رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546271

جزئیات پرداخت ۱۱۰۰ میلیاردی درآمد یارانه‌ها

ساعت24-از ابتدای امسال در کنار منابعی که برای یارانه نقدی و کمک های معیشتی پرداخت شده، حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز به سایر بخش ها از جمله تامین مسکن، برق و آب مناطق محروم، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایثارگران اختصاص پیدا کرده است.

هر ساله درتبصره ۱۴ قانون بودجه مربوط به قانون هدفمندی یارانه ها در کنار محل های درآمدی، مصارف آن نیز تعیین می شود.

البته همواره بخش عمده ای به پرداخت یارانه های نقدی اختصاص دارد که در سال جاری در کنار حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان مربوط به یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۳۱ هزار میلیارد تومان برای یارانه معیشتی پیش بینی شده است که باید به آن رقم بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی مربوط به کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را اضافه کرد که در مجموع پرداختی نقدی را به بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان می رساند.

اما در کنار پرداخت‌های نقدی در چند بخش باید منابع یارانه ای اختصاص یابد که از جمله آن می توان به مسکن محرومین و رزمندگان، امور رفاهی دانشجویان، یارانه نان و خرید تضمینی گندم، بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره سال گذشته، هزینه حمل و نقل و توزیع فرآورده های نفتی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

گزارش پرداختی ها اعلام شد

این در حالی است که تازه ترین گزارشی که از سوی حاجتی -مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها - در رابطه با پرداخت های منابع هدفمندی اعلام شده نشان می دهد که در کنار منابع نقدی بیش از هزار میلیارد هم پرداختی در بخش های دیگر صورت گرفته است.

اختصاص ۳۱۳ میلیارد برای تامین برق و آب مناطق محروم

براساس این گزارش، در دو ماه ابتدای امسال از منابع نقدی سازمان هدفمندی یارانه ها بیش از ۳۱۳ میلیارد تومان برای خرید دستگاه های تصفیه آب و همچنین سیستم های آب شیرین کن و تامین خرید برق در مناطق محروم جنوب کشور اختصاص یافته است.

آن طور که مدیرعامل سازمان هدفمندی یارنه ها گفته با اختصاص این مبلغ به وزارت نیرو و هزینه کردآن توسط وزارتخانه، آب شرب سالم و تصفیه شده در اختیار مناطق جنوب قرار خواهد گرفت.

در عین حال با اختصاص این اعتبار برق مورد نیاز این مناطق که به واسطه افزایش مصرف در فصول گرم سال ممکن است دچار مشکل شود تامین می شود.

۳۰۰ میلیارد برای ایثارگران

همچنین از منابع هدفمندی یارانه ها، در اردیبهشت ماه ۳۰۰ میلیارد تومان با اولویت پوشش مناسب بیمه تکمیلی درمان ایثارگران در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است.


اختصاص ۲۸۰ میلیارد برای سازمان بهزیستی


اعلام مدیرعامل سازمان هدفمندی یا انه ها از این حکایت دارد که از منابع هدفمندی یارانه ها و آن چه که باید به سازمان بهزیستی برای حمایت از معلولان اختصاص پیدا کند تا کنون در سال جاری ۲۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی چای

اما ۱۰۰میلیارد تومان هم بابت خرید تضمینی چای به چایکاران شمال کشور اختصاص داده شده است.

اعتبار مسکن محرومین چقدر است؟


طبق این گزارش تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه ها برای ساخت مسکن محرومین اختصاص پیداکرده است و مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها ابراز امیدواری کرده با اختصاص منابع در سال جاری شرایط برای تسریع در تامین به موقع مسکن نیازمندان فراهم شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها