رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546381

سرطان خون | درمان جدید سرطان خون

سرطان خون یکی از بیماری های است که سالانه افراد زیادی را مبتلا می کند این بیماری در صورت درمان به موقع میتواند منجر به بهبودی شود در این مطلب توضیحاتی در خصوص این بیماری ارائه میکنیم.

سرطان خون در کودکان
html>


سرطان خون نوعی بیماری انکولوژیک است که در آن سلولهای مغز استخوان جهش می یابند و به لکوسیتهای بالغ طبیعی تبدیل نمی شوند و سلولهای سرطانی می شوند. سرطان خون از انواع دیگر سرطان متفاوت است زیرا در هیچ مکانی تومور ایجاد نمی کند ، اما سلولهای سرطانی در خون و مغز استخوان وجود دارند ، گاهی اوقات نیز در غدد لنفاوی ، طحال و سایر مکانهای بدن وجود دارد.


انواع سرطان خون حاد وجود دارد که می تواند از روزهای اول زندگی فرد ایجاد شود ؛ در افراد مسن بیماری مزمن است اما هر چه سن کمتر باشد ، بیماری تهاجمی تر پیشرفت می کند. اما با روشهای نوین درمانی ، بیمار می تواند 5-7 سال عمر کند. دوره سرطان خون میلوئیدی مزمن و از نظر علمی نیز اثبات شده است ، به شدت تحت تأثیر وضعیت سیستم عصبی بیمار قرار دارد - اگر استرس ، افسردگی وجود داشته باشد ، مردم به معنای واقعی کلمه جلوی چشمان ما می سوزند.

عوامل اصلی ابتلا به سرطان خون
عوامل سرطان خون

عوامل اصلی ابتلا به سرطان خون

با این حال ، پزشکان تعدادی از عوامل تحریک کننده را شناسایی می کنند ، از جمله عوامل اصلی عبارتند از:

بودن در معرض تابش اشعه های ایکس و مادون قرمز

دوزهای بالای شیمی درمانی (سرطان خون ثانویه) ؛

ناهنجاری های کروموزومی ؛

حالت های نقص ایمنی ؛

بیماری های خونی

سندرم داون ، سندرم کلاینفلتر.

سرطان خون در کودکان
سرطان خون در کودکان

سرطان خون در کودکان


سرطان خون شایع ترین سرطان در کودکان است. این یک بیماری ارثی نیست ، اما گاهی اوقات می تواند در نمایندگان چندین نسل از یک خانواده تشخیص داده شود. در برخی از بیماری های ارثی یا مادرزادی ، مکانیسم ترمیم مواد ژنتیکی (DNA) مختل شده و خطر سرطان خون حاد به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

انواع سرطان خون
انواع سرطان خون

انواع سرطان خون

از نظر ماهیت دوره بیماری ، سرطان خون به دو شکل اصلی تقسیم می شود: حاد و مزمن.
لوسمی حاد (لوسمی حاد) به لوسمی میلوئید حاد (لوسمی حاد میلوئیدی ، لوسمی حاد میلوئیدی ، لوسمی حاد میلوئیدی) و لوسمی حاد لنفوبلاستیک تقسیم می شود. این اشکال ، به نوبه خود ، دارای زیرگروه های جداگانه نیز هستند.

لوسمی مزمن به دو مورد تقسیم می شود: لوسمی لنفوبلاستیک مزمن (شایع ترین نوع لوسمی ، حدود 150 مورد تشخیص داده شده در سال) و لوسمی میلوئیدی مزمن. اشکال مزمن نادرتر لوسمی شامل لوسمی پرولی مفتولی سلول T ، لوسمی سلول مویی و لوسمی گرانول بزرگ لوسمی است.

علائم سرطان خون در بزرگسالان

علائم سرطان خون در بزرگسالان

اولین علائم سرطان خون در بزرگسالان:

تب و تعریق شدید در شب درد مفصل
ضعف ، افزایش خستگی

سردردهای مداوم

تورم غدد لنفاوی

خونریزی لثه ، کبودی

بزرگ شدن طحال و کبد خون دماغ و وجود نقاط قرمز در زیر پوست

علائم سرطان خون در کودکان

تورم غدد لنفاوی ، کاهش وزن ، ضعف مداوم ، اشتهای ضعیف ، سرماخوردگی مکرر ، درد مفاصل ، تب کم درجه بدون هیچ دلیلی از علائمی است که والدین برای تعیین وقت با پزشک متخصص اطفال نیاز دارند. از ویژگی های این بیماری در دوران کودکی ، تدریج رشد آن است.

علائم بعدی سرطان خون عبارتند از: کبودی مکرر ، درد در ستون فقرات ، بزرگ شدن طحال و کبد ، امتناع از بازی ، رنگ پریدگی پوست ، خونریزی مکرر از بینی.

مهم: با تشخیص صحیح و مراقبت های پزشکی واجد شرایط ، بیماری در کودکی در 90٪ موارد قابل درمان است. بنیاد مبارزه با سرطان خون در کودکان می تواند کمک زیادی به درمان کند.

آمار. در نوزادان و کودکان زیر دو سال ، نوع میلوئیدی این بیماری اغلب تشخیص داده می شود. کودکان زیر 5 سال بیشتر در معرض لوسمی لنفوسیتی حاد (70٪) هستند. سرطان خون مزمن در کودکان بسیار نادر است.

نحوه تشخیص سرطان خون
تشخیص سرطان خون

نحوه تشخیص سرطان خون

برای تأیید ابتلا به سرطان خون پزشک مطالعات زیر را تجویز می کند:

تجزیه و تحلیل عمومی خون؛

شیمی خون؛

بیوپسی مغز استخوان ؛

معاینه با اشعه ایکس

توموگرافی کامپیوتری.

آزمایش خون برای سرطان خون تعیین کننده است.

تمایز سرطان خون از پورپورای ترومبوسیتوپنیک خود ایمنی ، آرتریت روماتوئید نوجوانان ، نوروبلاستوما و مونونوکلئوز عفونی مهم است.

درمان سرطان خون در کودکان و بزرگسالان

انواع اصلی درمان شامل: شیمی درمانی ، پرتودرمانی ، پیوند سلول های بنیادی است. به عنوان یک درمان اضافی ، سم زدایی و درمان خونریزی ، تزریق لکوسیت و توده پلاکت و تعیین آنتی بیوتیک استفاده می شود. دستورالعمل های طب سنتی فقط می توانند به درمان اصلی اضافه شده و فقط پس از مشورت با یک متخصص استفاده شوند.

سرطان خون در مراحل مختلف به عوامل زیادی بستگی دارد: مرحله بیماری ، نوع سلول های سرطانی ، سن بیمار ، شرایط عمومی وی ، وجود آسیب شناسی مزمن و غیره. طبق آمار ، احتمال بهبود و بهبودی در کودکان و بزرگسالان با تشخیص به موقع بیماری بیشتر است.

سرطان خون مکرر فقط در بزرگسالان می تواند رخ دهد. در کودکانی که به موقع کمک شایسته دریافت کرده اند ، بهبودی در 95٪ اتفاق می افتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها