رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546453

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی

ساعت 24-وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، ( یوم النکبه) بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

امروز در حالی سالروز یوم‌النکبه فرارسیده که فلسطین مقاوم و عزیز با دور جدیدی از جنایتهای بی‌شرمانه رژیم‌ غاصب و ضد بشری صهیونیستی روبرو بوده و در خون و قیام است.

۷۳ سال پیش در ۱۴ می ۱۹۴۸ ملت فلسطین با دسیسه‌ای بین المللی، از خاک و خانه اجدادی خود محروم گردیده و به جای آنان رژیمی تروریستی، و مردمی بیگانه جعل شدند.

از آن زمان، صهیونیست‌ها، فلسطین غصب شده را به پایگاه تروریسم علیه ملت فلسطین و ملت های مسلمان منطقه تبدیل کرده‌اند. در طول این ۷ دهه، آمریکا و برخی قدرت های جهانی، تمام قد از این رژیم خبیث حمایت کرده و چشمان خود را بر روی جنایات بی‌پایان این رژیم تروریستی بسته اند.

صهیونیست ها نیز در سایه این حمایت بی‌چون و چرا، جنایت های سازمان یافته و اقدامات غیر انسانی بی شماری را برعلیه مردم فلسطین و ملل منطقه مرتکب شده اند. صهیونیستهای جنایتکار برخلاف قوانین و موازین بین المللی، با زور سرنیزه، تمامی سرزمین فلسطین را غصب کرده، ترکیب جمعیتی آن را برهم زده و مردم بومی آن را آواره و مهاجران صهیونیست را جایگزین ساکنان اصلی این سرزمین مقدس کردند.

در حالیکه این‌روزها رژیم اشغالگر قدس در حضیض مشروعیت خود به سر می‌برد، متاسفانه شاهد این دور تازه‌ از هتک حرمت اماکن دینی و مقدس بیت المقدس و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی هستیم که به فضل پرودگار با پاسخ دندان‌شکن مقاومت مردمی و انتفاضه فلسطین رو به رو شده است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن شدید اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، از دولتها و سازمان‌های بین المللی میخواهد به وظیفه خود در راستای پایان اشغال و مقابله با تداوم جنایات و تجاوزات صهیونیستها عمل نمایند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام‌ همبستگی با آرمان بلند فلسطین، تاکید می‌نماید برگزاری همه‌پرسی با مشارکت همه‌ی ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی با هدف اعمال حق تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی مورد نظر، تنها راه حل برای حل و فصل بحران فلسطین است. بدون شک تا آن روز تنها راه جلوگیری از این ظلم دامنه‌دار و کشتار، شکنجه و تحقیر روزانه فلسطینیان توسط صهیونیست‌های بیگانه با ارزشهای انسانی، مقاومت همه‌جانبه است. وعده نصرالهی نزدیک است و مقاومت مشروع و اخلاقی مجاهدین فلسطینی، رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی را وادار به پذیرش واقعیت فلسطین عزیز خواهد نمود.

جمهوری اسلامی ایران به رغم‌همه دسیسه‌ها و طرح‌های نمایشی و خفت‌بار سازش و همراهی نظام سلطه با جنایتهای رژیم صهیونیستی، فلسطین را پاره تن و اولویت اول جهان اسلام دانسته و از همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده میخواهد تا با کنارگذاردن اختلافات، به مثابه امت واحده از حقوق حقه فلسطین عزیز در مقابل اشغالگران قدس دفاع نموده و تا آزادی کامل قدس شریف و تشکیل دولت مستقل فلسطین از آرمان فلسطین عدول نکرده و با همه توان خود به یاری مردم شجاع و صبور فلسطین بشتابند.

الا ان نصرالله قریب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها