رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546541

پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال صدرنشین شد

ساعت 24-از رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران دیدار استقلال و پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر قرمزها به پایان رسید.پرسپولیس این مسابقه را با ترکیب سیامک‌نعمتی، وحید امیری، جلال حسینی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر شروع کرد.

سفر
dir="RTL" style="text-align:right">این همان آرایش همیشگی ۲-۴-۴ پرسپولیس برای شروع بازی بود. نکته ویژه در ترکیب پرسپولیس، نیمکت نشینی میلاد سرلک است که با توجه به واکسینه شدن در کمپ تیم‌های ملی، در اردوی آتی تیم ملی نیز حضور خواهد داشت. نمایش موثر کامیابی‌نیا در بازی با سپاهان، باعث شد این هافبک باتجربه بازهم در ترکیب اصلی قرار بگیرد. در دفاع چپ هم هرچند سعید آقایی می‌توانست بازی کند، اما بار دیگر وحید امیری در ترکیب اصلی قرار گرفته است.استقلال این مسابقه را با ترکیب رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور، مهدی قائدی، ووریا غفوری، ارسلان مطهری و هرویه میلیچ آغاز کرد.ترکیب ابتدایی استقلال هم غافلگیری در اسامی داشت و هم در سیستم بازی. شیخ دیاباته روی نیمکت نشست و ارسلان مطهری در کنار مهدی قایدی در خط حمله قرار گرفتند.به این ترتیب به نظر می‌رسید که مجیدی از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کرد و قرار بود محمد نادری و وریا غفوری پیستون چپ و راست باشند. میلیچ هم در کنار مهدی‌پور و ریگی سه هافبک میانی استقلال را تشکیل دادند. به این ترتیب مجیدی ترجیح داد از سه مدافع میانی برای کنترل دو مهاجم مرکزی پرسپولیس استفاده کند.استقلال که با سیستم ۲-۵-۳ بازی را شروع کرده بود، از یک طرف با سه مدافع میانی، در کنترل دو مهاجم مرکزی پرسپولیس موفق بود و از سوی دیگر سه هافبک میانی استقلال اجازه بازیسازی به پهلوان و ترابی که علاقه به توپ‌گیری در کانال های میانی دارند را در اغلب صحنه‌ها ندادند.

البته پرسپولیس در حفظ توپ، مالکیت و بازی با توپ در نیمه زمین حریف موفق‌تر از استقلال بود اما این بازیکنان فرهاد مجیدی بودند که دو ضربه در چارچوب در نیمه اول ثبت کردند که هر دو ضربه هم توسط ارسلان مطهری زده شد.شاید بتوان گفت جنجالی‌ترین صحنه نیمه اول این بازی سرنگون شدن مهدی قایدی توسط وحید امیری داخل محوطه پرسپولیس بود که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس در نیمه اول را هم مهدی ترابی خلق کرد که شوت از راه دور این بازیکن با فاصله کمی از بالای دروازه بیرون رفت.شهریار مغانلو، مهاجم پرسپولیس نیز تنها اخطاری این بازی در نیمه اول بود که بدون گذشتن توپی از خط دروازه‌ها تمام شد.در نیمه دوم اولین تعویض بازی را گل محمدی انجام داد و فرشاد فرجی را به جای سیامک نعمتی به زمین فرستاد. به نظر می‌رسد نعمتی به دلیل مصدومیت کتف مجبور به تعویض شده و فرجی در سمت راست خط دفاع قرار گرفته است.استقلال در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم بیش از پرسپولیس صاحب توپ بوده اما نفوذ و ضربه وحید امیری و فرار آل کثیر از موقعیت آفساید باعث شد گل اول بازی توسط این مهاجم در دقیقه ۵۵ برای پرسپولیس زده شود.

مجیدی به گل پرسپولیس خیلی زود واکنش نشان داد و با فرستادن فرشید اسماعیلی به جای میلیچ و دیاباته به جای مرادمند، هم تیم را هجومی‌تر کرد و هم تغییر سیستم داد. استقلال با چهار مدافع به بازی ادامه داد و دقایقی بعد از این تعویض بود که دیاباته یک موقعیت عالی برای گلزنی را از دست داد.استقلال در ادامه بازی مالکیت بالایی داشت اما موفق به خلق فرصت گلزنی نشد. گل‌محمدی در ادامه بازی یک تعویض دیگر کرد و با بیرون آوردن مغانلو و فرستادن علی شجاعی به زمین، عملا تیمش را دفاعی‌تر کرد.شجاعی کمتر از یک دقیقه پس از ورود به زمین، ضربه سر سیاوش یزدانی را از روی خط دروازه دفع کرد تا جدی‌ترین موقعیت استقلال در نیمه دوم از دست برود.دو تعویض دیگر از مجیدی و توپ‌های بلند از عقب زمین برای دیاباته و دیگر نیروهای هجومی استقلال هم کارساز نشد تا پرسپولیس بازی را یک بر صفر ببرد.تعداد ضربات در چارچوب و شانس گل های استقلال در این بازی بیش از پرسپولیس بود اما بازیکنان گل محمدی با کنترل بازی در دقایق پایانی، موفق به کسب این سه امتیاز بسیار مهم شدند.در لحظات پایانی بازی، خطای شدید نادری روی سرلک سرآغاز درگیری فیزیکی چند بازیکن و توقف دو دقیقه‌ای بازی شد و باعث شد داور کارت قرمز به فرجی و کارت زرد به نادری بدهد.با این برد، پرسپولیس درحالی به صدر جدول بازگشت که با سپاهان هم امتیاز است (۴۵) اما به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از تیم اصفهانی قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها