رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546562

انهدام باند سارقان مسلح طلافروشیها

ساعت 24- اعضای باند سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران با تحقیقات گسترده پلیس شناسایی و دستگیر شدند و به جرام خود اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما روز 28 مرداد سال گذشته چهار مرد مسلح درحالی‌که دو نفر از آنها دو قبضه اسلحه کلاشنیکف و یکی از آنها تبر به‌ دست داشت، سوار بر خودروی پژو 405 نقره‌ای مقابل یک طلافروشی در بلوار اصلی باقرشهر توقف کردند. سارقان درحالی‌که چهره‌های خود را پوشانده بودند، با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شدند و به سمت طلافروشی رفتند اما موفق نشدند نقشه سرقت را عملی کنند.
با اینکه سارقان سرقتی مرتکب نشده بودند، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بلافاصله وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی سارقان مسلح را آغاز کردند. درحالی‌که تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت‌های مسلحانه‌ای که قبلا رخ داده بود، با سرقت‌های مشابهی مواجه شدند که عاملان سرقت دستگیر نشده بودند. در یکی از این دزدی‌های مسلحانه که روز 24 خرداد سال گذشته رخ داده بود، به یک طلافروشی در منطقه ملارد دستبرد زده شده بود. همچنین سارقان ناشناس حدود یک ماه بعد، در روز 17 تیر همان سال به یک طلافروشی در بهارستان رفتند و با تهدید و ارعاب دست به سرقت زدند. دزدان در سومین سرقت که روز 16 مرداد سال 99 در اسلامشهر به وقوع پیوست باز هم به همین شگرد و روشی مشابه مرتکب دزدی شدند. در این سرقت نیز مانند دزدی‌های دیگر مردان نقاب‌دار این جرم را مرتکب شده بودند. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، سارقان در این سه سرقت حدود 20 کیلوگرم طلا را که تقریبا 20 میلیارد تومان ارزش داشت، به سرقت برده بودند؛ اما تحقیقات برای دستگیری آنها به نتیجه قطعی نرسیده و پلیس همچنان در حال تحقیق روی این پرونده‌ها بود.
اگرچه متهمان مسلح در تمام دزدی‌ها صورتشان را پوشانده بودند، اما شیوه و شگرد آنها برای سرقت‌ها شباهت زیادی داشت و همین موضوع نشان می‌داد که عاملان این سه سرقت، همان سارقان ناکام سرقت از طلافروشی باقرشهر هستند. بررسی‌ها برای شناسایی و یافتن ردی از متهمان مسلح ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان ردپای سارقی سابقه‌دار به نام کیارش را به دست آوردند. کیارش سال 95 به اتهام سرقت مسلحانه از یک صرافی در خیابان فردوسی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت و روانه زندان شده بود.
تحقیقات تخصصی پلیس فاش کرد کیارش پس از آزادی از زندان باندی را تشکیل داده و سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها را رقم زده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند کیارش قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی دیگری در یکی از شهرستان‌های قم یا تفرش را دارد و با شناسایی محل موردنظرش نقشه دزدی را طراحی کرده و مترصد فرصتی مناسب است. با مشخص‌شدن این موضوع، بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شدند و پس از هماهنگی‌های قضائی به شهرستان قم رفتند. آنها با توجه به سرنخ‌هایی که از اعضای این باند به‌ دست آورده بودند، در عملیاتی ضربتی و ویژه موفق شدند یکی از متهمان این پرونده را بازداشت کنند. در بازرسی از مخفیگاه متهم جوان، یک قبضه اسلحه کلاشنیکف و یک قبضه کلت کمری به‌ همراه تعداد 10 تیغه خشاب و 500 فشنگ جنگی کشف شد. همچنین دو خودروی پژو 207 و پژو 405 متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آنها نصب شده بود نیز در مخفیگاه متهم جوان کشف شد. متهم دستگیرشده که شاهرخ نام دارد، وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به جرم خود اعتراف کرد و گفت: قرار بود از یک طلافروشی در شهرستان تفرش سرقت کنیم که همان روز سرقت توسط کارآگاهان در مخفیگاهم دستگیر شدم. در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند هویت سایر اعضای باند را شناسایی کنند. مردان مسلح پس از اطلاع از شناسایی‌شدن توسط پلیس، محل‌های اختفای خود را ترک کردند و راهی کوهستان‌های استان‌های غربی کشور شدند و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کردند تا خود را از دید پلیس پنهان نگه دارند.
در ادامه تحقیقات سرانجام سایر اعضای این باند نیز دستگیر شدند و مشخص شد دو متهم دیگر این پرونده به‌ خاطر درگیری مسلحانه در دو پرونده جداگانه قبلا بازداشت شده‌اند و در زندان یکی از شهرستان‌های غربی کشور به سر می‌برند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت، درباره این پرونده گفت: با دستگیری چهار نفر از اعضای این باند، متهمان به سه سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران و سرقت ناموفق طلافروشی باقرشهر تهران اعتراف کردند و گفتند سرقت‌ها را به ‌صورت دو به دو توسط دو باند جداگانه که همگی هم‌محلی و همشهری بودند انجام داده‌اند. به این ترتیب راز سرقت‌های مسلحانه طلافروشی با دستگیری اعضای اصلی این دو باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت برملا شد.
این مقام انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: چندین سلاح از متهمان کشف شد و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند، کشف سلاح‌ها، تجهیزات ممنوعه و همچنین اموال مسروقه از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها