رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546564

پرسپولیس با برتری مقابل استقلال، صدرنشین شد/رستگاری یحیی با گل عیسی

ساعت 24-پرسپولیس دوباره به صدر جدول لیگ برتر ایران رسید؛ این تیم که عصر روز گذشته در نودوپنجمین دربی تهران به مصاف استقلال رفته بود تا برابر رقیب سنتی‌اش قرار بگیرد با تک‌گلی که عیسی آل‌کثیر زد، سه امتیاز ارزشمند بازی را به جمع امتیازاتش اضافه کرد.

خبر
شاگردان یحیی گل‌محمدی که پیش از این بازی با 42 امتیاز و یک بازی کمتر در مقایسه با سپاهان در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته بودند با این برد 45امتیازی شدند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به رقیب اصفهانی، صدر جدول را از آنِ خود کردند. حالا شرایط به گونه‌ای است که پرسپولیس با تفاضل مثبت 18 و سپاهان با مثبت 17 در رده اول و دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.
پایان طلسم 600روزه
پرسپولیس در شرایطی دربی 95 را به نام خودش زد که سه بازی اخیر را برابر رقیب سنتی‌اش با تساوی 2-2 به پایان رسانده بود. فارغ از بردی که استقلال در جام حذفی و در ضربات پنالتی به دست آورد (موردی که در رودررویی‌ها نتجه مساوی لحاظ می‌شود) تقابل این دو تیم در 600 روز اخیر همواره با نتیجه مساوی به پایان رسیده بود؛ آخرین باری که دربی پیش از بازی شب گذشته برنده داشت، شهریور 1398 بود که با پیروزی سرخ‌پوشان تهرانی همراه بود. بعد از آن به مدت 600 روز، در طول سه باری که دو تیم با هم بازی کردند، فقط نتیجه مساوی رقم خورد تا اینکه بالاخره پرسپولیس موفق شد نوار تساوی‌های متوالی را با تک‌گل عیسی آل‌کثیر پاره کند. با توجه به آمار 94 دیدار گذشته‌ای که این دو تیم با هم داشته‌اند، پرسپولیسی‌ها هنوز از لحاظ تعداد برد، یکی از رقیب آبی‌پوش عقب هستند ولی در تقابل گذشته‌شان، با بردهایی که به دست آورده‌اند توانسته‌اند این فاصله را کم و کمتر کنند. استقلال پیش از این دیدار 1170 روز بود که نتوانسته بود از سد پرسپولیس عبور کند که حالا به تعداد این روزها اضافه خواهد شد.
بالاخره یحیی برد!
این دربی فارغ از سه امتیاز مهمی که به حساب پرسپولیس در جدول واریز کرد، به کارنامه یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی هم اعتبار بیشتری بخشید. شاید به همین دلیل بود که خوشحالی خاص او بعد از سوت پایان بازی بیش از بقیه بازیکنان به چشم آمد. یحیی بالاخره به طلسم نبردن‌هایش مقابل استقلال در قامت سرمربی پرسپولیس پایان داد. او چهار بار گذشته که مقابل استقلال قرار گرفته بود، بازی را با نتیجه مساوی به پایان برده بود که روز گذشته این طلسم هم شکسته شد و او هم به فهرست مربیان پرسپولیسی که توانسته‌اند در دربی برنده شوند، اضافه شد. «دربی همیشه حساسیت‌های خودش را دارد. بازی سنگینی برای هر دو تیم بود. موقعیت‌های زیادی دیده نشد و بیشتر درگیری فیزیکی بود. موقعیت زیاد ندادیم و فضا بسته بود. ما از موقعیتمان خوب استفاده کردیم و در نهایت برنده بازی شدیم. از بچه‌ها تشکر می‌کنم، مشکلات زیادی دارند و امیدوارم باشگاه به حل این مشکلات کمک کند». اینها جملاتی بود که یحیی بعد از طلسم‌شکنی مقابل استقلال به زبان آورد. البته به غیر از یحیی، بازی روز گذشته برای یکی دیگر از چهره‌های قدیمی پرسپولیس هم مهم بود: سیدجلال حسینی. مردی که با بیش از 39 سال سن، با حضورش در دربی گذشته، تبدیل به مسن‌ترین بازیکنی شد که توانسته طعم حضور در دربی تهران را بچشد.
وضعیت پیچیده فرهاد مجیدی
استقلال روز گذشته یکی دو بار فرصت داشت تا کار را به نفع خودش به پایان ببرد ولی از فرصت به‌دست‌آمده استفاده نکرد؛ آنها برای دومین هفته متوالی در لیگ برتر شکست خوردند تا حالا فاصله‌شان با صدر جدول و رؤیای قهرمان‌شدن زیاد شود. استقلال که در شش بازی خانگی اخیرش فقط دو بار برنده شده بود، یک ناکامی دیگر را به جان خرید تا حالا از هفت بازی خانگی سه شکست در کارنامه داشته باشد. نتیجه‌اش شده آنکه تیم فرهاد مجیدی با یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین با 34 امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد. البته که این تیم در مقایسه با چند تیم دیگر دو بازی کمتر دارد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها