رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546623

آمریکا به جمهوریآذربایجان هشدار داد

ساعت 24-معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن با دقت اوضاع در مرز میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیروهای نظامی‌اش را از این منطقه مرزی خارج کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "جالینا پورتر"، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: ما با دقت اوضاع در امتداد مرز تعیین شده میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر داریم. تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیرمسئولانه هستند و اقدامات تحریک‌آمیز غیرضروری محسوب می‌شوند. ما گزارشاتی را از خروج تعدادی از نیروهای نظامی آذربایجان از مرز دریافت کرده‌ایم و در صورت صحت داشتن و تایید شدن از آن استقبال می‌کنیم. ما انتظار داریم آذربایجان همه نیروهایش را از این مناطق خارج کند. ما همچنین از هر دو طرف خواسته‌ایم تا از طریق گفت‌وگو و مذاکره به موضوعات مربوط به مرزبندی بپردازند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان اوایل روز جمعه اعلام کرد، نامه‌ای خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته و خواستار کمک روسیه از جمله کمک‌های نظامی درخصوص رسیدگی به اوضاع وخیم در منطقه "سیونیک"، هم مرز با آذربایجان شده است.

پاشینیان همچنین گفته بود، فرانسه آماده است در چهارچوب حکم سازمان ملل کمک‌های نظامی برای تلاش‌های بین‌المللی به منظور حل مشکلات در منطقه سیونیک فراهم کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها