رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 547116

آلکنو: مربی که نتیجه را ضمانت ‌کند شارلاتان است/ ایران از هیچ تیمی ترس ندارد

ساعت 24-سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: مربی که قبل و هنگام مسابقات حرف از رفتن تیم روی سکو می زند و نتیجه را ضمانت می کند یک شارلاتان است.

نشست خبری ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران صبح امروز از ساعت 10:20 در سالن هگمتانه هتل المپیک آغاز شد.

وی در ابتدای این نشست در مورد حضورش در ایران و شرایط تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که با هم به صورت زنده گفت و گو می کنیم. می دانم که در ایران اخبار ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل ترجیح دادم گفت و گوی زنده داشته باشیم. به من گفته شد که خیال شما راحت باشد و سوال های ناخوشایند از شما نخواهد شد، اما من به شما اجازه می دهم هر سوالی می خواهید از من بپرسید.

* مربی که نتیجه را ضمانت ‌کند شارلاتان است

وی در مورد تحقق آرمان والیبال ایران در المپیک و رفتن روی سکوی این مسابقات، خاطرنشان کرد: من همیشه فکر می کردم و همچنان فکر می کنم مربی که قبل و هنگام مسابقات حرف از رفتن تیم روی سکو می زند و نتیجه را ضمانت می کند یک شارلاتان است. وقتی من را دعوت کردند و هدف را جلوی من گذاشتند، هدف حضور روی سکوی المپیک بود که جواب دادم هرچه در توان دارم به کار خواهم گرفت تا این هدف محقق شود. تیمی که با آن کار می کنم سعی می کنند تا این کار را با تمرینات مستمر محقق کند.این تیم در حال حاضر تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا به هدفش دست پیدا کند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در طول ٢۵ سال حتی یک نتیجه را هم قول نداده ام. آیا شما می دانید فردا چه اتفاقی برای شما رخ خواهد داد؟

* در انتخاب مربیان اختیار تام داشتم

آلکنو در خصوص کنار رفتن پیمان اکبری از کادر فنی تیم ملی والیبال تصریح کرد: قبل از اینکه کارم را با تیم ایران شروع کنم با داورزنی و خوش خبر صحبت کردم و با درخواست خودم اجازه داده شد تا تمام تصمیمات را خودم با اختیار تام اتخاذ کنم. امروز در سالن تمرین ۶ مربی ایرانی با من کار می کنند. برای من همه مربیان ایرانی یکسان هستند. آنها از نظر اسمی و حضور در اردو شرایط یکسانی برایم دارند. اکبری رزومه درخشانی دارد و در تیم ملی کار کرده است. اینکه چرا تندروان را انتخاب کرده ام به این دلیل است که او هر روز در تمرینات حضور دارد و از مربیان جوان و آینده دار است. چرا تندروان نمی تواند جایگزین اکبری باشد؟ روزگاری اکبری هم از این مرحله گذشته و کسب تجربه کرده است. اگر بعد از من یک مربی به جامعه والیبال ایران ارائه شود اتفاق بدی نیست.

* مدل کاری‌ام در ایران با روسیه متفاوت است

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص اینکه در گذشته با تیمی همچون روسیه کار کرده که از نظر فیزیکی شرایط خاصی داشت و این شرایط در تیم ایران وجود ندارد، تصریح کرد: مدل کاری‌ام در ایران با روسیه فرق می کند، چون این دو تیم با هم تفاوت دارند. سعی می کنم ذهنیت بازیکنان را آماده کنم تا بتوانیم مقابل تیم های که فیزیک خوبی دارند ایستادگی کنیم. از نظر سرعتی و تکنیکی خیلی خوب هستین و امیدواریم در زمان باقی مانده روحیه تیمی ما به انسجام برسد. اگر ذهنیت بازیکنان را به گونه ای تغییر بدهم که مقابل تیم های فیزیک عملکرد مناسب داشته باشیم خیلی خوب خواهد بود. باور کنید برایم مهم است که بازیکنان را به فکر وادار کنم تا اینکه بخواهم نکات فنی را به آنها گوشزد کنم. این بازیکنان شکل گرفته اند و در چهار هفته نمی توان نکات فنی را به آنها گفت.

* نخستین منبع من برای شناخت ایران معروف بود

آلکنو در پاسخ به این سوال که از نظر فرهنگی و ورزشی چه دلایلی وجود داشت که هدایت ایران را برعهده گرفت، خاطرنشان کرد: در مرحله اول باید بگویم من قبلاً با بازیکنان ایرانی از جمله سعید معروف کار کرده ام. خیلی با او صحبت کردم و نخستین منبع من برای شناخت ایران معروف بود. در سال ١٩٨٨ در ایران بودم و سفر جالبی نداشتم. روزی که وارد تهران شدند روز رحلت امام خمینی (ره) بود و بازی ما لغو شد. در آن سال به عنوان بازیکن تیم ملی روسیه به ایران آمدم و به یاد دارم حتی زمانی ایران توانست روسیه را شکست دهد.

* ایران از هیچ تیمی ترس ندارد

وی افزود: ایران تیمی است که از هیچ تیمی ترس ندارد. با یکی از بازیکنان صحبت کردم و گفت اگر در روز مسابقه آماده باشیم توان غلبه بر هر تیمی را داریم که من با این صحبت موافق هستم. شناختی از فرهنگ و تاریخ ایران داشتم و حالا شناختم بیشتر هم شده است، اما کار من در سالن است و سعی می کنم به مسائل فرهنگی احترام بگذارم.

* تجربه چهارمین المپیک با ایران برایم وسوسه‌انگیز بود

آلکنو در پاسخ به این سوال که چرا ایران انتخاب کرد، گفت: انگیزه من تجربه چهارمین المپیک بود و امیدوارم بتوانم موثر باشم. موضوع دیگر هم استقبال و همکاری مسئولان ایرانی بود که درک کردند باید کارم با تیم باشگاهی ام تمام شود، اما چهارمین المپیک درکنار ایران برای من وسوسه انگیز بود و دلیل اصلی ام همین موضوع بود.

ادامه دارد...

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها