رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 547496

برد بیت | زندگینامه و عکس های برد بیت | آثار برد بیت

ساعت24-برد بیت کیست؟ | یکی از ماندگارترین و مشهورترین بازیگران تاریخ سینمای جهان که با آثار متنوع خود توانسته شهرتی جهانی پیدا کند برد بیت است در این مطلب به زندگینامه برد بیت می پردازیم.

آثار برد بیت
figure class="image"> بیوگرافی بردیت
بیوگرافی برد بیت

بیوگرافی بردیت

برد پیت بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. تهیه کننده دو بار برنده اسکار 12 سال بردگی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در روزی روزگاری در هالیوود. یکی از محبوب ترین بازیگران نسل خود ، پیت با تعداد زیادی فیلم شناخته شده است ، از جمله مصاحبه با خون آشام ، هفت ، باشگاه مبارزه ، بزرگ جک پات ، سه گانه دوستان اوشن ، ملاقات با جو بلک ، "داستان مرموز بنیامین دکمه" ، "مردی که همه چیز را تغییر داد".

بردپیت در کودکی و جوانی
نوجوانی برد بیت

بردپیت در کودکی و جوانی

ویلیام بردلی پیت در 18 دسامبر 1963 در اوکلاهما در یک خانواده کاتولیک متولد شد. پدر بازیگر آینده فیلم به عنوان مدیر در یک شرکت باربری کار می کرد و مادرش معلم مدرسه بود. کودکی برد در ارتباط با کار پدرش در میسوری ، جایی که خانواده نقل مکان کردند ، گذشت. پیت به عنوان پسری فغال و کوشا بزرگ شد ، به ورزش ، موسیقی علاقه داشت . وی پس از ترک مدرسه ، در رشته روزنامه نگاری و تبلیغات در دانشگاه میسوری فعالیت خود را آغاز کرد ، اما قبل از پایان تحصیلات این کار را رها کرد و به لس آنجلس رفت و در آنجا نام خود را از ویلیام به یک نام کوتاه - برد تغییر داد. او شروع به شرکت در کلاسهای بازیگری کرد و در یک رستوران با لباس مرغ بزرگ استخدام شد. به زودی او موفق شد در سریال معروف "دالاس" که به مدت 13 سال در تلویزیون پخش می شد ، نقش آفرینی کند.

آثار برد بیت
جوانی برد بیت

آثار برد بیت

در سال 1988 ، برد 25 ساله برای اولین بار در درام "طرف تاریک خورشید" نقش اصلی را به دست آورد ، اما مهمتر از آن حضور در فیلم "تلما و لوئیز" (1991) بود. در همان زمان ، چندین فیلم نه چندان موفق با مشارکت وی مانند "جانی سوئد" (1991) ، "جهان موازی" (1993) ، "کالیفرنیا" (1993) و "عشق واقعی" (1993) منتشر شد. 1994 بعدی برای پیت به یک موفقیت بزرگ تبدیل می شود ، زیرا یکی پس از دیگری با تحسین "افسانه های پاییز" ظاهر می شود ، جایی که برد همراه با "برنده اسکار" آنتونی هاپکینز و همچنین "مصاحبه با خون آشام" بازی کرد ، که در آن برد با یک تام کروز بازیگر خوش چهره و مشهور دیگر راه خود را عبور داد. سال بعد ، برد پیت برای اولین بار نامزد اسکار می شود و برای نقش مکمل بازی در دوازده میمون ، گلدن گلوب دریافت می کند.

پیت که قبلاً در درجه یک ستاره در درجه اول قرار داشت ، نقش اصلی را در هیجان انگیز نئو نوآر دیوید فینچر "هفت" بازی می کند ، و شهرت خود را به عنوان یک بازیگر چند وجهی افزایش می دهد که می تواند به همان اندازه مانند یک قهرمان رمانتیک یا یک تراژدی شناخته شود. دو سال بعد ، برد به دلیل شرکت در فیلم "هفت سال در تبت" (1997) و اظهاراتش در مورد حمایت از تبتی ها ، دچار یک رسوایی سیاسی شد. با این حال ، هیچ شکایتی از سوی مقامات چینی نمی تواند رشد محبوبیت این بازیگر را متوقف کند. پیت از شیک ترین کارگردانان است. برای دومین بار در حرفه خود ، برد با دیوید فینچر همبازی شد و فیلم مشترک جدید آنها "باشگاه مبارزه" بر اساس رمانی به همین نام از چاک پالانیوک در حال تبدیل شدن به یک پدیده واقعی فرهنگی است. طبق تعدادی از مجلات معتبر ، تصویر تایلر دوردن مرموز یکی از درخشان ترین شخصیت های تاریخ سینما شده است. پیت اعتبار خود را به عنوان محبوب ترین بازیگر هالیوود تقویت می کند. همکاری برد با کارگردان انگلیسی گای ریچی نیز به همان اندازه موفقیت آمیز است. در فیلم "جک پات بزرگ" (2000) ، پیت نقش کولی میکی را بازی کرد و علی رغم کم بودن زمان نمایش ، موفق شد در کنار شخصیت های اصلی تصویر به یادگار بماند.

ازدواج برد بیت با آنجلینا جولی
برد بیت در کنار آنجلینا جولی

ازدواج برد بیت با آنجلینا جولی

یک سال بعد ، پیت به عنوان ستاره ای درخشان جورج کلونی به بازیگران درام جنایی Ocean's Eleven (2001) می پیوندد. در سال 2004 ، فیلم های پرطرفدار "تروی" و "دوازده اوشن" اکران شدند ، یک سال بعد برد با آنجلینا جولی در کمدی ماجراجویی "آقای و خانم اسمیت" آشنا شد. اتحادیه روی صفحه به یک رابطه عاشقانه و سپس به یک عروسی تبدیل می شود. در این ازدواج ، همسران سه فرزند داشتند و آنها به همان تعداد دیگر نیز به فرزندی قبول کردند. طی پانزده سال آینده ، پیت و جولی وضعیت زیباترین زوج هالیوود را حفظ کردند تا اینکه در سال 2019 از هم جدا شدند.

در سال 2006 ، یکی دیگر از ترکیب های برجسته بازیگری برد پیت - این بار با کیت بلانشت ، برنده اسکار استرالیا ، شکل گرفت. آنها در یک درام Babjon الخاندرو یاناریتا نقش یک زوج متاهل را بازی می کنند و دو سال بعد در فیلم خارق العاده داستان عجیب بنیامین دکمه (2008) با فینچر متحد می شوند. با توجه به طرح این فیلم ، پیت نقش پسری را بازی می کند که پیرمرد متولد شده و زندگی برعکس دارد ، در حالی که معشوق او با بازی بلانشت زندگی عادی دارد. این فیلم جوایز زیادی دریافت کرد و پیت نامزدی دیگری برای اسکار دریافت کرد. بار دیگر نامزد دریافت نقش اصلی درام ورزشی "مردی که همه چیز را تغییر داد" (2011) شد ، جایی که او شخصیتی واقعی را تجسم بخشید - مدیر بیلی بین ، که با حداقل بودجه توانست یک تیم بیس بال قدرتمند ایجاد کند.

بردن جایزه اسکار
برد بیت برنده جایزه اسکار

بردن جایزه اسکار

جایزه اسکار ، به عنوان یک بازیگر ، همچنان هدف برد پیت است که هرگز متوقف نمی شود با نقش های متنوع طرفداران زیادی را به وجد بیاورد. در سال 2014 ، پیت در درام جنگ خشم ، یک سال بعد در تریلر سیاسی Shorting بازی کرد ، اما پیروزی واقعی برد در فیلم روزی روزگاری در هالیوود کوئنتین تارانتینو در انتظار است. پیت نقش مارین Cliff Booth سابق را بازی می کرد ، که به بدلکاری میان رده و زیر نظر گرفتن یک ستاره وسترن محو با بازی لئوناردو دی کاپریو تبدیل شد. بسیاری از صحنه های زنده از جمله دعوا با بروس لی افسانه ای ، دیدار از جامعه معروف چارلز مانسون و رویارویی با متعصبانش در انتهای نوار ، پیت در بین تماشاگران به یادگار ماند. بازی برجسته این شخصیت رنگارنگ باعث شد پیت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها