رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 547498

لئوناردو دیکاپریو | زندگینامه و عکس های لئوناردو دیکاپریو | آثار لئوناردو دیکاپریو

ساعت24- لئوناردو دیکاپریو کیست؟ | یکی از برترین وموفق ترین بازیگران مشهور جهان که برخی آثار او نظیر تایتانیک همچنان جاودانه مانده است لئوناردو دیکاپریو است در این مطلب به زندگینامه این بازیگر مشهور پرداختیم.

دیکاپریو
figure class="image"> بیوگرافی لئوناردو دیکاپریو
لئوناردو دیکاپریو


بیوگرافی لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو ویلهلم دی کاپریو (لئوناردو ویلهلم دی کاپریو) - بازیگر و تهیه کننده آمریکایی ، برنده اسکار ، سه بار برنده گلدن گلوب و دوازده جایزه معتبر دیگر فیلم. وی پس از اکران فیلم "تایتانیک" به محبوبیت جهانی دست یافت ، در تعدادی از فیلم های موفق ، به طور عمده تولیدات مارتین اسکورسیزی بازی کرد. او همچنین با دیگر کارگردانان برجسته ، از جمله کریستوفر نولان ، الخاندرو ایگاریتو و کوئنتین تارانتینو ، با موفقیت همکاری کرده است.

کودکی و نوجوانی دی کاپریو
کودکی دی کاپریو

کودکی و نوجوانی دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو متولد 11 نوامبر 1974 در لس آنجلس در خانواده ای هیپی ، پدرش به عنوان توزیع کننده کتاب های مصور و مادرش به عنوان مددکار اجتماعی کار می کردند.افسوس که این زوج حتی قبل از یک سالگی بازیگر آینده به سرعت طلاق گرفتند. با این حال ، آنها متعاقباً سعی کردند فرزندشان را با هم بزرگ کنند. زندگی با مادرش ، لئوناردو خود را در یکی از بدترین حومه های لس آنجلس یافت. لئوناردو در کودکی دوستان زیادی نداشت ، او بیشتر با والدین و با دوستان ، هنرمندان و هیپی های آنها صحبت کرد ، که همزمان با آنها در رژه های هیپی ها شرکت می کرد. اما در عین حال والدین مسئولیت تربیتی خود را به شدت بر عهده داشتند و مادر او همیشه سعی می کرد پسرش را در بهترین مدارس جلب کند. و پدرش (زمانی که لئوناردو فقط کمی بیش از دو سال داشت) یک برنامه تلویزیونی کودک برای او ترتیب داد ، تا برای اولین بار این ستاره آینده روی صفحه نمایش ظاهر شود. از اوایل کودکی ، دی کاپریو کاملاً فهمیده بود که می خواهد بازیگر شود. بنابراین ، هنگام تحصیل در مدرسه ابتدایی در دانشگاه سیدز ، حضور در کلاس های بازیگری را آغاز کرد. سپس او شروع به بازی در نمایشنامه ها ، بازی در تبلیغات تجاری کرد و در سن پانزده سالگی نماینده خود را به دست آورد.

آثار لئوناردو دی کاپریو
فیلم های لئوناردو دی کاپریو

آثار لئوناردو دی کاپریو

او با بازی در سریال های تلویزیونی که یکی از آنها "سانتا باربارا" بود ، مانند بسیاری دیگر مسیر را به سمت اوج شهرت ادامه می داد. در سال 1993 ، لئوناردو دی کاپریو بسیاری از متقاضیان را دور زد و یکی از نقش های اصلی فیلم "زندگی این پسر" را دریافت کرد ، که رابرت دنیرو شخصاً در آن شریک شد. این تصویر موفقیت آمیز به نظر می رسد ، و این درهای موفقیت بیشتر دی کاپریو را باز می کند. کار بعدی دی کاپریو نوار "چه چیزی گیلبرت گریپ را می خورد؟" بود که نامزدی اسکار و توجه هالیوود را به او جلب کرد. بنابراین ، نقش هایی در فیلم هایی مانند "سریع و مرده" (1995) ، "گرفتگی کامل" (1995) و (با استقبال گرمتر) "خاطرات بسکتبال" (1995) دنبال شدند. اما تا حد زیادی بیشتر ، فعالیت بعدی او تحت تأثیر مشارکت در تفسیر مدرن نمایشنامه "رومئو و ژولیت" شکسپیر بود ، دائماً به یک قهرمان عاشق رمانتیک به دی کاپریو پیوسته است. این فیلم با عنوان "رومئو + ژولیت" با استقبال گسترده تماشاگران روبرو شد و طرفداران زیادی را در سراسر دنیا برای لئوناردو دی کاپریو به ارمغان آورد. اما حتی بیشتر از این نظر در تصویر بعدی ، که توسط جیمز کامرون - "تایتانیک" گرفته شده است ، آورده شده است. این فیلم که در سال 1997 اکران شد ، یک موفقیت عظیم بود: در 14 نامزدی نامزد اسکار شد که از این تعداد 11 برنده شد و باکس آفیس حدود یک میلیارد دلار فروش کرد. با این حال ، بعداً ، در برابر پس زمینه "تایتانیک" ، فیلم هایی با مشارکت دی کاپریو مانند "مردی با ماسک آهنین" (1998) و "ساحل" (2000) تا حدودی از بین رفته اند. فیلمبرداری شده توسط جیمز کامرون - "تایتانیک". این فیلم که در سال 1997 اکران شد ، یک موفقیت عظیم بود: در 14 نامزدی نامزد اسکار شد که از این تعداد 11 برنده شد و باکس آفیس حدود یک میلیارد دلار فروش کرد. با این حال ، بعداً ، در پس زمینه "تایتانیک" ، چنین تصاویری با مشارکت دی کاپریو مانند "مردی با ماسک آهنین" (1998) و "ساحل" (2000) تا حدودی از بین رفته است. فیلمبرداری شده توسط جیمز کامرون - "تایتانیک". این فیلم که در سال 1997 اکران شد ، یک موفقیت عظیم بود: در 14 نامزدی نامزد اسکار شد که از این تعداد 11 برنده شد و باکس آفیس نیز حدود یک میلیارد دلار فروش کرد. با این حال ، بعداً ، در برابر پس زمینه "تایتانیک" ، فیلم هایی با مشارکت دی کاپریو مانند "مردی با ماسک آهنین" (1998) و "ساحل" (2000) تا حدودی از بین رفته اند.

فیلم های لئوناردو دی کاپریو

تعدادی از فیلم هایی که در دهه 2000 با مشارکت دی کاپریو دنبال شدند ، از نظر منتقدان و بینندگان امتیازات بالایی کسب کردند و همچنین نامزد اسکار و گلدن گلوب های متعدد شدند. شخصیت ها و بازیگری خود لئوناردو به طور قابل توجهی تغییر کرده و عمق روانی متفاوتی پیدا کرده است. در این دوره ، فیلم ها اگر می توانی مرا بگیر (2002) ، باندهای نیویورک (2002) ، هوانورد (2004) ، جدایی ها (2006) ، الماس خون (2006) ، دروغ های کلان »(2008) ،« راه » از تغییر "(2008) ،" جزیره لعنتی "(2009) ، و سریال موفق با یک فیلم خارق العاده از کریستوفر نولان "Inception" که در سال 2010 اکران شد به پایان می رسد. با این حال ، تصویر «ج. ادگار براساس زندگینامه مدیر سابق FBI مورد استقبال قرار گرفت و نامزد دریافت گلدن گلوب شد.

محبوبیت دی کاپریو به چنان ابعادی رسید که دریافت جایزه اصلی فیلم "اسکار" زمان زیادی به نظر می رسید ، اما از قضا ، لئوناردو با وجود حساسیت نسبت به انتخاب نقش هایش ، سال به سال از کنار تندیس گرمی عبور می کرد. بین سالهای 2011 و 2014 ، دی کاپریو در تولیدات محبوب و برنده جایزه مانند Django Unchained (2012) ساخته کوئنتین تارانتینو ، گرگ وال استریت (2013) نوشته مارتین اسکورسیزی و اقتباس از رمان فرانسیس اسکات فیتزجرالد ، گتسبی بزرگ ، نقش های اصلی را ایفا کرد. "(2013). بازی لئوناردو به طور سنتی فقط بالاترین امتیازات را دارد ، منتقدان توجه دارند به افزایش تنوع بازیگر ، توانایی او در تجسم درخشان تصاویر شخصیت های صریحاً غیر همدل ، اما حداکثر چیزی که دی کاپریو می تواند بدست آورد جمع آوری نامزدهای اسکار و گرفتن جوایز کمتر معتبر است.

دریافت جایزه اسکار
تام کروز در کنار دیکاپریو

دریافت جایزه اسکار

نقطه عطف روابط بازیگر و آکادمی فیلم همکاری با کارگردان مکزیکی Alejandro Iñarritu در تولید فیلم "بازمانده" وسترن (2014) بود. تیراندازی شدید در فضاهای باز سرد میسوری ، که از لئوناردو نه تنها مهارت ، بلکه شجاعت نیز می خواست ، قلب کمیته را ذوب کرد. نگاه رسا این بازیگر به دوربین در آخرین دقایق فیلم به ویژه در ذهن مخاطبان به یادگار ماند. هر عضله ای از صورت لئونارد بهت زده می شود و می گوید: "چه چیز دیگری باید بازی کنم تا به من پاداش دهی." دی کاپریو تندیس خود را دریافت کرد و پس از آن مدتی از فضای عمومی خارج شد. بازگشت سرسام آور تنها در سال 2019 اتفاق افتاد ، زمانی که لئوناردو دوباره در فیلم روزی روزگاری در هالیوود کوئنتین تارانتینو بازی کرد. دی کاپریو با شکوه ذاتی خود نقش یک ستاره در حال ظهور را بازی کرد ، با اراده سرنوشت ، شاهدان حمله باند چارلز مانسون به خانه رومن پولانسکی شد. این کار دی کاپریو نامزدی اسکار دیگری را به ارمغان آورد.

علی رغم این واقعیت که در طول زندگی حرفه ای خود ، لئوناردو دی کاپریو با تعداد قابل توجهی از زنان برجسته از کشورهای مختلف رابطه داشت ، این بازیگر هرگز به طور رسمی ازدواج نکرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها