رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 547508

کلینت ایستوود | بیوگرافی کلینت ایستوود | فیلم های کلینت ایستوود

ساعت24-کلینت ایستوود کیست؟ | کلینت ایستوود از مشهورترین بازیگران تاریخ سینمای جهان است که عصر جدیدی را وارد سینمایی جهان کرد او در زمینه کارگردانی نیز کارنامه درخشانی دارد در این مطلب میخواهیم به معرفی این بازیگر بزرگ بپردازیم.

فیلم های کلینت ایستوود

کلینت ایستوود کارگردان فیلم و بازیگر سینما آمریکایی است که به دلیل سهم خود در هنر ، چهار بار جایزه اسکار و جایزه اروینگ تالبرگ را از آن خود کرده است.

زندگی نامه کلینت ایستوود
کلینت ایستوود

زندگی نامه کلینت ایستوود


کلینتون ایستوود جونیور در 31 مه 1930 در سانفرانسیسکو متولد شد . پدر ، کلینتون ایستوود پکارگر کارخانه فولاد ، مادر ، مارگارت روت ایستوود کارمند کارخانه IBM بود . مادر ایستوود از نژاد هلندی-ایرلندی بود و به کلیسای مورمون تعلق داشت . پدر - پروتستان ، نژاد خود را از اولین مهاجران انگلیس و اسکاتلند می دانست . کودکی کلینت در دوران رکود بزرگ سقوط کرد و خانواده به دنبال کار به طور مکرر در ساحل غربی نقل مکان می کردند. سرانجام آنها در شهر پیدمونت اقامت گزیدند(کالیفرنیا) ، جایی که ایستوود از دبیرستان فارغ التحصیل شد. او در یک مدرسه فنی ارشد در اوکلند تحصیل کرد و اینجا بود که ابتدا به او پیشنهاد شد تا خودش را به عنوان بازیگر محک بزند، اما در عوض ، ایستوود تصمیم گرفت که در مشاغل مختلف کار کند

اثار کلینت ایستوود
جوایز اسکار کلینت ایستوود

خود او در مورد کودکی اش گفته: "من در دوران رکود بزرگ بزرگ شدم. یادم می آید که چگونه پدرم در آن سال ها دائماً به دنبال کار بود ... چگونه مردم به خانه ما می آمدند و می پرسیدند که آیا آنها را برای کاری استخدام می کنیم ، حتی برای خرد کردن چوب. سپس همه را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کردند و ما نیز هر از چندگاهی جابجا می شدیم. چهار ماه در یک شهر ، شش ماه در شهر دیگر ، هشت ماه در یک سوم. و من همیشه برای همسایگان خود دردسر ساز بودم ، همیشه از خودم دفاع می کردم ، و باید چیزی را با یک دعوا ثابت می کردم ، "یک افسانه زنده هالیوود در مورد بزرگ شدن او به یاد می آورد. از زمان جوانی ، کلینت آرزو داشت که یک موسیقی دان شود. ایستوود می گوید: "وقتی فتس والر درگذشت ، مادرش مجموعه کامل نوارهای او را به خانه آورد ... من با گوش دادن به نوارهای او و تلاش برای تقلید از سایر موسیقی دانهای جاز ، نواختن پیانو را آموختم." - او عاشق بوگی ووگی ، جاز و بی بوپ بود. من مدتها قبل از ساخت اولین فیلمم روی پیانو قصه گفتم. " اما ثبت نام در بخش موسیقی با خدمت سربازی مانع شد ، جایی که کلینت به سینما علاقه مند شد. چند بازیگر با او خدمت کردند. "خیلی زود من به این فکر کردم که بخواهم بازی کنم؟" - او به یاد می آورد. بعد از خدمت ، ایستوود به عنوان اقتصاددان وارد دانشگاه شد.یک جوان قد بلند با ظاهری زیبا مورد توجه قرار گرفت و کلینت شروع به ظاهر شدن در فیلم های به عنوان یک گاوچران کرد . کلینت ایستوود در سن 34 سالگی سرانجام پیشنهادی از کارگردان کم شناخته شده آن زمان سرجیو لئونه برای بازی در نقش اصلی در فیلم "برای یک مشت دلار" (1964) در غرب دریافت می کند. این فیلم با موفقیت چشمگیری روبرو شد و اتحاد خلاق ایستوود و لئونه را شکل داد ، که در فیلم های "چند دلار بیشتر" (1965) و "خوب ، بد ، زشت" (1966) ادامه یافت که به کلاسیک های سینما تبدیل شدند. کلینت شروع به دریافت پیشنهادات سودآور کرد. در سال 1971 ، او نقش قهرمان فرقه Dirty Harry را در فیلمی به همین نام بازی می کند. سپس در فیلم های "اراذل و اوباش" (1974) ، "فرار از آلکاتراز" (1979) و دیگران بازی کرد.

در سال 1986 ، کلینت 56 ساله با درام نظامی "گذر از قلبهای شکسته" اولین کارگردانی خود را انجام داد.

فیلم های کلینت ایستوود
عنوان

فیلم های کلینت ایستوود

در سال 1988 ، ایستوود فیلم "پرنده" را در مورد چارلی پارکر جازمن مشهور فیلمبرداری می کند. در سال 1990 ، فیلم "شکارچی سفید ، قلب سیاه" و "تازه کار" (1990) که جوایز معتبری را به آنها اهدا می شود. در سال 1992 ، ایستوود فیلم Western Unforgiven را کارگردانی کرد که اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کرد و خود ایستوود نیز به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد. کلینت ایستوود ستاره های هالیوود را به فیلم هایش دعوت می کند و همچنین در فیلم های خودش نقش های اصلی را بازی می کند و اعتراف می کند: "کارگردانی فیلمی که خود شما در آن بازی می کنید بسیار خسته کننده است و یک چیز اسکیزوفرنیک در آن وجود دارد." کلینت خود را به عنوان یک فیلمساز بسیار موفق معرفی کرده است ، که کارهایش جوایز و عشق بینندگان در سراسر جهان را از آن خود کرده است. از جمله بهترین کارهای وی می توان به نیمه شب در باغ خوب و بد (1997) ، گاوچران های فضایی (2000) ، کودک میلیون دلاری (2004) (ایستوود دومین اسکار خود را برنده شد) ، "جانشینی" (2008) ، "گران تورینو" (2008) ، "تسخیر نشده" (2009) ، "دنیای دیگر" (2010) ، "ج. ادگار »(2011). در سال 1995 ، کلینت برای کمک به پیشرفت سینما اسکار دریافت کرد. ایستوود با وجود 82 سال سن ، فیلمبرداری و فیلمبرداری را ادامه می دهد. در سال 2012 انتظار می رود اکران فیلم "توپ پیچ خورده" ساخته رابرت لورنز که ایستوود در آن نقش اصلی را بازی می کند ، باشد. کلینت اذعان می کند: "اگر من رویابین نبودم ، به هیچ چیز نمی رسیدم". "و من مطمئناً کارهای ساده ای مثل بازی در یک فیلم انجام نمی دهم." کلینت اذعان می کند: "اگر من رویابین نبودم ، به هیچ چیز نمی رسیدم". "و من مطمئناً کارهای ساده ای مثل بازی در یک فیلم انجام نمی دهم."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها