رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 547510

آل پاچینو | بیوگرافی آل پاچینو | فیلمهای آل پاچینو

ساعت24-آل پاچینو کیست؟ | بدون شک یکی از تاثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینمای جهان که توانسته در سبک های مختلف بازی کند و افتخارات زیادی کسب کند آل پاچینو است در این مطلب اطلاعاتی در مورد این بازیگر اسطوره ای به شما ارائه میکنیم.

زندگی نامه آل پاچینو
r> آل پاچینو بازیگر تئاتر و فیلم آمریکایی ، کارگردان ، فیلمنامه نویس ، برنده جوایز تئاتر تونی و BAFTA ، اسکار ، شیر طلایی ، گلدن گلوب و امی است.

زندگینامه آل پاچینو
آل پاچینو

زندگینامه آل پاچینو

آلفردو جیمز پاچینو در 25 آوریل 1940 در منهتن از پدر و مادر آمریکایی ایتالیایی متولد شد. والدین هنگامی که پسر فقط دو ساله بود طلاق گرفتند و آل کوچک با مادرش به منطقه فقیرنشین South Bronx نقل مکان کرد تا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند. از همان کودکی ، آل سیگار می کشید ، می نوشید ، با پانک های محلی درگیر می شد ، از مدرسه صرف نظر می کرد و می خواست یا یک بازیکن بیس بال یا یک بازیگر شود. پاچینو در سن 16 سالگی مدرسه را رها کرد و به عنوان پیشخدمت و سپس به عنوان پیک کار کرد. آلفردو برای تحصیلات خود پس انداز کرد و وارد مدرسه معروف هنرهای نمایشی در نیویورک شد. مادر هرگز نتوانست پیروزی پسرش را ببیند ؛ او در سال 1962 درگذشت. در این زمان ، پاچینو تازه داشت به بازیگر المپ راه می یافت و در نیویورک روی صحنه می رفت و سپس به استودیوی هربرت برگوف پیوست.

آغاز بازیگری آل پاچینو
آل پاچینو در جوانی

آغاز بازیگری آل پاچینو

آل پاچینو کار خود را به عنوان بازیگر تئاتر آغاز کرد و با دریافت جوایز معتبر بسیاری در صحنه بسیار موفق شد. به لطف اجرای صحنه ای موفق ، پاچینو مورد توجه تهیه کنندگان فیلم قرار گرفت. در سال 1969 ، پاچینو 29 ساله اولین نقش برجسته خود را - در فیلم "من ، ناتالی" دریافت کرد.


در سال 1967، آل پاچینو یک فصل در چارلز تاتر در بوستون با بازیگر زن که همبازی او در تاتر بود بنام اجیل کلیبرگ ، رابطه عاشقانه ای پیدا کرد که 5 سال به طول انجامید و با هم از بوستون به نیویورک بازگشتند.

در سال 1968 ، او در تئاتر Astor Place در نیویورک ، نقش پانک خیابانی مورف بازی کرد ، جایی که دوست نزدیک و شریک پدرخوانده اش جان کاساله نیز در آنجا بازی می کرد . اولین نمایش آن در 17 ژانویه 1968 انجام شد و در نتیجه ، برای 177 اجرا امتداد یافت. اجرای آل پاچینو و کاساله بسیار مورد تحسین قرار گرفت و هر دو جوایز معتبر تئاتر دریافت کردند.

بازی این بازیگر توجه یکی از بهترین تهیه کنندگان و عوامل آن زمان ، مارتین برگمن را به خود جلب کرد و او آل پاچینو را به همکاری دعوت کرد. این مشارکت طی سالیان متمادی گسترش یافته و بسیار مثمر ثمر واقع شده است. برگمن بسیاری از فیلم های آل پاچینو، از جمله سرپیکو ، سگ بعد از ظهر ، و صورت زخمی را تولید کرده است

آل پاچینو به همراه گروه نمایش "هندی ها برونکس را می خواهند" به جشنواره معتبری در شهر اسپولتو ایتالیا دعوت شدند . این اولین سفر وی به ایتالیا بود . وی بعداً یادآوری کرد که بازی در مقابل تماشاگران ایتالیایی تجربه فوق العاده ای برای او بود.

آل پاچینو و کلیبرگ در قسمت "The Deadly of Violence" در قسمت NYPD ABC انتخاب شدند . این نمایش در 12 نوامبر 1968 انجام شد . کلیبرگ در همان زمان در یکی از سریال های تلویزیونی نقش آفرینی کرد . اما وضعیت مالی آنها همچنان دشوار بود و پدرش برای اینکه به نوعی کمک کند ، هر ماه برای آنها پول می فرستاد.

آل پاچینو و پدر خوانده
آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه

آل پاچینو و پدر خوانده

در سال 1971 ، پاچینو 31 ساله نقش اصلی فیلم را بازی کرد - در درام ترسناک جری شاتزبرگ در نیدل پارک. او نقش یک معتاد به مواد مخدر را بازی می کرد . فرانسیس فورد کوپولا پس از دیدن یک آمریکایی عجیب و غریب ایتالیایی در این درام چنان مسحور شد که بازیگر ناشناخته ای را در فیلم "پدرخوانده" (1972) برای نقش مایکل کورلئونه دعوت کرد. این فیلم به یکی از بهترین فیلم های کلاسیک سینمای جهان تبدیل شده است. و بازی پاچینو نامزد اسکار شد ، اگرچه آل آنطور که معتقد بود این مراسم را نادیده گرفت که او باید به جای مارلون براندو به عنوان بهترین بازیگر معرفی می شد و نه بازیگر نقش مکمل. علی رغم آن، این پیروزی غیرقابل انکاری بود. "موفقیت فیلم مرا تحت فشار قرار داد. اما اکنون من به آن به عنوان یک پدیده خاص که برای من اتفاق افتاده است نگاه می کنم. ”

فیلم های آل پاچینو

فیلم های آل پاچینو

یک سال بعد ، در سال 1973 ، آل با درخشش در درام "مترسک" و در فیلم در مورد یک افسر پلیس با عدالت "Serpico" بازی کرد. سال 1974 با انتشار قسمت دوم در مورد طایفه کورلئونه "پدرخوانده 2" مشخص شد. یک سال بعد ، این بازیگر در درام سگ نون (1975) بازی کرد. او نقش یک همجنس باز را بازی می کرد که با معشوق خود یک بانک را سرقت می کند. پس از کار در فیلم های "عدالت برای همه" (1979) و "نویسنده! نویسنده! " (1982) آل پاچینو در نقش اصلی گنگستر تونی مونتانا در فیلم Scarface (1983) برایان دی پالما بازی کرد.این فیلم یک فرقه را بین مرد آن زمان به وجود آورد که از شخصیت های این فیلم الهام گرفته بودند و این بازیگر کاندیدای گلدن گلوب شد. آل همیشه از کار خود انتقاد می کرد ، بنابراین پس از کار در فیلم های بعدی نه چندان موفق ("انقلاب" ، "دریای عشق") ، تصمیم گرفت فعالیت سینمایی خود را متوقف کند و تسلیم تئاتر شود. اما در سال 1990 برای آخرین بار در سریال پدرخوانده 3 نقش مایکل کورلئونه را بازی کرد. و قبلاً در سال 1992 ، پاچینو با بازی در نقش یک سرهنگ بازنشسته نابینا در فیلم بوی یک زن ، اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. پس از بازی این بازیگر در فیلم های مشهوری مانند "مدافع شیطان" (1997) ، "دونی براسکو" (1997) ، "سیمون" (20ی02) ، "سیزده اوشن" (2007) ، "حق کشتن" (2008) ، تو جک را نمی شناسی (2010). پاچینو همچنین به عنوان یک فیلمساز موفق است. در 5 سپتامبر 2011 ، جایزه ویژه جشنواره فیلم ونیز به این بازیگر 71 ساله اعطا شد. او هرگز ازدواج نکرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها