رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 548788

آیا با قطار یا اتوبوس هم میشود به کیش سفر کرد؟ کجارو پاسخ میدهد

رپورتاژ تبلیغی / کیش یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار بین ایرانی‌ها است که علاوه بر سفر هوایی، امکان سفر با قطار، اتوبوس و خوردو شخصی نیز به آن وجود دارد.


جزیره کیش یکی از انتخاب‌های رایج اهالی پایتخت برای سفر به حساب می‌آید که اغلب با تور کیش انجام می‌شود. به همین منظور آژانس‌های مسافرتی با تورهای زمینی و هوایی متعدد، سالانه گردشگران زیادی را به کیش می‌برند. در این مقاله قصد داریم، توضیحات کاملی از سفر زمینی به کیش با قطار و اتوبوس ارائه کنیم تا بر اساس قیمت و مزایای هر یک دست به انتخاب بزنید.

از سفر زمینی به کیش بیشتر بدانید:

  • سفر با قطار از تهران به کیش
  • سفر زمینی به کیش با اتوبوس و خودرو شخصی

سفر با قطار از تهران به کیش

منبع عکس: سایت قطار فدک

سفر با قطار از تهران، شما را مستقیما به کیش نمی‌رساند و پس از رسیدن به بندرعباس باید به بندر چارک بروید. از آنجا مسیری یک ساعت و ۱۰ دقیقه‌ای تا یک ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای را پیش رو دارید تا به‌وسیله شناورهای مسافربری به جزیره کیش برسید؛ هرچند در سفر با لندیگراف این زمان به دو ساعت تا دو ساعت و ۳۰ دقیقه افزایش می‌یابد.

مسیر قطار تهران به کیش چیست؟

قطار تهران به کیش از دل کویرهای ایران و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان عبور می‌کند. شهرهای این مسیر شامل محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، چاه خاور، بافق، احمدآباد، خاتون آباد، سیرجان، تزرج، زادمحمود و فین می‌شود.

نوع قطارهای مسیر تهران به کیش

قطارهای سه شرکت‌ رجا، بن‌ریل و جوپار در مسیر تهران-کیش فعالیت می‌کنند که از قطارهای معمولی با امکانات ساده تا قطارهای لوکس و چهار کوپه را در اختیار دارند. قیمت متفاوت هر یک از این قطارها به شما امکان می‌دهد تا بسته به بودجه خود دست به انتخاب بزنید.

مدت زمان سفر به کیش با قطار

مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری تهران به بندرعباس با قطار حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد و به همین دلیل یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور محسوب می‌شود. مسافت ایستگاه قطار بندرعباس تا بندر چارک حدود ۲۸۰ کیلومتر است که با خودرو تقریبا ۳٫۵ تا چهار ساعت زمان می‌برد. برای سفر دریایی از بندر چارک تا جزیره کیش نیز باید میانگین ۱٫۵ ساعت را در نظر بگیرید. در کل بیش از یک روز در راه خواهید بود.

قیمت بلیط قطار تهران به کیش

قیمت بلیط قطار تهران به کیش در بهار سال ۱۴۰۰ از مبلغ ۱۷۰ هزار تومان برای هر نفر در کوپه ۶ نفره سه ستاره شروع می‌شود و تا حدود ۲۷۰ هزار تومان برای کوپه چهار نفره چهار ستاره و همین طور قیمت ۳۷۳ هزار تومان برای کوپه چهار ستاره با پذیرایی ویژه افزیش می‌یابد.

مزایای سفر با قطار به کیش

از آنجا که بلیط قطار هزینه کمتری نسبت به هواپیما دارد، گردشگران زیادی این روش را برای تور کیش انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه در سفر ریلی دیگر نیازی نیست نگران رانندگی و مشکلات احتمالی برای خودروی خود باشید یا استرس سفر با هواپیما و حوادث مرتبط با آن در طول سفر باعث آزردگی‌تان شود.

سفر زمینی به کیش

شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که دوست دارید از طول مسیر به‌اندازه مقصد سفر لذت ببرید و ترجیح می‌دهید که برخی از شهرها و جاهای دیدنی تهران تا کیش را نیز در برنامه سفرتان بگنجانید. پس سفر با خودرو شخصی و اتوبوس از گزینه‌های پیش روی شما است.

مسیر سفر زمینی از تهران به کیش

برای سفر زمینی از تهران به کیش می‌توانید از دو مسیر استفاده کنید:

  • مسیر اول: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندر لنگه، بندر چارک
  • مسیر دوم: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، فیروزآباد، قیر و کازرون، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک

طبق هر دو مسیر از اصفهان، شیراز و بندرعباس عبور خواهید کرد که جاذبه‌های متعددی برای دیدن دارند.

فاصله تهران تا کیش برای سفر زمینی

تهران تا بندر چارک حدود ۱۴۳۰ کیلومتر فاصله دارد. برای ادامه مسیر تا کیش باید از بندر چارک، ‌بندر لنگه یا آفتاب استفاده کنید؛ گرچه بندر چارک نزدیک‌ترین بندر به کیش است که در ۱۸ کیلومتری آن قرار دارد. در ادامه سفر می‌توانید با خودروی شخصی به تماشای جاهای دیدنی کیش بروید.

سفر زمینی به کیش چقدر طول میکشد؟

در صورتی که با خودروی خودتان قصد سفر به کیش را دارید، تقریبا باید ۱۷ تا ۱۸ ساعت رانندگی کنید و پس از آن مسیر ۱٫۵ ساعته بندر تا جزیره را در پیش دارید.

اگر جزو گردشگرانی هستید که سفر با اتوبوس را انتخاب کرده‌اید، مدت‌زمان طولانی‌تری یعنی حدود ۲۲ ساعت در راه خواهید بود. اتوبوس‌ها از پایانه جنوب حرکت می‌کنند و پس از ۱۳۳۴ کیلومتر به بندرعباس می‌رسند. در ادامه از بندرعباس تا بندر چارک و سپس تا کیش، قریب به پنج تا ۶ ساعت طول می‌کشد که در نهایت مدت‌زمان کل سفر زمینی شما به جزیره بیش از یک روز می‌شود.

هزینه سفر زمینی از تهران به کیش با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس از تهران به کیش می‌توانید از اتوبوس‌های VIP تخت‌شو استفاده کنید که در بهار سال ۱۴۰۰ برای هر نفر هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۲ هزار تومان می‌شود.

اگر از خودروی شخصی برای سفر استفاده می‌کنید، برای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۰ لیتر بنزین نیاز دارید که باید هزینه آن در مسیری به مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر و همین طور مسیر برگشت را حساب کنید. علاوه بر این، برای حمل خودرو از بندر چارک تا کیش نیز باید مبلغی را کنار بگذارید.

معایب و مزایای سفر زمینی با اتوبوس به کیش از تهران

تهران فاصله زیادی تا کیش دارد و انتخاب سفر زمینی به این جزیره به این معنا است که راهی طولانی در پیش دارید؛ موضوعی که می‌توان از معایب سفر زمینی با اتوبوس به کیش دانست. بسیاری از افراد فرصت کوتاهی برای سفر دارند و در نتیجه راه‌های سریع‌تر مثل سفر هوایی را برای این منظور انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه توقف‌های متعدد اتوبوس‌ برای صرف ناهار، شام و... در مدت زمان طولانی به خستگی بیشتر مسافر می‌انجامد.

مزیت سفر با اتوبوس نیز هزینه کمتر آن نسبت به هواپیما است که علت انتخاب بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود تا به این وسیله سفر دلخواه خود را داشته باشند. علاوه بر این، به‌عنوان مسافر اتوبوس دیگری نیازی نیست بابت هزینه سوخت، خرابی خودرو، عوارض جاده‌ای و غیره نگران باشید و می‌توانید از زمان طولانی خود برای لذت‌بردن از طبیعت، خواندن کتاب یا استفاده از تلفن همراهتان استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تور کیش هوایی و زمینی، به وب‌سایت رسمی کجارو مراجعه کنید تا با مشاهده تمامی پکیج‌های مسافرتی آژانس‌های ایران، مناسب‌ترین تور را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها