رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549001

زانوبند اسپیلاوایزر چه تفاوتی با دیگر زانوبندهای طبی دارد ؟

رپورتاژ تبلیغی / اسپیلاوایزر چه فرقی با زانوبندهای طبی دیگر دارد؟ ( فرق زانوبند فراصوت (التراسوند) اسپیلاوایزر با زانوبندهای طبی دیگر )هرکدام از این زانوبندها چگونه موجب تسکین دردهای زانو می‌شوند؟ کدام‌یک از زانوبندهای طبی در تسکین درد موثرترند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله باما باشید.

dir="RTL" style="text-align:right">یکی از روش های رایج در درمان بیماری های مربوط به مفصل زانو استفاده از زانوبندها است. زانوبند اسپیلاوایزر یک روش موثر برای تسکین دردهای کلافه کننده زانو مثل آرتروز است. در این روش با استفاده از امواج فراصوت (اولتراسوند)، سیگنال های عصبی درد مسدود می شود، در واقع ورود امواج فراصوت و لرزش ایجاد شده توسط آنها سبب تحرک و کاهش چسبندگی بافت ها می شود در نتیجه تمام این فعل و انفعالات باعث کاهش التهاب و درد می شود و از این طریق به بهبود زانودرد در بیماران کمک می کند.

با استفاده از این روش محرک های عصبی بدن به حالت آرامش خود باز می گردند و درد افراد تسکین می یابد. تکنیک های فراصوت امروزه در علم پزشکی جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده اند و در بسیاری از کشورها از این روش برای درمان استفاده می شود. اگر با اصطلاح فراصوت آشنایی ندارید برای شناخت بیشتر و درک ملموس تر آن می توان دستگاه سونوگرافی را مثال زد، زیرا در دستگاه های سونوگرافی نیز از امواج فراصوت استفاده می شود.

امروزه از امواج فراصوت برای رفع گرفتگی عضلات، بهبود گردش خون، افزایش انعطاف پذیری عضلات، کاهش تورم موضعی داخل بدن، درمان التهاب حاد یا مزمن، درمان آرتروز و.... استفاده می شود. لازم به ذکر است که این امواج هیچگونه عارضه ای ندارند. در ادامه به بررسی تفاوت زانوبند اسپیلاوایزر با زانوبندهای طبی می پردازیم و با تاثیرات استفاده از زانوبند اسپیلاوایزر آشنا می شویم.

زانوبند اسپیلاوایزر چه تفاوتی با دیگر زانوبندهای طبی دارد ؟

آیا زانوبندهای طبی نیز مانند اسپیلاوایزر برای کاهش درد موثرند؟

زانوبند های طبی ابزارهای کمکی هستند که برای محافظت و حمایت از مفصل زانوی آسیب دیده در هنگام حرکت یا انجام فعالیت‌های سنگین بکار می روند این زانوبندها بیشتر خاصیت نگهدارنده دارند و تاثیر زیادی در تسکین درد ندارند. به عنوان مثال زانوبند های پارچه ای از نظر فنی حمایت کمی را برای مفصل زانو تأمین می‌کنند.

تاثیرات استفاده از زانوبند اسپیلاوایزر

  • رفع دردهای مربوط به مفاصل زانو با بهره گیری از تکنولوژی امواج فراصوت
  • رفع گرفتگی عضلات، گردش خون بهتر، افزایش انعطاف پذیری عضلات
  • بهبود عملکرد حرکتی افراد در طول روز
  • کاهش درد مزمن زانو مانند عملکرد یک فیزیوتراپی خانگی

روش استفاده از زانوبند اسپیلاوایزر

یکی از مزیت های زانوبند اسپیلاوایزر استفاده آسان از آن می باشد. برای اینکه از زانوبند هوشمند اسپیلاوایزر با استفاده از امواج فراصوت استفاده کنید باید حتما در وضعیت استراحت باشید تا بیشترین کارایی را از دستگاه مشاهده نمایید. در طول ۲۴ ساعت فقط یک الی دو ساعت، زانوبند اسپیلاوایزر را بر روی محل درد قرار دهید و زانوبند را به حالت روشن نگه دارید. بنابراین در مواقعی که مشغول فعالیت هستید از آن استفاده نکنید. بهترین زمان استفاده از این زانوبند 2 ساعت قبل از خواب است. مولدهای اسپیلاوایزر با توان بسیار بالای خود در مسدود کردن راه امواج عصبی، بعد از حدود یک الی دو ساعت استفاده در شبانه روز تمام محرک های عصبی درد را از حالت التهاب به آرامش باز می گردانند و در نتیجه درد زانو بطور کامل از بین می رود.

مزایای استفاده از اسپیلاوایزر نسبت به زانوبند های دیگر:

  • به علت استفاده از تکنیک فراصوت، در زانوبند اسپیلاوایزر این زانوبند می تواند مزایای بسیاری را نسبت به سایر زانوبندها و حتی سایر راهکارهای پزشکی داشته باشد. به عنوان مثال برای درمان دردهای زانو از روش هایی از جمله زانوبند های طبی، فیزیوتراپی، تزریق اپیدورال، استفاده از داروهای ضد التهاب و جراحی های باز استفاده می شود که استفاده از این روش ها مستلزم این است که شما وقت بسیاری را صرف کنید و همچنین این روش های درمان موقتی بوده و حتی ممکن است پس از انجام کارهای فوق مجددا با بازگشت درد مواجه شویم. اما با استفاده از محصولات فراصوت شما می توانید برای مدت زمان طولانی و با صرف هزینه کم تر اثرات درد را از بین ببرید.
  • از جمله تفاوت زانوبند اسپیلاوایزر با زانوبندهای طبی این است که زانوبند اسپیلاوایزر با تکنولوژی جدید فراصوت می تواند روند پیشرفت بیماری را کند و یا حتی متوقف سازد، در حالی که زانوبندهای طبی بیشتر نقش حمایتی دارند.
  • یکی از مزیت های مهم روش درمانی با فراصوت مانند اسپیلاوایزر این است که با تکیه بر آن می توان اطمینان حاصل نمود که پروتئین سازی تحریک می شود لذا میزان کلاژن های پوست افزایش یافته و از حالت شل شدگی و چسبندگی رها می شوند. در حالی که ممکن است سایر زانوبندها از نظر فنی، عملکرد زیادی نداشته باشند و حمایت کمی را برای مفصل زانوداشته باشند.
  • شما در تمام مدت روز و یا در مواقعی که فعالیت دارید مجبور به استفاده از زانوبند طبی هستید ولی تنها با 2 ساعت استفاده از زانوبند اسپیلاوایزر در طول شبانه روز و آن هم در هنگام استراحت می توانید از تمام مزایای زانوبند اسپیلاوایزر بهره مند شوید.

زانوبند اسپیلاوایزر چه تفاوتی با دیگر زانوبندهای طبی دارد ؟

بیماری هایی که باعث زانو درد می شوند را بشناسیم:

بیماری های مختلفی وجود دارند که می توانند باعث زانودرد شوند چند نمونه از این بیماری ها به شرح زیر است:

نرمی غضروف کشکک یا کندرومالاسی کشکک:
کندرومالاسی کشکک در واقع آسیب به غضروف های پشت زانو مانند نرم شدن یا ساییدگی غضروف است. که می تواند خفیف تا شدید باشد. کندرومالاسی کشکک به عنوان سندرم درد پاتلوفمورال (ساییدگی زانو) نیز شناخته می شود. این اصطلاحی است که پزشکان برای توصیف درد در جلوی زانو به کار می برند که می تواند به دلایل مختلف از جمله فعالیت بدنی شدید یا نامناسب باشد، اما به نظر نمی رسد به دلیل یک مشکل جدی مانند آرتروز یا آسیب جدی باشد.

آرتروز زانو:
هنگامی که غضروف در مفصل زانو به تدریج از بین برود، غضروف های مفصل زانوی شما نازک شده و سطح مفصل خشن می شود و این امر باعث کاهش فضای بین استخوان ها شده و در نهایت موجب ساییدگی آن ها بر روی یکدیگر و بروز درد در این ناحیه می ‎شود که به آن آرتروز می گویند. اگر آرتروز زانو دارید، احتمالاً در زانوی خود احساس درد و سفتی می کنید. این مسئله ممکن است روی یک زانو و یا روی هر دو زانوی شما تاثیر بگذارد. درد ممکن است در پایان روز یا هنگام حرکت دادن زانو بدتر شود و هنگام استراحت بهبود یابد. ممکن است صبح ها مقداری احساس سفتی و خشکی داشته باشید، اما معمولاً بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشد.
درد می تواند در تمام نواحی اطراف زانوی شما و یا فقط در یک مکان خاص مانند جلو و پهلوی زانو احساس شود و یا بعد از حرکت زانو، مانند بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها، شدت یابد. گاهی اوقات، افراد دچار دردی می شوند که از شدت درد شب ها از خواب بیدار می شوند. بنابراین تجربه افراد مختلف متفاوت است. ممکن است نتوانید زانوی خود را به صورت نرمال حرکت دهید یا ممکن است زانو هنگام حرکت صدای تق تق دهد.

کیست مینیسک:
کیست مینیسک برآمدگی مایع مفصل در طول حاشیه اطراف مینیسک است.

مینیسک دیسکی شکل:
مینیسک دیسکی شکل، یک مینیسک دارای شکل غیر طبیعی در مفصل زانو است که یشتر در کودکی یا جوانی تشخیص داده می‌شود. بعضی از مبتلایان هیچگونه علائمی ندارند اما در بیشتر موارد مشکلاتی مانند درد مبهم زانو و در برخی موارد شنیدن یک صدای تق آزاردهنده در لبه جانبی زانو دیده می شود.

آرتریت روماتوئید زانو:
اختلالی که باعث بروز درد، تورم و سفتی مفاصل زانو می‌شود. آرتریت روماتوئید یا روماتیسم نامیده می شود. در این بیماری سیستم دفاعی بدن به اشتباه به بافت‌های سالم بدن حمله می‌کند و در اثر این اختلال مفاصل زانو دچار التهاب خواهد شد.
بیماری های دیگری مانند آرتریت نقرسی، انواع التهابات تاندون ها، انواع شکستگی های مربوط به کشکک و استخوان ران و درشت نی، دررفتگی های کشک و مفصل، خونریزی حاد مفصل (همارتروز)، تجمع مایع مفصل زانو باعث درد زانو می شوند. گاهی ممکن است دردهای زانو مربوط به خود مفصل زانو نباشند و مربوط به دردهای ارجاعی از قسمت های دیگر مثل مچ پا و ران باشد.

اگر زانو درد خفیف تا متوسط ​​دارید، اغلب می توان آن را در خانه درمان کرد زیرا که درد ناشی از التهاب، آرتروز یا آسیب جزئی اغلب بدون کمک پزشکی برطرف می شود. درمان های خانگی سطح درد را بهبود بخشیده و به شما در مدیریت علائم کمک می کند. یکی از این روش ها استفاده از زانوبند اسپیلاوایزر است.

راه های مراقبت از زانو

  • تقویت عضلات ران و همسترینگ خود را تقویت کنید
  • ورزش های مخصوص برای تقویت زانو انجام دهید
  • از کفش های مناسب با کفی های ژله ای استفاده کنید
  • از انجام فعالیت های شدید مانند حرکات پرشی پرهیز کنید
  • از زیاده روی در مصرف نمک، روغن، پنیر که باعث التهابات مفصلی می شوند، پرهیز کنید
  • از جابجا کردن اجسام سنگین پرهیز کنید
  • وزن خود را در حالت مناسب نگهدارید
  • در وضعیت مناسب بنشینید
  • از بالا و پایین رفتن از پله ها تا جایی که ممکن است پرهیز کنید

زانوبند اسپیلاوایزر چه تفاوتی با دیگر زانوبندهای طبی دارد ؟

استفاده از زانوبند طبی یا بریس

هدف استفاده از زانوبند برای بیمارانی که آرتروز دارند، پشتیبانی از زانو در حین انجام کار، کاهش درد و بهبود عملکرد زانو است. بیمارانی که آرتروز دارند می‌توانند از بریس استفاده کنند. اما حتما باید همراه با فیزیوتراپی و یک برنامه ورزشی منظم و فقط تحت نظارت پزشک و فیزیوتراپ از آن استفاده نمایند. در استفاده از بریس زانو بایدها و نبایدهایی وجود دارد که برای استفاده از آن باید رعایت گردد. مانند نحوه بستن و شل و سفت بودن بریس، نظافت بریس برای جلوگیری از عفونت

بریس زانو ممکن است برای افرادی که غالبا با درد و تورم زانو دست و پنجه نرم می کنند، مفید باشد. بنابراین باید یک بریس را امتحان کنید تا ببینید که آیا استفاده از آن کمک می‌کند یا خیر. ممکن است در افرادی که آرتروز خفیف تر یا آرتروز معمولی دارند فقط در یک قسمت از زانو مفید باشد. ساختار بدنی شما نیز می تواند روی موثر بودن یا نبودن بریس روی زانوی شما تاثیر بگذارد. افرادی که پاهای سنگین تری دارند، تمایل کمتری به پوشیدن بریس زانو دارند.

استفاده از بریس زانو به تنهایی و بدون انجام تمرینات روزانه عواقب منفی دارد. استفاده طولانی مدت می‌تواند منجر به ضعف آن ناحیه شود. عضلات اطراف مفصل که به حمایت از مفصل کمک می‌کنند ضعیف تر خواهند شد. اگر می‌خواهید از بریس زانو استفاده کنید، بهتر است آن را همراه با فیزیوتراپی انجام دهید.

هنگامی که می خواهید برای خود یک زانوبند تهیه کنید، به زانوبندهای مختلفی بر می خورید که هر کدام دارای ویژگی و طراحی خاص خود می باشند. برای انتخاب زانوبند مناسب ابتدا نیاز است که تفاوت زانوبندها، نحوه استفاده، عملکرد آن ها و تاثیراتی که بر روی زانو دارند را بررسی کرده سپس زانوبند مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید. امروزه استفاده از محصولاتی که از تکنولوژی فراصوت استفاده کرده اند یک مزیت محسوب می شود زیرا این تکنولوژی در علم پزشکی جایگاه ویژه ای دارند. زانوبند اسپیلاوایزر تنها زانوبندی است در ایران که از تکنولوژی فراصوت استفاده کرده است.

نتیجه گیری ...

با مطالعه مواردی که در بالا ارائه شد می توانید تفاوت زانوبند اسپیلاوایزر با زانوبندهای طبی دیگر ، مزایای استفاده از اسپیلاوایزر و نحوه تاثیرگذاری آن را مورد بررسی قرار دهید. در حال حاضر اسپیلاوایزر یکی از بهترین گزینه هایی است که با تکنولوژی فراصوت خود علاوه بر از بین بردن درد، در رفع گرفتگی عضلات، بهبود گردش خون و افزایش انعطاف پذیری عضلات موثر بوده و با توجه به سهولت کاربری و کوتاه بودن زمان استفاده از آن در طول شبانه روز مورد توجه بسیاری از افرادی که از زانودرد رنج می برند. قرار گرفته است.

منبع : سیوطب

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها