رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549659

شاهر خان | زندگینامه شاهرخ خان | ازدواج شاهرخ خان

ساعت24- شاهرخ خان کیست؟ | یکی از مشهورترین بازیگران سینمای بالیوود که لقب کینگ را به او اختصاص داده اند شاهرخ خان است او در بسیاری از فیلم های ماندگار سینمای هند نقش آفرینی کرده است در این مطلب به زندگی خصوصی این بازیگر بزرگ پرداختیم.

شاهرخان
figure class="image"> بیوگرافی شاهرخ خان
شاهرخ خان

بیوگرافی شاهرخ خان

مادر خان زنی تحصیل کرده ، قوی و زیبا بود. او در آکسفورد تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی به خانه بازگشت و به کار در امور اجتماعی پرداخت. او به نوجوانان دردسرساز کمک می کرد ، و ازدواج های بین طبقه ای را ترتیب می داد.
پدر خان به عنوان مهندس کار می کرد. او 11 سال از همسر آینده اش بزرگتر بود و در ابتدا ، اقوام هر دو طرف مخالف ازدواج آنها بودند. با این وجود ، این ازدواج سعادتمندانه رقم خورد ، در سال 1959 این زوج صاحب یک دختر به نام شهناز و در 2 نوامبر 1965 یک پسر به نام شاهرخ شدند.

کودکی شاهرخ خان
شاهرخ خان در کودکی

کودکی شاهرخ خان


خود شاهرخ خان در مورد کودکی خود می گوید:"تا آنجا که من به یاد دارم ، در آن زمان اوضاع مالی خانواده ما درخشان نبود ، اما اگر من واقعاً چیزی می خواستم ، آن را می گرفتم. من را اغلب به تئاتر می بردند ، آنها برایم کتاب می خواندند. مادر تلاش های من را برای سرودن تشویق می کند - او مرا وادار می کند در مقابل دوستانی که به ما مراجعه می کنند شعر بگویم. "
والدین از کودکی استقلال ستاره آینده را القا می کنند. برای او ممنوع نبود که دیر بخوابد ، هر وقت دوست داشت از خانه بیرون برود. اما اگر در خانه همسایه شیشه می شکست ، خودش مجبور بود با پولی که با کارهای کوچک بدست آورد ، خسارتش را بدهد.

شاهر خان | زندگینامه شاهرخ خان | ازدواج شاهرخ خان
خان 16 ساله بود که پدرش بر اثر سرطان درگذشت. مادرش در تلاش برای نجات او ، ناکام بود. خان بعداً یادآوری کرد: "یک دوره آمپول برای او تجویز شد. هزینه هر کدام 5000 روپیه بود و در مجموع مجبور شد 25 آمپول بزند." مادر از صبح تا شب کار می کرد و از دوستانش وام می گرفت. من فکر کردم که او مانند یک قهرمان درگذشت. من در میان کسانی بودم که تابوت او را حمل کردم. در آن روز من برای اولین بار احساس یک مرد را کردم. "
پس از مرگ پدرش ، مادرش مدیریت شرکت او را بر عهده گرفت و پس از چند سال ، دوباره وضعیت مالی خانواده بهبود یافت. وقتی خان به دانشگاه رفت ، مادرش حتی برای او ماشین خرید.
مادر هنوز به پسرش گفت که او در انجام کاری که دوست دارد آزاد است و اصراری برای انجام تجارت پدرش نداشت. وقتی خان به او خبر داد که می خواهد بازیگر شود ، او به او توصیه کرد که به مدرسه فیلم برود. مادر از موفقیت خان در صحنه خوشحال شد ، مادر خان در سال 1991 بر اثر مسمومیت خون درگذشت.
خان می گوید: "مرگ او به من کمک کرد تا بفهمم که هیچ چیز ابدی نیست. من دیگر به هیچ چیز امیدوار نبودم. وقتی مادرم بیمار شد ، من اول نماز را شروع کردم. گرچه در خانواده ای مسلمان بزرگ شدم ، اما والدینم هرگز مرا مجبور به دعا نمی کردند. برای اولین بار در زندگی ام واقعا دعا کردم و بعد از مدت کوتاهی مادرم درگذشت. "

ازدواج شاهرخ خان
شاهرخ خان و همسرش

ازدواج شاهرخ خان


او در طول زندگی مادرش با همسر آینده خود گائوری چیبا خان آشنا شد ، خان و گائوری در دانشگاه با هم ملاقات کردند ، اما والدینش به شدت مخالف ازدواج آنها بودند. مادرش با اطلاع از اینکه گائوری قصد ازدواج با یک مسلمان را دارد ، اظهار داشت که اگر این اتفاق بیفتد ، او خودکشی خواهد کرد.
به مدت شش سال ، خان و گائوری دور از چشم پدر و مادرش مخفیانه دیدار کردند. شاهرخ خان تصمیم گرفت با تمام بستگانش گائوری از عموها ، عمه ها ، عموزاده ها را به خود جذب کند و با آنها صمیمی شود اما والدین گائوری هنوز به شدت مخالف ازدواج آنها بودند. وقتی بعد از شش سال خواستگاری ، خان از آنها دخترشان را خواست ، آنها نپذیرفتند و گائوری را در خانه حبس کردند و وی را مجبور کردند که شاهرخ خان را ملاقات نکند.
آنها تنها در سال 1991 توانستند ازدواج کنند ، زمانی که خان ، پس از تبدیل شدن به یک بازیگر حرفه ای ، توانست پول کافی برای تأمین هزینه خانواده اش بدست آورد. او که تصمیم گرفت پل های پشت سر خود را بسوزاند ، با والدین گائوری تماس گرفت و گفت که آنها قبلاً مخفیانه ازدواج کرده اند. مادر گائوری عزاداری کرد و از خوردن غذا امتناع ورزید ، اما پدرش خود را فردی با عقل تر نشان داد و قبول کرد که خان را به عنوان داماد بپذیرد.
خان یادآوری می کند: "من پدرش را درک کردم و احساس گناه کردم." گائوری محبوب ترین و عزیزترین فرزند خانواده بود. و ناگهان او می خواهد با مردی از مذهب دیگر ، با حرفه غیر قابل اعتماد بازیگری ازدواج کند. علاوه بر این ، من از چنان ظاهری برخوردار هستم که مشکوک شدن به من به عنوان یک فرد مسئول بسیار دشوار است. درست است که آنها قبلاً مرا در تلویزیون دیده اند و سریال های من را دوست داشتند. "
خان و گائوری مجبور شدند دو بار با هم ازدواج کنند: ازدواج را در دادگاه ثبت کنند (این یک تشریفات اجباری در ازدواج های بین طبقه ای است) و یک عروسی سنتی را جشن بگیرند.
او برای اولین بار در سال 1991 روی صفحه نمایش بزرگ ظاهر شد ، بعد از چند سال ستاره شدن ، در اواسط دهه 90 او قبلا در لیست ستاره های بزرگ قرار داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها