رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549751

مارلون براندو | زندگینامه مارلون براندو | فیلم های مارلون براندو

ساعت24-مارلون براندو کیست؟ | اسطوره بازیگری که برای تمام مردمان جهان نامی شناخته شده است و شاهکارهای زیادی را صنعت بایگری خلق کرده مارلون براندو است در این مطلب قصد داریم به معرفی این بازیگر بزرگ بپردازیم.

مارلون براندو
a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Marlon_Brando">مارلون براندو یک بازیگر افسانه ای ، یک هنرمند بزرگ هالیوود است. دو بار برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب برای فیلم های در بندر و پدرخوانده ، برنده جشنواره فیلم کن (ویوا ، زاپاتا!). وی همچنین نامزد اسکار و جوایز معتبر دیگر برای دستاوردهای بازیگری در فیلم های A Streetcar Named Desire ، آخرین تانگو در پاریس ، قانون سفید خشک ، جولیوس سزار ، مراسم چای ، Sayonara ، شیرهای جوان "،" آمریکای زشت "شد. براندو در لیست "100 ستاره برتر فیلم در 100 سال" رتبه چهارم را دارد.

بیوگرافی مارلون براندو
مارلون براندو

بیوگرافی مارلون براندو

مارلون در 3 آوریل 1924 در یک شهر اوماها ، نبراسکا در آمریکا در یک خانواده ایتالیایی به دنیا آمد. وی در 80 سالگی در اول ژوئیه 2004 در لس آنجلس بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

مارلون براندو کودکی سختی را پشت سر گذاشت. پدرش در زمینه مصالح ساختمانی تجارت می کرد ، بنابراین مارلون در ثروت زندگی می کرد ، اما به سختی می توان خانواده براندو را خوشبخت خواند. مارلون خود کودکی اشرا اینگونه توصیف کرد: «مادرم واقعاً به ما اهمیت نمی داد - بیشتر نگران این بود که کجا مست شود. صحبت با او درباره موضوعی برایم عزیزتر بود ... مادر تقریباً برای من همه چیز بود. خیلی سخت تلاش کردم ... از مدرسه به خانه آمدم - و کسی آنجا نبود. مارلون هرگز از دبیرستان فارغ التحصیل نشد - وی به دلیل موتور سواری در راهرو موسسه اخراج شد. مارلون براندو به نیویورک ، نزد خواهر بزرگتر خود رفت و در آنجا وارد کلاس تئاتر شد و سپس به استودیوی بازیگران پرداخت. همزمان با بازی در نمایش های جزئی ، مارلون به صورت نیمه وقت کار می کرد - او رانندگی کامیون می کرد و لیموناد می فروخت.

فیلم های مارلون براندو
فیلم مارلون براندو

فیلم های مارلون براندو

جلسه سرنوشت سازی که زندگی او و سینمای آمریکا را چرخاند ، در حالی که مارلون 23 ساله بود ، اتفاق افتاد. او توسط نمایشنامه نویس مشهور تنسی ویلیامز که در جستجوی بازیگر برای نقش اصلی استنلی کووالسکی در نمایش یک قطار خیابان به نام تمایل بود ، دیده شد. نقش کارگر خشمگین و وحشی استنلی ، مارلون براندو را بلافاصله معروف کرد. هالیوود به او علاقه مند شد. با این حال ، مارلون خودش به طور خستگی ناپذیری "کارخانه رویاها" را به چالش کشید ، رفتار ناپسندی با تولیدکنندگان داشت ، به همین دلیل لقب "dumbass" را از آنها گرفت. اما مخاطبان او را می پرستیدند. در سال 1951 ، مارلون در اقتباس سینمایی نمایش نامه ای به نام یک خیابان پیاده روی به نام آرزو ، در مقابل ویوین لی بازی کرد. این فیلم اثر بمبی در حال انفجار را داشت - براندو بت آمریکای جدید شد. بازیگر ناشناخته تاکنون نامزد اسکار شده بود. هر فیلم بعدی با براندو ، اگر صاحب اسکار نبود ، یک گلدن گلوب یا یک جایزه دیگر برای او به ارمغان می آورد. "ویوا ، زاپاتا!" ، "جولیوس سزار" ، "وحشی" ، "در بندر" ، "بچه ها و عروسک ها" - در کمتر از پنج سال ، مارلون براندو به یک نماد واقعی هالیوود تبدیل شده است

پیری مارلون براندو
پیری مارلون براندو

در طول فعالیت تقریباً 50 ساله خود ، مارلون در 43 فیلم بازی کرد که در اکثر آنها درخشید (که این فقط "پدرخوانده" است ، جایی که او به طرز درخشانی نقش ویتو کورلئونه را بازی کرد). مارلون تا پایان زندگی به قوانین اهمیتی نمی داد. او می توانست به مبلغ 18000 دلار حمل شن و ماسه را از تاهیتی برای آکواریومی در عمارت خود در لس آنجلس سفارش دهد ، می تواند به اندازه ناپسند چاق شود ، یا می تواند لری کینگ را روی هوا ببوسد. رمان های عاشقانه او و تعداد فرزندانش غیرقابل شمارش است. رسماً پنج تای آنها وجود دارد. براندو درام سختی را پشت سر گذاشت: پسرش دوست پسر خواهرش را کشت ، و دخترش خود را حلق آویز کرد. وقتی براندو درگذشت ، بسیاری از بازیگرانی که در مشاغل بازیگری ا وی آشنا بودند ، با سخنان آل پاچینو موافق بودند که در کوتاه مدت گفت: "اسطوره مرده است."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها