رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549753

آنتونی کوئین | بیوگرافی آنتونی کوئین | فیلم های آنتونی کوئین

ساعت24-آنتونی کوئین کیست؟ | آنتونی کوئین هنرمند سرشناس آمریکایی که به خاطر نقش آفرینی در فیلم های محمد رسول الله و عمر مختار برای ما ایرانیان بسیار شناخته شده است در این فیلم قصد داریم به مغرفی او بپردازیم.

ازدواج های آنتونی کوئین
figure class="image">زندگینامه آنتونی کوئین
آنتونی کوئین در نقش حمزه عموی پیامبر

زندگینامه آنتونی کوئین

آنتونی کوین بازیگر آمریکایی مکزیکی تبار برنده اسکار است. او که در هنرهای نمایشی به شهرت و محبوبیت رسیده بود و به عنوان یک هنرمند سینما نیز شهرت پیدا کرد.

کودکی و جوانی آنتونی کوئین
جوانی آنتونی کوئین

کودکی و جوانی آنتونی کوئین

نام کامل این هنرمند Antonio Rodolfo Quinn Oaxaca است. این پسر در 21 آوریل 1915 در شهر Chihuahua متولد شد. این خانواده بعداً به لس آنجلس نقل مکان کردند. والدین پسرشان را در مدرسه فنی گذاشتند. مرد جوان با دریافت گواهینامه وارد دانشگاه شد ، اما تحصیلات خود را کامل نکرد.

خانواده کوین درآمد بالایی نداشتند ، بنابراین ، با بالغ شدن ، آنتونی مجبور به کسب درآمد و کمک به پدر و مادرش شد. او توانست تلاش خود را در چندین فعالیت امتحان کند - بازیگر آینده در یک قصابی کار می کرد ، در یک کلیسا موعظه می کرد ، کفاش بود و روزنامه می فروخت.

در این دوره ، آنتونی به بوکس و معماری علاقه مند شد. او با فرانک لوید رایت صحبت کرد ، که به دوستش درس می داد و به او یاد می داد که چگونه نقاشی بکشد. آنتونی کوئین علاقه جدی به بازیگری داشت. مربی سابقش بسیار در این زمینه او را تشویق کرد

ازدواج های آنتونی کوئین

ازدواج های آنتونی کوئین

آنتونی کوین یک مرد قد بلند جذاب با قد 188 سانتی متر بود. این هنرمند محبوب مردم بود ، بنابراین او زندگی شخصی پر سر و صدایی داشت. او سه بار ازدواج کرد. در سال 1937 ، این بازیگر شوهر کاترین دمیل شد. پنج کودک در این ازدواج متولد شدند: سه دختر و دو پسر که یکی از آنها درگذشت.

این زوج در سال 1965 طلاق گرفتند و آنتونی با دستیار لباس یولاندا آدولوری ازدواج کرد. همسر دوم به این بازیگر سه پسر داد که یکی از آنها یک مجسمه ساز موفق شد. رابطه خارج از ازدواج با فریدل دانبار باعث شد آنتونی کوئین پدر دو پسر دیگر شود.

در تابستان 1997 ، آنتونی همسرش را رها کرد و در زمستان از کتی بنوین ، منشی خودش ، برای ازدواج دعوت کرد. از او این هنرمند دو پسر داشت.

در سالهای رو به زوال ، این بازیگر در بریستول زندگی می کرد و مانند جوانی از هنرهای تجسمی لذت می برد.

فیلم های آنتونی کوئین
آنتونی کوئین در نقش عمر مختار

فیلم های آنتونی کوئین

این هنرمند اولین بار در کمدی راه شیری در سال 1936 بازی کرد. در سر صحنه فیلمبرداری ، او خوش شانس بود که با هارولد لوید همکاری کرد. این فیلم به کارگردانی لئو مک کوری ساخته شده است. او اولین کسی بود که توانایی هنرمند را دید. پس از کار با کارگردان آنتونی ، پیشنهادات جالبی شروع شد.

از آن زمان به بعد ، زندگی نامه کوین با سینما پیوندی ناگسستنی دارد. از سال 1936 تا 1951 او موفق شد در 50 پروژه بازی کند ، و شخصیت های مختلف را روی صفحه نمایش نشان دهد.

این بازیگر از ظاهری و جذابیت به یاد ماندنی برخوردار بود که به جذب طرفداران کمک کرد. دختران نامه هایی با اعلامیه های عشق به آنتونی می فرستادند و بیرون رفتن بدون پوشش دشوارتر می شد ، بنابراین این هنرمند در حومه شهر زندگی می کرد. در سال 1947 ، وی تابعیت آمریکا را پذیرفت و به نیویورک نقل مکان کرد ، جایی که در برادوی خواستار او شد. از جمله اجراهای مشهور با مشارکت کوین می توان به "اتومبیلی به نام هوس" ، "آقایی از آتن" و ... اشاره کرد.

نیویورک برای این هنرمند جذاب نبود ، بنابراین پس از 5 سال آنتونی کوین به لس آنجلس بازگشت. برای فیلم "Viva، Zapata!" در سال 1952 اولین اسکار خود را دریافت کرد. به دنبال آن فیلمبرداری با فدریکو فلینی در فیلم "جاده" ، جایی که هنرمند نقش اصلی را بازی کرد ، و سپس - تجسم تصویر کوازیمودو در "کلیسای جامع نوتردام". یک سال بعد ، این هنرمند برای فیلم Lust for Life اسکار دریافت کرد.

دهه 1960 - 1970 برای آنتونی کوین دوره محبوبیت باورنکردنی بود. پروژه فیلم های "توپهای جزیره ناوارون" ، "لارنس عربستان" ، "زوربا یونان" به فیلمبرداری تکمیل شد. این هنرمند دعوت نامه هایی از کارگردانان آمریکایی و اروپایی دریافت کرد. مخاطبان او را در فیلم های "بلوف" ، "راز سانتا ویکتوریا" ، "تمشک طلایی" و دیگران تماشا کردند.

با افزایش سن ، موفقیت رو به افول گذاشت. دهه 1990 با کار بر روی فیلمهای "انتقام" ، "استرادیواری" و "فقط تنهاها درک می کنند" گذشت. در سال 1994 ، این هنرمند در مجموعه تلویزیونی سرگردان های شگفت انگیز هرکول بازی کرد. نقش آخر در کارنامه مجری ، تصویر گانگستر آنجلو در فیلم Angel of Revenge در سال 2002 بود که بازیگر روی آن با سیلوستر استالونه کار کرد .

مرگ آنتونی کوئین

آنتونی کوین بر اثر سرطان درگذشت. این بیماری بدن را ضعیف کرد و ذات الریه ساده باعث مرگ شد. این هنرمند در 3 ژوئن 2001 درگذشت. نقاشی ها و مجسمه هایی که اکنون در موزه ها ، عکس ها و فیلم های به یاد ماندنی به نمایش گذاشته می شوند ، برای فرزندان به عنوان میراث باقی مانده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها