رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549755

جکی چان | زندگینامه جکی چان | فیلم های جکی چان

ساعت24- جکی چان کیست؟ | جکی چان یکی از هنرمندان مشهور سینمای جهان که به دلیل فیلم های رزمی خود توانسته محبوبیت زیادی کسب کند در این مطلب به معرفی این هنرمند توانا می پردازیم.

زندگی جکی چان
a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Jackie_Chan">جکی چان بازیگر ، کارگردان ، تهیه کننده ، فیلمنامه نویس ،بلدکار ، رزمی کار و خواننده است. بیشتر به خاطر انواع نقش های اکشن از جمله Armour of God ، Rush Hour ، Showdown in the Bronx ، Project A شناخته شده است. به دلیل خدماتش به سینما و همچنین سهم خود در هنر ، جایزه اسکار دریافت کرد.

بیوگرافی جکی چان
جکی چان

بیوگرافی جکی چان

جکی چان متولد 7 آوریل 1954 در هنگ کنگ است. پدر و مادر او فقیر بودند و طبق برخی شایعات حتی به آنها پیشنهاد شد که کودک خود را به یک زوج بی فرزند بفروشند. در حالی که والدین وی برای سفیر فرانسه کار می کردند ، پسر آنها زمان زیادی را در اقامتگاه کنسولی گذراند. از زمان کودکی جکی لقب Paopao داشت که به معنای "گلوله توپ" بود. او آن را به دلیل افزایش فعالیت خود دریافت کرد. و هنگامی که پسر شش ساله شد ، والدینش برای کار در استرالیا نقل مکان کردند. در ابتدا پسرشان را با خود بردند ، اما به زودی او را برگرداندند و در مدرسه اپرا در انستیتوی تحقیقات اپرا چین قرار دادند. برای ده سال آینده ، جکی ، به دنبال یک برنامه سخت و غنی ، در آنجا بازیگری ، موسیقی ، رقص ، آکروبات ، فلسفه و انواع هنرهای رزمی را آموخت.

فیلم های جکی چان
فیلم جکی چان

فیلم های جکی چان

اولین حضور جکی چان در این فیلم زمانی رخ داد که وی تنها هشت سال داشت. برای فیلمبرداری فیلم Big and Little Wong Tin Bar ، یک پسر آموزش دیده برای یکی از نقش ها مورد نیاز بود و جکی بسیار مناسب بود. پس از اکران فیلم ، پیشنهادات بازیگری بیشتر ی به جکی داده شد ، زیرا او اغلب به نقشهای اپیزودی دعوت می شد.

در هفده سالگی ، جکی چان برنامه درسی خود را به پایان رساند و به عنوان بدلکار و بازیگر در استودیوی Sho Brothers کار کرد. در این موقعیت ، او اغلب در نقش های اضافی و نقش های برجسته درخشید ، اولین نقش های برجسته او فیلم های "ببر جوان" ، "مشت انتقام" و "خارج از اژدها" بود.

زندگی  جکی چان
زندگی جکی چان

جکی چان از اواسط دهه 70 به لطف توانایی های همه کاره خود ، از جمله تسلط بر هنرهای رزمی ، آکروباتیک ، و همچنین انعطاف پذیری عالی در ترکیب با استعداد بازیگری ، شروع به بازی تعداد زیادی از نقش های اصلی در فیلم های مختلف ، و همچنین شرکت در تولید سخت ترین صحنه های بدلکاری. از برجسته ترین فیلم های این دوره می توان به "غریبه" در هنگ کنگ ، "سوپرمن علیه شرق" ، "هیمالیا" ، "مردان شائولین" و "مشت جدید خشمگین" اشاره کرد.

بعداً فیلم هایی مانند "با دسیسه کشتن" ، "مار در سایه عقاب" و "بادیگاردهای عالی" اکران شد که به طور جدی به رشد محبوبیت جکی در کشورهای آسیایی کمک کرد. اما اگر پیش از این جکی تصویری از بروس لی مشهور را کپی می کرد ، در برخی مواقع تصمیم گرفت یک تصویر بازیگری جدید - یک مبارز خوش اخلاق و با تدبیر منحصر به فرد - تشکیل دهد. و در این تصویر بود که محبوب عمده مخاطبان شد.

کارهای موفقیت آمیز بعدی شامل استاد مست ، پروژه A ، داستان های پلیس ، زره پوش خدا و مسابقات کانن بال بود. جکی چان همیشه حس شوخ طبعی نامطلوبی را وارد شخصیت هایش می کند و همچنین نقش شخصیت های منفی را بازی نمی کند. شهرت این بازیگر در خارج از آسیا به تدریج افزایش یافت. و پس از اکران فیلم Showdown in the Bronx ، حرفه جکی وارد مرحله جدیدی شد. به زودی فیلم هایی از قبیل Burn ، Hollywood ، Burn ، Rush Hour ، Police of the Future ، Magnificent ، شانگهای ظهر ، مدالیون ، Tuxedo ، تواریخ هوادو: تیغ یک گل سرخ ، روز را دید. در 80 روز دنیا ، پادشاهی ممنوع و یافتن جکی. به طور فزاینده ای ، جکی شروع به بازی کردن نه تنها به عنوان یک بازیگر ، بلکه به عنوان یک فیلمنامه نویس و کارگردان. ده سال پیش ، در سپتامبر 2011 ، صدمین فیلم با حضور جکی چان اکران شد - "

جکی چان
شهرت جکی چان

جکی چان از عشق و محبوبیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل جوایز زیادی دریافت کرده است. این بازیگر یک ستاره در خیابان ستاره ها در هنگ کنگ ، یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود و یک ستاره در آربات در مسکو دارد. کتابهای زیادی در مورد جکی نوشته شده است که آخرین آنها توسط واسیلی مسکالنکو ، نویسنده آن "تواریخ جکی چان" نام دارد ، تاییدیه بازیگر را برای انتشار اثر در تیراژ وسیع دریافت کرد. جکی در طول زندگی حرفه ای خود ، دو بار در کتاب رکوردهای گینس بود. اولین بار برای بیشترین مانع بازیگری در زندگی حرفه ای اش و بار دوم برای بیشترین اعتبار ذکر شده در یک فیلم. این اتفاق در هنگام خلق نقاشی "Armour of God 3: Mission Zodiac" رخ داد. جکی چان پانزده نقش دارد ، از جمله بازیگر ، کارگردان ، فیلمنامه نویس ، تهیه کننده ، فیلمبردار ، نورپردازی ، هماهنگ کننده شیرین کاری ، ترانه سرا و گروه غذا.

لازم به ذکر است که جکی چان در بسیاری از فیلم های خود به طور مستقل آهنگ اجرا می کند و همچنین بیش از بیست آلبوم موسیقی نیز منتشر کرده است. علاوه بر این ، وی به دلیل فعالیتهای خیرخواهانه خود بسیار مشهور است. جکی چان همچنین به فعالیت کارآفرینی اشتغال دارد: او لباس و کفش برند خود را تولید کرد و همچنین دارای مغازه ها و رستوران های زیادی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها