رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 550199

بهترین میدی کنترلر های معرفی شده در NAMM 2020

رپورتاژ تبلیغی / در سال‌های گذشته، کمپانی‌های بزرگ، میدی کنترلر هایی را شبیه به هم و با امکانات و طراحی متفاوت ارائه می‌دادند.

قیمت خرید فروش آنلاین انواع میدی کنترلر | میدی کیبورد | تهران ملودی

در سال‌های گذشته، کمپانی‌های بزرگ، میدی کنترلر هایی را شبیه به هم و با امکانات و طراحی متفاوت ارائه می‌دادند. اما در مراسم سال گذشته، شرکت‌های بزرگ نشان دادند که اکنون می‌دانند که اگر می‌خواهند روی یک محصول جدید سرمایه‌گذاری کنند، باید نوآوری داشته باشند و محصولات خود را واقعا ارتقا دهند.

بسیاری از میدی کنترلرهای امروزی مانند ارگ ، از Sequencer نیز بهره می‌برند که به شما امکان می‌دهد علاوه بر صداهای کامپیوترتان، از سینت‌های داخلی کیبورد نیز استفاده کنید. در حقیقت، بعضی از آن‌ها حتی می‌توانند به صورت مستقل و بدون نیاز به کامپیوتر، کار کنند.

اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده که میدی کنترلر چیست ، ما در مجله تهران ملودی توضیحات مفصلی را در این مورد گردآوری کرده ایم. اما در این مقاله می‌خواهیم به بهترین میدی کنترلر و کیبوردهای معرفی شده طی مراسم NAMM 2020 بپردازیم.

Arturia KeyStep Pro

همان‌طور که از نام این کیبورد ۳۷ کلاویه‌ای می‌توان حدس زد، این محصول، ترکیبی از امکانات سری محصولات KeyStep و BeatStep Pro را ارائه می‌دهد. KeyStep Pro نیز دقیقا مانند BeatStep Pro ، به شکلی طراحی شده که قابلیت استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار را به واسطه بهره بردن از خروجی‌های MIDI ، USB و Analogue CV جهت اتصال به ورکستیشن‌ها یا سازها و سیستم‌های ماژولار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با داشتن چهار Sequencer پلی‌فونیک داخلی و امکان استفاده از ۴ ساز به صورت هم‌زمان، این کیبورد واقعا فراتر از یک میدی کنترلر معمولی است. این کیبورد، به خوبی پتانسیل آن را دارد که به عنوان مرکز استودیوی شما مورد استفاده قرار گیرد و پیشرفت چشم‌گیری در کار شما ایجاد کند.

Nektar Aura

با پدها، Sequencer داخلی و امکانات پیشرفته‌ای که Aura در اختیار شما قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی این محصول بر روی ارائه یک اجرای زنده‌ی کامل و بی‌نقص است. در حقیقت، با داشتن یک صفحه نمایش TFT ، پلاگین‌های قوی و ادغام و سازگاری آن با ورکستیشن‌های متنوع و همچنین امکان بهره بردن از قدرت Sequencer داخلی، این دستگاه به خوبی از پس ساخت بیت‌ها و کارهای حرفه‌ای بر می‌آید و می‌توانید از آن به عنوان رکن اصلی استودیوتان استفاده کنید.

Aura در دنیای میدی پد کنترلرها، هیچ رقیبی ندارد و طبق ادعای شرکت سازنده در مورد قدرت عملکرد این دستگاه و با امکانات خوبی که در اختیارتان قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد گزینه‌ی بسیار خوب و جذابی برای خرید است.

Novation Lunchpad Pro Mk3

مانند گذشته، Lunchpad بهترین سازگاری را با Ableton Live دارد. نسل جدید Lunchpad امکاناتی از قبیل Transport ، Quantising ، Duplicating ، Tap To Tempo ، Print To Clip و Capture MIDI را به صورت داخلی(Onboard) ارائه می‌دهد. علاوه بر این، حالتی به عنوان Chord Mode نیز وجود دارد که به شما امکان اجرای آکوردها را به وسیله پدها می‌دهد.

Lunchpad Pro اکنون دارای یک Sequencer داخلی است که به لطف آن، می‌توانید از قدرت سخت‌افزار و پلاگین‌های نرم‌افزاری در ساخت موسیقی‌تان بهره‌مند شوید. همچنین به کمک نرم‌افزار Novation Components می‌توانید تنظیمات سفارشی و مدنظر خودتان را توسط حالت Custom Modes ذخیره کنید.

Lumatone

ما قبلا کیبوردهای ایزومورفیک مختلفی را دیده‌ایم اما می‌توانیم به جرأت بگوئیم که هیچ‌کدام آن‌ها به اندازه Lumatone زیبا نیستند. این کیبورد، مفاهیم تئوری موسیقی باستانی را با طراحی مدرن امروزی مرتبط می‌کند.

این کیبورد مخصوص آهنگ‌سازان میکروتنال و علاقه‌مندان کیبوردهای ایزومورفیک طراحی شده است. Lumatone دارای ۲۷۵ کلید مورب حساس به سرعت که هر یک از آن‌ها می‌توانند نت و رنگ مختلفی و منحصر به فرد خود را تولید کنند. همین ویژگی، اجرای با این کیبورد را جذاب‌تر می‌کند. روی این کیبورد ۱۰ دکمه Preset وجود دارد که Preset های داخلی دستگاه را روی کیبورد تنظیم می‌کنند. بدنه این دستگاه از جنس آلیاژ با کیفیت آلومینیوم است. در آخر، باید بگوئیم که Lumatone دنیای جدیدی را در ساخت موسیقی به روی شما می‌گشاید و خلاقیت شما را بیشتر از قبل بر می‌انگیزد.

Roland A-88 MKII

ما قبلا در مقاله‌ای مفصل راجع به فناوری MIDI و بنیان‌گذاران آن نوشتیم… "یکی از بنیان‌گذاران اصلی این فناوری، کمپانی بزرگ Roland است."

بنابراین شاید خیلی تعجب نکنید اگر بدانید Roland نسل دوم فناوری MIDI را در میدی کنترلر جدید خودش به نام A-88 MKII که در مراسم NAMM 2020 معرفی شد، به کار برده است.

این میدی کنترلر، دارای ۸۸ کلاویه چوبی و محکم با مکانیزم Ivory Feel PHA-4 رولند است که معمولا در محصولات رده بالای این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در توصیف حساسیت و پاسخ سریع کلاویه‌های این کیبورده گفته شده که واکنش آن، "برق‌آسا" است. بنابراین شما می‌توانید با احساس هر چه بیشتر به اجرا و نوازندگی با این میدی کنترلر بپردازید.

کمپانی رولند اطمینان داده که A-88 MKII تمام کنترل‌های با کیفیت و قابلیت‌هایی که MIDI 2.0 ارائه می‌دهد را به خوبی در اختیار ما قرار خواهد داد. اینکه اکثر موزیسین‌ها از مزایای این میدی کنترلر استفاده خواهند کرد یا خیر را نمی‌دانیم و این به مرور زمان مشخص خواهد شد.

Akai MPC One

شاید فکر کنید که ما در قرار دادن این دستگاه در لیست "بهترین میدی کنترلرها" تقلب کرده‌ایم؛ چرا که MPC One یک دستگاه مستقل محسوب می‌شود و خود به صورت جداگانه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما دلیل اصلی ما برای قرار دادن این دستگاه در لیست‌مان، این است که این دستگاه، می‌تواند به کامپیوتر متصل شود و به عنوان یک میدی کنترلر با نرم‌افزار MPC 2.0 عمل کند.

این دستگاه، کوچک‌ترین و مقرون به صرفه ترین محصول کمپانی Akai است اما چیزی که ما را عاشق این محصول کرده را هنوز نمی‌دانید! همان‌طور که احتمالا از سری محصولات MPC انتظار دارید، تمرکز اصلی این دستگاه روی پدهای با نور پس‌زمینه و حساس به فشاری است که در این محصول نیز وجود دارند. مانند MPC Live و MPC X ، در MPC One نیز ما شاهد یک صفحه نمایش لمسی با کیفیت ۷ اینچی درست در بالای پدها هستیم. علاوه بر این، ۴ کلید چرخشی(روتاری) حساس به لمس نیز جهت دستکاری سریع پارامترها وجود دارند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها