رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550209

وزارت بهداشت از یونیسف تشکرنکرد

تاخیر وزارت بهداشت در توزیع پانسمان بیماران پروانه ای

ساعت 24 - حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گلپایگانی، موسس و مدیر عامل خانه ای بی در مورد پانسمان ها چنین عنوان داشتند که:در مورد پانسمان ها، از می 2018 تا می 2019 که شدت تحریم ها بیشتر شد و خروج یک جانبه ی آمریکا از برجام اتفاق افتاد، ارسال پانسمان ها قطع شد و سازمان محترم یونیسف با حمایت مالی دولت محترم آلمان، 5.8تن پانسمان تهیه و به وزارت بهداشت تحویل داد. البته با رصدی که از خانه ای بی داشتند و جلساتی که با آنها برگزار شد، این پانسمان ها به بیماران پروانه ای هبه شد.

بیماران
dir="RTL" style="text-align:right">متاسفانه اولین انتقادی که می توان داشت آن است که وزارت بهداشت، در اولین اقدام می بایست اطلاعیه ای رسمی مبنی بر تقدیر و تشکر از سازمان یونیسف و دولت آلمان منتشر می کرد و اعلام می کرد که آیا این 8/5 تن پانسمان را تحویل گرفته است یا خیر؟ چه میزان از آن را تحویل گرفته است؟ که به نحوی شفاف سازی صورت گیرد. بنده قاطعانه عرض می کنم که محموله ی پانسمان تمام و کمال به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و در این مقوله جای صدور بیانیه و تشکر وزارت بهداشت خالی است و این جای خالی به شدت دیده می شود.وزارت بهداشت این محموله را به صورت ادواری در اختیار ما قرار داد. اما بعضی ماه ها مثل مهر و آبان 99 ما شاهد آن بودیم که این پانسمان ها به خانه ای بی تحویل داده نشد و پس از پیگیری های ما عنوان شد که مشکلاتی چون انبارگردانی و ... وجود داشته است. ولی من به زخم بیمار نمی توانم بگویم که وزارت بهداشت انبارگردانی دارد و نمی تواند پانسمان ها را تحویل دهد. پانسمان باید در زمان خودش تحویل خانه ای بی شود.خواسته ی من در حال حاضر آن است که اولا وزارت بهداشت اعلام کند که از این 8/5 تن چه میزان پانسمان دریافت کرده است؟ که به ضرس قاطع عرض می کنم که به طور کامل آن را دریافت کرده و در چند روز پیش سرکار خانم زرین کلاه از اداره ی تجهیزات پزشکی این مطلب را تایید کرده است. در همین مبحث موردی وجود دارد که جای بحث دارد، چرا که تایید این موضوع باید توسط مسئول رده بالاتری چون رییس سازمان غذا و دارو و یا شخص وزیر صورت می گرفت. به هر صورت این مطلب باید توسط یکی از مدیران ارشد تایید می شد.

مطلب دیگری که موجب نگرانی است آن است که به جز بیماران ای بی، بیماران دیگری مثل کسانی که دچار سوختگی می شوند و یا در اثر دیابت دچار زخم های شدیدی می شوند و یا زخم بستر دارند نیز به این پانسمان ها نیاز دارند. آیا درست است پانسمانی که فقط برای بیماران پروانه ای هبه شده و صرفا برای این بیماران ارسال شده برای این عزیزان مورد استفاده قرار گیرد؟ اگر قرار است این بیماران هم از این پانسمان ها استفاده کنند، آیا به رایگان در اختیارشان قرار می گیرد؟

تفسیر من از این صحبت ها آن است که یک شفاف سازی کامل در بعد تحویل گرفتن پانسمان و اینکه چه میزان از آن محموله در اختیار خانه ای بی قرار گرفته، چه مقدار از آن در انبار وزارت بهداشت وجود دارد و تاریخ تولید و انقضای آن، صورت گیرد. روی این نکته هم بحث اساسی دارم. پانسمان یک تاریخ تولید دارد که قطعا در همان تاریخ به طور دقیق تولید نشده و 2 الی 3 ماه هم زمان برده تا به دست ما برسد. چندین ماه هم هست که در انبار شماست. اگر بخواهیم خوش بینانه نگاه کنیم که بناست پانسمان های باقیمانده را هم تحویل بگیریم، قرار است با حجمی از پانسمان هایی مواجه شویم که تاریخ انقضای آنها گذشته است؟

اعتقاد من این است که در بعد پانسمان ها باید:

1- تاریخ تحویل محموله

2- شرایط نگهداری از پانسمان ها که مناسب هست یا خیر

3- میزانی از آن که تحویل خانه ای بی شده است

4- و میزانی که هم اکنون در انبار وزارت بهداشت موجود است

5- و همچنین این بحث که آیا قرار است غیر از بیماران ای بی کسان دیگری هم از این پانسمان ها استفاده بکنند یا خیر

شفاف سازی صورت گیرد. و همچنین اگر قرار است غیر از بیماران ای بی، بیماران دیگری هم از این پانسمان ها استفاده کنند باید بفرمایند با چه شرایطی، به چه شیوه ای و با تصمیم کدام مقام مسئول این امر انجام می شود.

باید عرض کنم که تمام پانسمان هایی که تحویل خانه ای بی شده بنا به دستور پزشک و نیاز بیماران، از طریق اداره ی پست، با شماره مرسوله و شماره رسید مشخص، ارسال شده است. ارائه ی شماره ی مرسوله بدین معناست که بسته به اداره ی پست تحویل داده شده، بیمه شده و برای شهرستان مورد نظر ارسال شده است. چه بیمارانی که در تهران می خواهند بسته شان را تحویل بگیرند و چه بیمارانی که در دورترین نقطه ی سیستان و بلوچستان هستند، ظرف 2 الی 3 روز بسته شان را تحویل می گیرند. خانه ای بی متعهد می شود که چه الان چه در آینده در بعد هرآنچه که تحویل گرفته شفاف سازی کند و به آن بپردازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها