رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550249

اروپا: ایران فرصت مذاکرات وین را مغتنم بشمرد

ساعت24- سه کشور اروپایی عضو برجام در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقض عهد طرف‌های غربی از ایران خواسته‌اند فرصت مذاکرات وین را مغتنم بشمرد.

سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای با ایران بعد از جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه مشترکی صادر کردند.

سه کشور اروپایی در این بیانیه با بی‌اعتنایی به نقض عهدشان در برجام از اقدامات ایران در جهت کاهش تعهداتش در این توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «ما به عنوان سه کشور اروپایی به برنامه جامع اقدام مشترک پایبندیم. این توافق چنانچه به صورت کامل اجرا شود در راستای منافع امنیتی جمعی همه طرف‌ها است.»

سه کشور اروپایی تصریح کرده‌اند: «عمیقاً از ادامه عدول ایران از تعهدات هسته‌ای خود از جمله اقدامات انجام‌شده توسط این کشور از ژانویه ۲۰۲۱ نگرانیم.»

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «این مسئله از آن جهت تأسف‌آور است که برخی از این اقدامات زمانی انجام شده‌اند که همه طرف‌های برجام و ایالات متحده درگیر رایزنی‌های اساسی با هدف یافتن راه حلی دیپلماتیک جهت احیای برجام هستند.»

نماینده‌های سه کشور اروپایی تصریح می‌کنند: «ما از ایران می‌خواهیم ضمن توفف تمامی اقدامات مغایر با برجام و به عقب برگرداندن آنها فرصت دیپلماتیک گفت‌وگوهای وین را مغتنم شمرده و به پایبندی کامل تعهداتش در برجام بازگردد.»

بند دیگری از بیانیه سه کشور اروپایی به ابراز نگرانی از آنچه «کاهش فعالیت‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران» اختصاص یافته است.

سه کشور اروپایی مدعی شده‌اند در حال انجام تلاش‌هایی فشرده با آمریکا برای احیای کامل توافق هسته‌ای برجام هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها