رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550260

پاسخ سردار طلایی به ادعاها درباره دلیل ردصلاحیتش/ شهردار شدن من شوخی سیاسی است

ساعت 24-مرتضی طلایی گفت: جایی گفتند شما تعهد دادید انصراف بدهید. من گفتم اگر تعهد دادم منتشر کنید.

«تکرار تجربه ردصلاحیت های ریاست جمهوری در شورای شهر؟» موضوعی بود که در کلاب هاوس امشب به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ادامه بخش هایی از این نشست مجازی را بخوانید؛

*مرتضی طلایی، عضو پیشین شورای شهر تهران

سوال: یک سری شایعاتی برای شما مطرح شده که انگار بخشی از نهادها برای شما پرونده ای تهیه کرده اند و گفته اند انصراف بدهید آیا صحت دارد؟

پاسخ طلایی: شایعات که متاسفانه هست. نمی دانم چرا به خود اجازه می دهیم برای دیگران مسایلی را مطرح کنیم که بر اساس حدس و گمان است. بنده نه انصراف داده ام و نه می دانم این اتفاقات با چه دلیلی رقم خورد. جایی هم گفتند شما تعهد دادید انصراف بدهید. من گفتم اگر تعهد دادم منتشر کنید. این حرفها نیست و بنده می گذارم به حساب اینکه ممکن است در فضای سیاسی چنین اتفاقاتی افتاده باشد.

با توجه به مذاکرات امروز مجلس درباره این اقدام غیرقانونی، شنیدم ریاست مجلس ۲۴ ساعت فرصت اصلاح داده اند که بالغ بر ۳۰۰ نفر از شهروندان شرایط مشابه دارند دوباره بازبینی شود. ما تسلیم قانون هستیم و تردید ندارم اگر ما اظهارنظری داریم برای دغدغه مشارکت حداکثری است. این احساس که باید همه در رقابتها حضور داشته باشند و همه برای کشور و ملت مان علی رغم همه بی مهریها کنار همدیگر باشیم. آرزوی آن روزی را داریم که حق مردم ادا شود.

سوال: شنیدم که قرار بود یک لیست ۱۰ نفره از شورای ائتلاف و یک لیست ۱۰ نفره از شورای وحدت دربیاید و یک لیست واحد در تهران اعلام شود. با توجه به ردصلاحیتها سرنوشت این لیست ها چه می شود؟ آیا اصولگرایان لیست مشترک می دهند یا جداگانه؟

پاسخ طلایی: آخرین جلسه ای که بین عزیزان در دو شورا بود، چون هر دو مجموعه در مکانیزمهایی به افرادی رسیده بودند و هر دو مجموعه مدعی بودند در ساختاری به افراد خود رسیده ایم پیشنهادی در شورای وحدت شد که هر کدام ۱۰ نفر را معرفی و یک نفر را مرضی الطرفین معرفی کنیم ولی عزیزان شورای ائتلاف نمی پذیرند و به طور طبیعی شورای وحدت ظرف فردا و پس فردا لیست خود را اعلام می کند هر چند بعید نیست در روزهای آینده ما شاهد این باشیم که دو مجموعه کنار همدیگر قرار گیرند. بنده به سهم خود تلاش داشتم به یک لیست دست پیدا کنیم. کماکان هم ناامید نیستم در لیست باشم یا نباشم. مهم این است که در یک مجموعه که مدعی اداره شهر تهران هستیم با یک لیست نظر مردم را جلب کنیم تا شورای کار و خدمت را تشکیل دهیم.

این بهترین مدل برای رقابت است. امیدوارم دیگر جریانهای سیاسی هم اینطور عمل کنند. بنده حتی در مقام توصیه هم نیستم ولی چون تردید ندارم همه عزیزان برای سرنوشت کشور و ملت حساسیت دارند باید در برابر این مسایل با تدبیر و اخلاق و متانت عبور کنیم و تلاش کنیم با عرضه کردن خودمان افکار عمومی را جلب کنیم.

سوال: در فضای مجازی شنیده شده است از سوی شورای ائتلاف چند نام به عنوان شهردار تهران در آینده مطرح می شود که اسامی آقایان سعید محمد و بذرپاش بیشتر از بقیه شنیده می شود. به همین طریق نام شما هم به عنوان شهردار آینده احتمالی در لیست وحدت مطرح شده. دوستان شما در لیست وحدت برای شهردار آینده چه نامزدهایی را مطرح می کنند؟

پاسخ طلایی: اسم بنده بعنوان شهردار آینده یک شوخی سیاسی است. جایی یک خبرنگار از من پرسید کسانی که در رقابت حضور ندارند، چه کسانی در جایگاه شهردار می توانند باشند. این اظهارنظر شخصی خودم بود و ارتباطی با شورای وحدت نداشت. بنده به شدت با مدیران وارداتی در شهرداری مخالفم و معتقدم شهرداری تهران آنقدر مدیر دارد که بتواند شهردار خود را انتخاب کند. ولی معتقدم جایگاه شهردار تهران به لحاظ ملی و بین المللی موضوعی جدااز شهرداری تهران است و امیدواریم روزی در این سطح هم بتوانیم گزینه هایی را در بین مدیران شهری پیشنهاد دهیم. اگر خبرنگاری بپرسد در بین مدیران شهری کسی وجود دارد که به عنوان شهردار مطرح می شود، می گویم بله ولی باید بررسی شود. آن حرف که نام خودم بیان شد را در حد شوخی سیاسی بدانید. ما اگر توفیق داشته باشیم هر جا باشیم با کمک شما خدمتگذاری کنیم. اگر شما هم برای من شغلی سراغ دارید بیان کنید.

سوال: این سئوالی برای ما پیش می آید که چرا وقتی مردم در دوره قبل دست رد بر سینه عده ای زده اند، باز هم این اشخاص در لیست شورای وحدت و شورای ائتلاف می آید؟

پاسخ طلایی: شما به فضای دموکراتیک اشاره کردید. افراد برای عرضه خود آزادند و مردم انتخاب می کنند. یک دور مردم نپسندیدند و انتخاب نکردند. شاید این دور مردم آنها را انتخاب کنند و شما را انتخاب نکنند. از سوی دیگر قبول دارم جریاناتی که لیست عرضه می کنند نباید به این ملاحظات توجه کنند که به کسانی مراجعه کنند که اقبال مردمی دارند؟ این سوال درستی است. بنده می گویم ای کاش جریاناتی که لیست می دهند ۴ سال لیست خود را گارانتی کنند و مسئولیت آنها را بپذیرند و در قبال این لیست مسئولیت خود را بپذیرند. حالا که احزاب نداریم جریانات سیاسی، اعلام کنند مسئولیت آنها را می پذیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها