رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550351

ابراهیم رئیسی مدرک زبان آیلتس و تافل دارد؟ /تلاش صداوسیما برای «سوپرمن» کردن رئیسی

ساعت24- یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: متاسفانه اصلاحات شکست را باور کرده است و خود را شکست خورده این دوره انتخابات می داند.

محمود علیزاده طباطبایی، عضو حزب کارگزاران، در رابطه با روند مناظرات و احتمال ریزش آرا رییسی اظهار کرد: رییسی دور قبل با همه تلاش و با چنگ زدن به هر ابزاری توانست نزدیک ۱۳ میلیون رای بیاورد این بار اگر چه برخی کاندیداها پوششی هستند و افرادی نیز می خواهند به طور جدی تا پایان انتخابات بمانند ولی فضای عمومی به نحوی است که مردم علاقه چندانی به حضور پای صندوق رای ندارند.

او افزود: ضمن اینکه آقای رییسی در مناظره چندان ندرخشید این در حالی بود که طی دو سال گذشته همه تریبون های صدا و سیما تلاش کردند از او سوپرمن بسازند.

این عضو حزب کارگزاران تصریح کرد: آقای رییسی قبل از اینکه کاندیدا ریاست جمهوری باشد رییس قوه قضاییه است، اگر کاندیداها جرات کنند و کارنامه کاری او را طی این دو سال در قوه قضا ارزیابی کنند، باید ببینند میزان رضایت قضات و کارکنان تشکیلات قضا از ایشان چقدر است.

او ادامه داد: وضعیت جامعه را ببینید ما در سال ۹۲ وضعیتی بسیار بدتر داشتیم. در سال ۹۲ با ورود مهندسی شده دکتر معین اصلاح طلبان با محاسبه اشتباهی روبرو شدند. جبهه اصلاحات از آیت الله هاشمی حمایت نکرد و بازی خورد. آقای هاشمی در سال ۷۶ قدرتی به اصلاح طلبان داده بود که اصلاحات آن را تقدیم اصولگرایان کرد. هشت سال از بهترین دوران کشور با آن وضعیت گذشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن انتقاد از عملکرد شورای نگهبان پس از سخنان رهبری خاطرنشان کرد: آنها آیت الله هاشمی را که بخشی از اصل انقلاب بود رد صلاحیت کردند. فضای ناامیدی که از قبل ایجاد شده بود چند برابر شد و گفته می شد کسی پای صندوق نمی آید ولی آقای هاشمی با انعطافی که نشان داد و همراهی با آقای خاتمی و حمایتی که از روحانی داشتند، لیستی برای خبرگان دادند و از ورود مصباح و یزدی به خبرگان جلوگیری کردند و جنتی نفر آخر شد یعنی مردمی که تا روز قبل بنا نداشتند پای صندوق باشند وقتی احساس کردند رای آنها ارزش دارد پای صندوق آمدند و رای دادند.

طباطبایی تاکید کرد: امروز متاسفانه اصلاحات شکست را باور کرده است و خود را شکست خورده این دوره انتخابات می داند.

او در رابطه با احتمال حمایت اصلاح طلبان و کارگزاران از همتی اظهار کرد: آقای همتی فردی شایسته و جدی است و خصوصیات مطلوبی دارد او اقتصاددانی شناخته شده و مدیری موفق است. امروز مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است و تا اینجا سکان کشور به دست یک اقتصاددان نیفتاده است. وجود یک مدیر پاکدست، کارآزموده و اقتصاددان در این شرایط لازم است تا اینجا آقای همتی امتحان خود را پس داده و جلوی فروپاشی سیستم بانکی را با سیاست های خود گرفته است. سیاست قبلی ارز پاشی بود.

طباطبایی افزود: به عقیده من رقابت بین آقایان همتی و رییسی است قطعا بقیه اصولگرایان کاندیدا پوششی هستند شاید آقای رضایی تا آخر بماند چون مدعی است که اقتصاد خوانده است. آقای رییسی در سال ۹۲ دکتری گرفته است. کارگزاران نظام اگر بایستند و نقاط ضعف آقای رییسی را عملی کنند آقای همتی دست برتر دارد و می تواند از حمایت طیف خاکستری بهره مند شود. اگر همه تلاش ها صورت بگیرد مردم پای صندوق می آیند؛ پیروزی این طیف در این است که مردم پای صندوق نیایند.

او در پایان گفت: کسی که دکتری دارد باید ایلس و تافل داشته باشد، آقای رییسی که ادعا می کند مدرک دکتری دارد آیا او زبان انگلیسی می داند و آیلتس دارد؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها