رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550371

درفشیفر به جز پرسپولیس، ۱۰ مدعی دارد/ مدیریت سرخابیها را به پیشکسوتان بدهیم

ساعت24-رییس فراکسیون ورزش مجلس در حاشیه برگزاری رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک ناشنوایان در کیش گفت: دولت ۸ سال است که درباره خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شعار می دهد، این چیزی نیست که امکانپذیر باشد مگر این که افراد دلسوز در راس ورزش کشور قرار بگیرند.

محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین و امکان صعود آن به مرحله بعد اظهار کرد: در فوتبال کشور آن قدر استعداد داریم که نگران بازی های این مدلی نیستیم، ورزشکاران ما انتظار دارند که در مجلس از حقشان دفاع کنیم، من یقین دارم که تیم ملی فوتبال کشورمان برابر عراق نیز سربلند بیرون خواهد آمد، همان طور که برابر بحرین توانست دل ۸۵ میلیون نفر ملت ایران را شاد کند. تلاش فوتبالیست های ما این است که پاسخ محبت و حمایت ملت را با پیروزی برابر تیم عراق بدهند و این خوشحالی را دو چندان کنند. من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و معتقدم هر نتیجه‌ای که برابر عراق رقم بخورد از ارزش‌های تیم ملی کم نخواهد شد زیرا ما بهترین تیم ملی را داریم.

فروردین خاطرنشان کرد: تا این لحظه برنامه‌ای برای ورزش کشورمان نداشتیم تا بازیکنان با فراغ بال در رویدادهای آسیایی و جهانی حضور پیدا کنند، امیدوارم روزی برسد که شاهد این باشیم که همه چیز در جایگاه خود قرار بگیرد و شایسته سالاری و عدالت در ورزش حاکم شود.

وی همچنین در خصوص مشکلات استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: مشکل این دو باشگاه به سوءمدیریت و ناکارآمدی مدیران آنها بازمی‌گردد که با گذشت چندین سال از عمر انقلاب هنوز شاهد مدیر تخصصی در رأس ورزش کشور نبودیم. مدیران مسائل حزبی را در عرصه ورزش کشور لحاظ می کنند و این به ورزش کشور لطمه می زند. بدون شک اگر این روند ادامه داشته باشد، راه به جایی نخواهیم برد.

فروردین ادامه داد: هواداران استقلال و پرسپولیس و خود بازیکنان این دو باشگاه و مربیان و کادر فنی سرمایه‌های کشور هستند، مگر می‌شود از این سرمایه ها غافل بود. ما برابر احساسات هواداران مسئول هستیم، به نظر من ورزش کشور نیاز به جراحی تخصصی دارد.

وی افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و مردم با حضورشان در پای صندوق ها و مشارکت حداکثری باید به دنبال مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی و ورزش کشور باشند، تا کی باید شاهد بی عدالتی در باشگاه‌ها، فدراسیون ها و هیات های ورزشی باشیم و با این گونه بی عدالتی ها برخورد نکنیم. وقت آن است که مردم، خود پای کار بیایند و یک انتخاب خوب داشته باشند که برای همیشه در تمام حوزه‌ها خیالمان راحت شود و بتوانیم عرصه ورزش را به دست صاحبان اصلی‌اش بسپاریم. در کدام یک از سیستم های ورزشی مدیران ما از جنس ورزش هستند؟ چرا باید سرمایه هایی مثل علی دایی و ستاره ای همچون علی کریمی آن قدر مورد بی احترامی قرار بگیرند که حتی حاضر به حضور در صحنه‌های ورزشی نباشند؟ تا امروز سرمایه سوزی کردیم، طی ۸ سال اخیر دایی در کجای ورزش ما بوده است؟ معتقدم تا زمانی که این رویکرد در کشور ما وجود دارد هیچ اتفاق خاصی در ورزش ما روی نخواهد داد.

وی همچنین در خصوص پرونده ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: از زمان حضورم در مجلس به شکل جدی این پرونده را دنبال می‌کنم و همه شاهد بودند که مسببان این پرونده کلاً از چرخه فوتبال خارج شدند، هرچند همچنان عده ای هستند که به صورت خیلی مخفیانه و نامحسوس در این مساله اظهارنظر می‌کنند و این مساله به فوتبال آسیب می‌زند. البته جاهایی هست که دست ما بسته است اما وظیفه قانونی خود را در این خصوص انجام داده‌ایم، افراد را شناسایی و اسناد را به کمیسیون اصل ۹۰ تحویل داده ایم و پرونده وارد کار قضایی شده و به آن رسیدگی خواهد شد تا دوباره مسائلی از این دست اتفاق نیفتد.

فروردین افزود: در این گونه مسائل باید به دنبال پیشگیری و شناسایی چهره‌های ورزشی شناخته شده در کشور باشیم تا از نظرات و تجربیات آنها استفاده کنیم تا شاهد عدالت تمام عیار در ورزش کشور باشیم.

فروردین در ادامه به بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پرداخت و خاطرنشان کرد: قدم اول این که در خصوص خصوصی سازی برداریم، شفافیت سازی است، ما وقتی هنوز اطلاع نداریم که چه اتفاقاتی در این دو باشگاه رخ می دهد، چه ادعایی می توانیم درباره خصوصی سازی این دو باشگاه داشته باشیم؟ آقایان از یک سو می گویند که تمام مراحل خصوصی سازی را انجام داده‌ایم و آماده خصوصی سازی است، در حالی که چند روز پیش نامه‌ای محرمانه دریافت کردم که درباره ورزشگاه درفشی فر، ۱۰ نفر مدعی مالکیت این باشگاه هستند. آقایان ادعا می‌کنند که سند صادر کرده‌اند، در صورتی که اسنادی که آن مدعیان به ما ارائه داده اند هم برای ما معتبر است. ما تا کی می توانیم خود را فریب دهیم و با احساسات آنان بازی کنیم؟ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به پیشکسوتان بسپاریم تا خودشان آن را اداره کنند، آنقدر سرمایه دارند که خودشان این دو باشگاه را اداره کنند.

وی افزود: دولت هشت سال است که شعار می دهد که می خواهد این دو باشگاه خصوصی کند. چه اتفاقی تاکنون رخ داده است؟ اصلاً چنین چیزی امکان‌پذیر نیست تا زمانی که چنین افرادی در رأس ورزش کشور هستند، مگر اینکه افرادی بیایند که دلسوز ورزش باشند و در این حوزه خودشان در ابتدا شفافیت سازی را در عمل نشان دهند و گام بعدی خصوصی‌سازی خواهد بود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص افزایش پاداش ورزشکاران ناشنوا گفت: معتقدم این هم از همان شعار هایی است که طی سال‌های اخیر داده شده و از نظر عملی غیر ممکن است و در صورتی می‌توانیم شاید این اتفاق باشیم که دولت لایحه را به مجلس ارائه کند. اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد باید در برنامه توسعه برنامه شش ساله توسعه دیده شود.

وی ادامه داد: من چنین اراده‌ای را در دولت نمی‌بینم و معتقدم افزایش ورزشکاران قهرمان ناشنوا به ۶۰% پاداش المپیکی ها قابل اجرا نیست، پاداش باید برای همه ورزشکاران اعم از معلول یا نابینا و ناشنوا یکسان باشد و تفاوتی بین هیچکدام نباشد، هرکس که پرچم ایران را به اهتزاز درمی‌آورد باید به میزان برابر پاداش بگیرد. عدالتی که ما از آن صحبت می‌کنیم به این صورت قابل اجراست.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه انسانی و قانونی خود می دانیم که از جامعه ورزش ناشنوایان کشور به عنوان یکی از افشار کشور حمایت کنیم، شش ماه اخیر فرصت به دست آمد که در حاشیه تمرینات ناشنوایان حضور پیدا کردیم تا به آنها اعلام کنیم آنچه را که شعار دادیم در خصوص عدالت در تمام عرصه ها به خصوص ورزش آن را ثابت کنیم.

وی اضافه کرد: من معتقدم همه ورزشکاران در تمام بخش‌ها برای ما به یکسان قابل احترام هستند اما باید این را ثابت کنیم زیرا همه آنان برای سربلندی و افتخار کشور تلاش می‌کنند آنها به دنبال به اهتزاز درآوردن پرچم ایران هستند و فرقی بین ورزشکار شنوا و ناشنوا نباید وجود داشته باشد. باید این فرهنگ را در ورزش کشور ایجاد کنیم که این بی عدالتی ها از بین برود و از یک جایی با آن مبارزه کنیم، آنچه برازنده مردم ایران است عدالت است و عدالت متاسفانه در ورزش بسیار کمرنگ شده است و ما باید عدالت در عرصه ورزش را پررنگ تر کنیم.

وی ضمن تبریک به کادر فنی تیم ملی فوتبال ناشنوایان و اظهار امیدواری برای موفقیت آنها گفت: نتیجه هر چه باشد مهم نیست، مهم تلاش ورزشکاران است، این ها ثایت کردند که با تمام کمبودها نتیجه خوبی کسب کردند و شادی و نشاط را به جامعه ناشنوایان کشور تزریق کردند، ما باید ناشنوایان را عضوی از جامعه خود بدانیم و دین خود را نسبت به این جامعه ادا کنیم.

فروردین در خصوص میزبانی ایران برای مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ناشنوایان نیز گفت: در حالی که ما در عرصه‌های مختلف شاهد شکست در دیپلماسی کشور ورزش کشور بودیم ناشنوایان نشان دادند که جلوتر از سایر عرصه‌ها هستند.

وی ادامه داد: رئیس کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه یک ایرانی است که ۴ سال این پست را در اختیار داشته و مجدداً در این سمت ابقا شده که افتخار بزرگی است. متاسفانه یکی از مسئولان رده بالای ورزش کشور امروز در کنار این افراد حضور ندارد و این جای سوال دارد که چرا اینقدر به ورزش ناشنوایان بی توجه هستند. من از نزدیک شاهد کمبود امکانات و شرایط سخت آنها هستم، حتی از امکاناتی همچون توپ و لباس محروم هستند و طی دو هفته گذشته که از اردوهای آنها بازدید کردم شرمنده شدم و به وزیر ورزش گفتم شما به عنوان وزیر، رسالتی برابر این ورزشکاران دارید مگر می شود به عنوان نماینده کشور برابر تیم‌های خارجی بازی کنند و از حداقل امکانات محروم باشند. من امیدوارم که در المپیک روی سکو قرار بگیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها