رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550416

جورج کلونی | زندگینامه جورج کلونی | فیلم های جورج کلونی

ساعت24-جورج کلونی کیست؟ | جورج کلونی یکی از موفق ترین بازیگران و تهیه کنندگان سینمای هالیوود است توانسته شهرت جهانی کسب کند در این مطلب میخواهیم به معرفی این بازیگر بپردازیم.

جورج کلونی
r /> جورج تیموتی کلونی در 6 مه سال 1961 در لکسینگتون ، کنتاکی متولد شد. پدر نیک کلونی مجری محبوب تلویزیون بود و مادرش نینا بروس زمانی ملکه زیبایی بود. کلونی در تجت سنت های سخت کاتولیک بزرگ شد.

بیوگرافی جورج کلونی
جورج کلونی

بیوگرافی جورج کلونی

از اوایل کودکی در نمایش پدرش شرکت کرد. حتی در آن زمان ، جورج محبوب مردم بود.

وقتی کلونی در دبیرستان بود ، به بیماری مبتلا شد که از طرف پدرش به او منتقل شد - فلج بل. تقریباً یک سال نیمی از صورتش فلج شده بود. آن وقت بود که در بدترین زمان زندگی اش ، وقتی همه همکلاسی هایش می خندیدند و او را مسخره می کردند ، جورج کلونی قدرت را آموخت.

وقتی پدر و مادرش به آگوستا ، شهری در کنتاکی نقل مکان کردند ، او شروع به تحصیل کرد ، بسکتبال و بیس بالبازی کرد ، حتی سعی کرد یک بازیکن بیس بال حرفه ای شود ، اما صلاحیت کافی نداشت.

فیلم های جورج کلونی
فیلم جورج کلونی

فیلم های جورج کلونی

اولین نقش اصلی وی در سریال تلویزیونی آمبولانس در سال 1994 بود ، جایی که وی در آن نقش دکتر داگ راس را بازی کرد. به لطف دکتر راس است که جورج کلونی توسط هزاران نفر در سراسر جهان دیده شد. این بازیگر در فیلم های زیادی شرکت کرد ، به عنوان مثال "از غروب تا طلوع" ، "صلح ساز" ، "بتمن و رابین" ، جایی که در آن نقش بتمن را بازی می کرد در سال 1999 ، کلونی سریال"آمبولانس" را ترک کرد.

کلونی فیلم های زیادی را نیز کارگردانی می کند. او برای فیلم شب بخیر و خوش شانسی نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نویس شد. به لطف این موفقیت ، کلونی تصمیم می گیرد زمان بیشتری را به کارگردانی اختصاص دهد. کلونی نه تنها یک بازیگر است بلکه یک کارگردان موفق نیز هست. او فعالانه طرفدار صلح در سودان در درگیری دارفور بود ، به همراه پدرش یک مستند ویژه برای تلویزیون در مورد وقایع در آنجا ساختند. این بازیگر همچنین در جمع آوری کمک های مالی برای حمایت از ساکنان سودان شرکت کرد ، یک جمع آوری کمک مالی خیریه برای حمایت از هائیتی ها ترتیب داد..

جورج کلونی (لی گیتس / تهیه کننده) دو جایزه اسکار® ، 3 گلدن گلوب® ، چهار جایزه صنفی بازیگران صفحه SAG® ، یک جایزه BAFTA ، دو جایزه منتقدان ، امی ® و چهار جایزه از انجمن ملی منتقدان فیلم کسب کرده است. . هشتمین نامزدی اسکار® جایگاه این بازیگر را در کتاب رکوردهای آکادمی تضمین کرد - او بیش از هر فیلمساز دیگری در تاریخ این جایزه نامزد شده بود.

 جورج کلونی و همسرش
جورج کلونی و همسرش

کلونی با استفاده از امکانات تولید شرکت Smokehouse Pictures در حال فیلمبرداری درام جنایی SUBURBICON برای Silver Pictures است. فیلمنامه را اتان و جوئل کوئن نوشته اند. کلونی همچنین تهیه کنندگی این فیلم را با شرکای Coens و Smokehouse ، گرانت هسلوف ، برعهده دارد. کلونی همچنین کارگردانی و تهیه کنندگی Hack Attack را بر اساس Hack Attack: How The Truth Caught Up with Rupert Murdoch ساخته نیک دیویس انجام خواهد داد.

در سال 2016 ، کلونی نقش مهمی در کارآگاه کمدی HONEY CAESAR برادران کوئن ایفا کرد! با جاش برولین ، آلدن ارنریش ، راف فاینس ، اسکارلت جوهانسون ، تیلدا سوئینتون ، فرانسیس مک دورماند و شانینگ تاتوم همبازی بود.

اسموک هاوس فیلم Warner Bros OUR BRAND IS A CRISIS را در سال 2015 تولید کرد. در همین حال ، کلونی مشغول فیلمبرداری CHRISTMAS A PURY MURRAY'S و WAND Disney Pictures's fantasy LAND OF THE FUTURE بود.

در سال 2014 ، Smokehouse و Sony Pictures TREASURE HUNTERS را منتشر کردند. کلونی تهیه کنندگی ، کارگردانی ، نویسندگی مشترک (با گرانت هسلوف) و بازیگری را بر عهده داشت. این فیلم بر اساس کتاب تاریخی رابرت ام. ادسل ، کتاب "انسانهای یادگار: قهرمانان متحدین ، ​​سارقان نازی و بزرگترین شکار گنج تاریخ" ساخته شده است. در این فیلم همچنین مت دیمون ، جان گودمن ، کیت بلانشت ، بیل موری و ژان دوژاردین بازی می کنند.

در سال 2013 ، کلونی با ساندرا بولاک در درام GRAVITATION آلفونسو کوارونا همبازی شد. فیلم برادران وارنر. هفت تندیس اسکار دریافت کرد. همچنین در سال 2013 ، Smokehouse و Jean Doumanian Productions از فیلم Tony® برنده جایزه پولیتزر در اوت فیلمبرداری کردند. نقش های اصلی را مریل استریپ ، یوان مک گرگور ، جولیا رابرتز و کریس کوپر بازی می کنند. این فیلم توسط کمپانی وینستین منتشر شد.

از دیگر فیلم های اخیر Smokehouse می توان به درام OPERATION ARGO برنده جایزه اسکار و درام سیاسی MARTOV'S IDES اشاره کرد. کلونی آخرین فیلم را نویسندگی ، کارگردانی و بازیگری کرده است. IDY MARTOV نامزد دریافت جایزه Golden Globe® بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه نویس و بهترین درام شد. علاوه بر این ، فیلم نامزد اسکار ® در گروه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

در سال 2011 ، کلونی در فیلم Doxeded (فاکس جستجوگر) به کارگردانی الکساندر پین بازی کرد. جورج جایزه منتقدان فیلم ، گلدن گلوب و جایزه انجمن منتقدان فیلم بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است. علاوه بر این ، وی نامزد جایزه SAG® انجمن بازیگران صفحه نمایش و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در سال 2009 ، کلونی در درامی من می خواهم در آسمان بازی کنم. کارهای وی نامزدهای اسکار® ، گلدن گلوب® ، جایزه SAG® و جایزه بفتا را برای بهترین بازیگر دریافت کرده است. وی همچنین جوایزی از انجمن ملی منتقدان فیلم و انجمن منتقدان فیلم نیویورک دریافت کرده است.

2006 برای این بازیگر اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای SIRIANA و یک اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اصلی برای شب خوب و خوش شانس آورد. برای اولین بار در تاریخ جوایز اسکار ، یک نفر به طور همزمان برای دو فیلم مختلف نامزد دریافت جایزه بازیگری و کارگردانی شده است.

وقتی کلونی با استفن سودربرگ کار می کرد اولین بار کلونی و هسلو در بخش هشت دیدار کردند. بخش هشت فیلم هایی مانند ELEVEN FRIENDS OF OACHEN تولید کرده است. دوازده دوست اوچن. سیزده دوست اوچن. مایکل کلایتون GERMAN خوب شب بخیر و موفق باشی؛ سیریانا؛ به رسمیت شناختن یک فرد خطرناک. BLAZER؛ در بهترین او و به COLLINWOOD خوش آمدید.

کلونی قبل از اینکه کار خود را در سینمای بزرگ آغاز کند ، توانست مخاطبان تلویزیون را تسخیر کند. او در چندین مجموعه تلویزیونی موفق بازی کرده است که مشهورترین آن "آمبولانس" سریال NBC بود. ایفای نقش وی به عنوان دکتر داگلاس راس نامزدهای گلدن گلوب ، SAG® ، انتخاب بینندگان و امی را به وی هدیه داد.

کلونی به عنوان تهیه کننده اجرایی در بخش تلویزیون بخش هشت فعالیت داشت و پنج قسمت از فیلم Untrained را خودش کارگردانی کرد. نمایش واقعیت از طریق شبکه HBO آغاز شد. او همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی و فیلمبردار سریال K Street HBO خدمت کرد. مدیر کلونی در انفجار فیلم تلویزیونی برنده جایزه امی میسویل پیکچرز تولید و بازی کرد. در سال 2000 ، این فیلم نامزد دریافت گلدن گلوب برای بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی شد. این داستان براساس رمانی به همین نام دهه 1960 ساخته شده است. جورج کلونی وقت و تلاش زیادی را به سینمای مستند اختصاص می دهد. در سال 2006 ، وی برای فیلمبرداری از مستند امروز دارفور به همراه پدرش نیک به دارفور سفر کرد. این بازیگر به نمایندگی از ساکنان منطقه آفریقا در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد. وی همچنین صداگذاری مستند شن و اندوه را خواند. این بازیگر برای کار در این فیلم جایزه سینماتک آمریکا و جایزه استاد مدرن را از جشنواره فیلم سانتا باربارا دریافت کرد. در سال 2007 ، جورج کلونی ، برد پیت ، مت دیمون ، دون چیدل و جری وینتراوب Not On Our Watch را تأسیس کردند که هدف اصلی آن افزایش آگاهی و منابع برای پایان دادن به جنایات در دارفور بود. کلونی برای کار خود در منطقه گرم آفریقا جوایز انسانی زیادی دریافت کرده است ، از جمله جایزه نشست صلح 2007 که در هشتمین اجلاس بین المللی جایزه صلح نوبل دریافت کرد.

 جورج کلونی در مراسم اسکار

در ژانویه 2010 ، کلونی ، جوئل گالن و تولیدات دهم سیاره یک پروژه تلویزیونی 66 میلیون دلاری "امید به هائیتی: مزایای جهانی برای منطقه فاجعه" را برای کمک به هائیتی های آسیب دیده تولید کردند. بنابراین ، رکوردی برای جمع آوری کمک های مالی از طریق یک برنامه تلویزیونی ثبت شد. در جوایز امی 2010 ، کلونی جایزه بشردوستانه باب هوپ را از آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی دریافت کرد. در همان سال ، به دلیل کمک به ارائه کمک های بشردوستانه به سودان و هائیتی ، به این بازیگر جایزه رابرت اف کندی ریپل از امید اهدا شد.

در دسامبر 2010 ، کلونی ، با حمایت سازمان ملل ، دانشگاه هاروارد و گوگل ، ماهواره Sentinel را راه اندازی کرد که هدف آن نظارت بر خشونت و نقض حقوق بشر در شمال و جنوب سودان است. متخصصان شرکت "در تغییر ما نیستند" آخرین فناوری نظارت را ایجاد کرده اند که به ماهواره های در حال چرخش امکان عکس برداری با کیفیت بالا را می دهد. بر اساس این تصاویر ، امکان شناسایی تهدید بالقوه برای جمعیت غیرنظامی ، جستجوی وسایل منفجره ، نظارت بر حرکت نیروها و یادداشت هرگونه تظاهرات جنایات دسته جمعی وجود داشت.

در مارس 2012 ، کلونی در تظاهرات گسترده ای در مقابل سفارت سودان در واشنگتن شرکت کرد. تظاهرکنندگان تلاش کردند تا توجه افراد توانا را به نقض حقوق بشر در سودان جلب کنند.

در اکتبر 2012 ، کلونی میزبان رویداد خیریه چرخ فلک امید بود که به بنیاد دیابت کودکان و مرکز مطالعه دیابت در کودکان (BDC) به باربارا دیویس رفت.

آثار جورج کلونی

2002اعترافات یک مرد خطرناک

2020آسمان نیمه شب

2016هیولای مالی

2016زنده باد سزار!

2015کریسمس موری

2015زمین آینده

2014شکارچیان گنج

2013جاذبه زمین

2011جری وینتراوب: افسانه هالیوود

2011پانزدهم مارس

2011فرزندان

2010آمریکایی

2009من در آسمان خواهم بود

2009نیروهای ویژه دیوانه

2009آقای فاکس خارق العاده

2009من در آسمان خواهم بود

2008عشق خارج از قوانین

2008بعد از خواندن بسوزانید

2007مایکل کلیتون

2007پاریس هیلتون گنجانیده شده است

2007سیزده اوشن

2006خوب آلمانی

2005شب بخیر و موفق باشی

2005سیریانا

2004دوازده اوشن

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها