رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550537

نقش عکاسی حرفه ای در برندسازی محصولات

رپورتاژتبلیغی/اگر در حوزه عکاسی فعالیت دارید و یا به عکاسی علاقمندید، می‌دانید که عکاسی حرفه ای در بخش‌ها و زمینه‌های گوناگون تا چه اندازه امروزه مفید واقع شده و چه کارکردهای اثرگذاری خواهد داشت.

خبر
همچنین می‌دانید که از گذشته تا امروز ثبت تصاویر نقش مهم و پر رنگی در زندگی بشر داشته و بسیار دورتر از زمان به وجود آمدن دوربین عکاسی، انسان‌ها سعی می‌کردند نشان و نقش و نگاری از رویدادهای زندگی و اتفاقات روزمره خود را روی دیوار غارها و بعدها روی چرم و کاغذهای اولیه ترسیم نمایند. اما با اختراع دوربین عکاسی این اتفاق یک جهش رو به جلو پیدا کرد و توانست در زمینه‌های گوناگون به فعالیت افراد در حوزه‌های شغلی مختلف کمک بسیاری نماید. چنانچه امروز می‌بینیم که صنعت‌های مختلفی از جمله لباس، لوازم آرایشی و مواد غذایی و .. تا چه اندازه برای معرفی خود و برندسازی نیازمند به عکاسی هستند. بنابراین ما در ادامه این مطلب بیشتر سعی داریم به مفهوم عکاسی حرفه ای پرداخته و این جریان را به سمت عکاسی تبلیغاتی سوق داده و در خصوص عکاسی حرفه ای محصولات که عکاسی صنعتی نیز در این دسته قرار می‌گیرد بپردازیم.

عکاسی حرفه ای

عکاسی حرفه ای به چه نوع عکاسی گفته می‌شود؟

در پاسخ به سؤالی که در عنوان این بخش مطرح شد باید به دو موضوع اشاره کرد. یکی آن که لازم است عکاسی حرفه ای را معرفی کرد و سپس ویژگی‌هایی را بر شمرد که با استناد به آن‌ها بتوان یک عکاس را حرفه ای خواند. عکاسی حرفه ای به هنری گفته می‌شود که در آن عکاس می‌داند با چه موضوعی روبروست و قرار است از چه چیزی عکاسی نماید و کدام قسمت‌های یک محصول، کالا و یا فرد و .. را باید به تماشاگر نشان دهد و به اصطلاح روی این موضوعات فوکوس و ریزبینی نماید تا در آن چه که می‌خواهد به مشتری بشناساند موفق شود. اما این که آیا هر کسی را می‌توان عکاس حرفه‌ای خواند یا خیر باید اضافه کرد که اگر ویژگی‌های زیر را در عکاس و یا در خودتان سراغ دارید پس یک عکاس حرفه ای به شمار خواهید آمد.

  • نگاه و درک بلند پروازانه‌ای داشته باشد و برای رسیدن به اوج این هنر تلاش نماید چون هر روز مسئله تازه‌ای برای یاد گرفتن هست.
  • به جزئیات دقت و توجه داشته باشد. زیرا عکاس باید بداند چه جزئیاتی اهمیت دارد و چه بخش‌هایی را باید از تصویری که قصد نمایش آن را دارد، حذف نماید.
  • چشم‌ها و دست‌ها باید در هماهنگی کامل باشند.
  • خلاقیت داشتن یکی از ویژگی‌های عکاسی حرفه ای است، چون همیشه باید در نگاهش چیز تازه‌ای باشد.
  • لازم است از قوانین کار خود بخصوص برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و بستن قراردادهای کاری مطلع باشد.
  • باید بتواند معرفی خوبی از خودش ارائه کند تا کار عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و ..را جذب نماید.
  • دارای مهارت‌های تجاری باشد و بتواند کارهایی که پیشنهاد می‌شود را در خصوص عکاسی حرفه ای محصولات ارزیابی نماید.
  • در استفاده از دوربین و لنزهای مختلف مهارت داشته باشد تا خروجی کار خوب از کار درآید.

عکس‌های حرفه‌ای چه ویژگی هایی دارد؟

تا این جا به معرفی عکاسی حرفه ای و ویژگی‌هایی که یک عکاس باید داشته باشد پرداختیم. اما برای افرادی که می‌خواهند این حرفه را دنبال کنند و یا شرکت‌ها و برندهایی که به دنبال انتخاب عکاس برای بخش عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی خود هستند لازم است به نکاتی در مورد عکس‌های حرفه‌ای اشاره کنیم تا صاحبان صنایع با اطلاع از آن‌ها بتوانند مقیاس سنجش معتبری در اختیار داشته باشند.

  • عکاس باید بتواند ترکیب‌بندی خوبی برای عکاسی حرفه ای محصولات ارائه نماید.
  • نورپردازی برای عکاسی حرفه ای در صنایع مختلف متفاوت است و عکاس باید بر این موضوع اشراف داشته باشد.
  • در عکاسی تبلیغاتی و برندینگ عکاس باید بتواند پیغام مورد نظر را به مخاطب برساند.
  • در عکاسی حرفه ‌ای محصولات پس از ثبت، هر عکس نیاز به انجام امور ویرایشی مختلفی دارد تا بتواند تأثیر لازم را بر بیننده بگذارد.

عکاسی تبلیغاتی و حرفه‌ای چه تأثیری در بازریابی دیجیتال دارد؟

عکاسی تبلیغاتی حرفه ای

عکاسی حرفه ای، امروزه در بازاریابی دیجیتال یا تبلیغات آنلاین نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. بنابراین برداشت یک تصویر حرفه‌ای و ایده‌آل در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و آپلود آن در فضای مجازی مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از این عکس‌ها در وب سایت‌های مختلفی که تبلیغات را می‌پذیرند، می‌تواند بیش از سایر روش‌های تبلیغی مخاطب را به خرید غیرحضوری و استفاده از خدمات آنلاین تشویق نماید و باعث اعتمادسازی شود به شرط آن که عکاس در عکاسی تبلیغاتی، صنعتی و عکاسی حرفه ای محصولات مختلف تلاش خود را برای معرفی درست محصول انجام داده باشد.

تبلیغات آفلاین و تأثیر عکس حرفه‌ای بر آن

بازاریابی یا تبلیغات آفلاین یکی از روش‌های تبلیغاتی است که خارج از فضای اینترنت و فضاهای مجازی صورت می‌پذیرد و شامل بنرها، بیلبوردها، انواع آگهی کاغذی مانند پوسترها، تراکت‌ها و همچنین تبلیغات رادیویی و تلویزیونی می‌شود و تا پیش از آن که کارکرد اینترنت وسعت بیشتری پیدا نماید یکی از بهترین راه‌های تبلیغات و برندسازی به شمار می‌آمد. در حال حاضر می‌توان بین تبلیغات آفلاین و آنلاین ارتباط برقرار کرد و با درج اطلاعات سایت‌، پیج و کانال‌ها مخاطبان را به سمت تبلیغات آنلاین نیز سوق داد. با عکاسی حرفه ای در این نوع از بازاریابی می‌توان چند برابر بیشتر روی مخاطب تأثیر گذاشت و باعث موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی شد.

برای سفارش عکس‌های حرفه‌ای به کجا مراجعه کنیم؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم عکاسی حرفه ای سهم بسیار زیادی در تبلیغات و برندسازی دارد و می‌تواند کالاهای صنعتی، مواد غذایی و پوشاک و .. را به خوبی به کاربر معرفی کرده و کاربر و مشتری را به استفاده از آن ترغیب نماید. سازمان‌ها، شرکت‌ها، صاحبان صنایع و برندهای مختلف برای داشتن عکس‌های حرفه‌ای از محصولات خود نیاز به همکاری با یک عکاس حرفه‌ای دارند تا بتوانند چه در داخل کشور و چه در سطح بین‌المللی خود را مطرح کرده و مشتری‌های داخلی و برون مرزی را به خود جذب نمایند. برای این منظور بهتر است به مجموعه‌هایی که تخصص و تجربه کافی در زمینه عکاسی تجاری دارند مراجعه نمایید. ما در ادامه یکی از این مجموعه‌ها که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد را معرفی خواهیم کرد.

عکاسی حرفه ای

استودیو مانی متخصص در عکاسی حرفه ای

امروزه شما با حوزه‌های کاری مختلفی روبرو هستید که در هر یک نیز بحث رقابت بسیار داغ است و طبیعتاً هر کسی می‌خواهد مشتریان و کاربران بیشتری داشته باشد و محصولات خود را به بازار داخلی و حتی خارجی معرفی نماید. در این شرایط تبلیغات راه موفقیت خواهد بود و طبیعتاً تا زمانی که شما محصول خود را در دید عموم قرار ندهید کسی نسبت به خرید و استفاده از آن ترغیب نخواهد شد. اینجاست که عکاسی حرفه ای به کمک شما خواهد آمد و عکسهای با کیفیت می‌تواند تأثیری که دنبالش هستید را برایتان به ارمغان آورد.

استودیو مانی یکی از مجموعه‌هایی است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد و پروژه‌های متعدد عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را با برخورداری از علم روز عکاسی و استانداردهای مشخص به انجام رسانده است. برای آن که با زمینه‌های گوناگون فعالیت استودیو مانی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی www.studiomani.ir بزنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها