رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550941

استیون اسپیلبرگ | زندگینامه استیون اسپیلبرگ | فیلم های استیون اسپیلبرگ

ساعت24- استیون اسپیلبرگ کیست؟ | استیون اسپیلبرگ را میتوان موفق ترین کارگردان سینمای جهان نامید که توانسته فیلم های بسیار مشهوری را تولید کند در این مطلب به معرفی این هنرمند بزرگ می پردازیم.

فیلم استیون اسپیلبرگ
r> استیون آلن اسپیلبرگ کارگردان ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فیلم آمریکایی است. او برنده چندگانه جوایز اسکار و گلدن گلوب بود و یکی از موفق ترین کارگردانان تاریخ سینما است.

بیوگرافی استیون اسپیلبرگ
استیون اسپیلبرگ

بیوگرافی استیون اسپیلبرگ

استفان در 18 دسامبر 1946 در سینسیناتی (ایالات متحده آمریکا) در یک خانواده یهودی به دنیا آمد. پدرش یک مهندس و مادرش یک پیانیست حرفه ای بودند ، اما وی برای تربیت چهار فرزند کار خود را رها کرد. از اوایل کودکی استیون به سینما گرایش پیدا کرد. وقتی دوربین 8 میلیمتری قابل حمل را از پدرش هدیه گرفت اشتیاق او بیشتر شد. به زودی او سعی کرد فیلم کوتاه بسازد و در سن 12 سالگی در یک مسابقه جوانان فیلم های آماتور شرکت کرد که در آن برنده شد. استیفن و دوستانش در سن 17 سالگی فیلم کامل خود را با عنوان "چراغ های آسمانی" در سینمای محلی اکران کردند ، که بدون گرفتن کمک پدر و مادرش ، 600 دلار هزینه شد. پس از مهاجرت خانواده به کالیفرنیا ، استفن دو بار تلاش کرد تا در مدرسه فیلم سازی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ثبت نام کند ، اما هر دو بار او را رد کردند. و او وارد دانشکده فنی شد و در تعطیلات در سال 1968 فیلم کوتاه دیگری با نام "امبلین" ساخت که به پیشرفت بیشتر اسپیلبرگ به شهرت جهانی کمک کرد.

فیلم استیون اسپیلبرگ
استیون اسپیلبرگ در حال فیلمبرداری

فیلم های استیون اسپیلبرگ

در سال 1969 ، اسپیلبرگ مورد توجه قرار گرفت و یونیورسال پیکچرز با او قراردادی برای کار در قسمت اول سری جدید امضا کرد. چند سال بعد ، اسپیلبرگ در حال فیلمبرداری فیلم کامل Duel بود که در ابتدا برای تلویزیون ساخته شده بود ، اما پس از موفقیت غیر منتظره نیز در سینما نمایش داده شد. بنابراین اثر قابل توجه بعدی "The Sugarland Express" که سرانجام نظر مثبت منتقدان را به دست آورد ، در ابتدا معطوف به سینماها بود. در سال 1969 ، اسپیلبرگ مورد توجه قرار گرفت و یونیورسال پیکچرز با او قراردادی برای کار در قسمت اول سری جدید امضا کرد. چند سال بعد ، اسپیلبرگ در حال فیلمبرداری فیلم کامل Duel بود که در ابتدا برای تلویزیون ساخته شده بود ، اما پس از موفقیت غیر منتظره نیز در صفحه بزرگ نمایش داده شد. بنابراین اثر قابل توجه بعدی "The Sugarland Express" که سرانجام نظر مثبت منتقدان را به دست آورد ، در ابتدا معطوف به سینماها بود. در سال 1969 ، اسپیلبرگ مورد توجه قرار گرفت و یونیورسال پیکچرز با او قراردادی برای کار در قسمت اول سری جدید امضا کرد. چند سال بعد ، اسپیلبرگ در حال فیلمبرداری فیلم کامل Duel بود که در ابتدا برای تلویزیون ساخته شده بود ، اما پس از موفقیت غیر منتظره نیز در صفحه بزرگ نمایش داده شد. بنابراین اثر قابل توجه بعدی "The Sugarland Express" که سرانجام نظر مثبت منتقدان را به دست آورد ، در ابتدا معطوف به سینماها بود.

جوانی استیون اسپیلبرگ
استیون اسپیلبرگ در جوانی

موفقیت واقعی و شهرت جهانی پس از انتشار تریلر هیجان انگیز "آرواره ها" به استیفن رسید که سه جایزه اسکار و یک گلدن گلوب را از آن خود کرد. این لحظه به یک نقطه عطف در زندگی استفان تبدیل شد ، پس از آن شرکت های فیلم سازی شروع به گوش دادن به خصوص ایده های ظاهراً چندان معقول اسپیلبرگ نکردند و انتشار شاهکار جدیدی را تصویب کردند (فیلم علمی تخیلی برخورد نزدیک با درجه سوم) ، که دو نامزد اسکار و حتی بیشتر نامزدی دریافت کرد. فیلم بعدی "هزار و نهصد و چهل و یکم" ، با وجود ناکامی در گیشه ، همچنین نامزد اسکار شد. در سال 1981 ، اولین سری از فیلمهای افسانه ای متعلق به ایندیانا جونز ، ایندیانا جونز: در جستجوی کشتی گمشده ، منتشر شد. این نوار جوایز زیادی از جمله پنج اسکار را جمع آوری کرده است و بینندگان سراسر جهان آن را دوست داشتند. اما کار بعدی اسپیلبرگ محکوم به موفقیت حتی بیشتر بود. بنابراین ، در سال 1982 ، "بیگانه" بیرون می آید ، که رسیدهای گیشه ای عظیم را جمع آوری کرده است. به طور کلی ، دهه 80 برای اسپیلبرگ تا حدودی آزمایشی شده است ، بنابراین ، در سال 1983 ، "منطقه گرگ و میش" و چهار سال بعد ، "امپراتوری خورشید" منتشر شد.

در همان دوره ، استیون اسپیلبرگ شرکت فیلم سازی خود را ایجاد کرد ، به نام فیلم کوتاه سرنوشت ساز "Emblyn" ، و بسیاری از فیلم های معروف دیگر را تولید کرد ، به عنوان مثال ، با مشارکت او "بازگشت به آینده" ، "باتری ها نیست عرضه شده "،" Gremlins "،" چه کسی راجر خرگوش را قاب کرد "و بسیاری دیگر.

در سال 1991 ، اسپیلبرگ به صندلی کارگردان بازگشت و فیلم Captain Hook را بر اساس داستان افسانه ای معروف "Peter Pan" منتشر کرد. سال 1993 برای استیون اسپیلبرگ ، وقتی پارک ژوراسیک اکران شد ،همه رکوردهای احتمالی را شکست و با یک میلیارد دلار درآمد عالی ، به پردرآمدترین فیلم تاریخ هالیوود تبدیل شد. با این وجود ، فیلم بعدی "لیست شیندلر" که در همان سال اکران شد ، و استیون از ده سال پیش از آن برای ساختش برنامه ریزی می کرد ، جوایز فیلم بیشتری را جمع آوری می کند. او همچنین اولین تندیس اسکار را به عنوان بهترین کارگردان ، در میان شش تندیس دیگر دریافت شده برای فیلم ، برای خود اسپیلبرگ به ارمغان می آورد. علاوه بر این ، این فیلم سه جایزه گلدن گلوب از جمله بهترین کارگردانی را دریافت می کند.

 استیون اسپیلبرگ در مراسم اسکار
استیون اسپیلبرگ در مراسم اسکار

تقریباً تمام کارهای استیون اسپیلبرگ نامزد دریافت جوایز مهم فیلم شده اند. در سال 1997 ، فیلم "آمیستاد" درباره مبارزه برای لغو برده داری در ایالات متحده منتشر شد. 1998 - "نجات سرباز رایان" ، با پنج "اسکار" فیلم موفقی بود در سال 2001 ، هوش مصنوعی منتشر شد. در سال 2002 ، جهان شاهد فیلم Minority Report بود که براساس داستان فیلیپ دیک ساخته شده است و اگر می توانی مرا بگیر ، فیلمی درباره یک کلاهبردار بی نظیر با بازی لئوناردو دی کاپریو و تام هنکس. در سال 2004 ، درام نیمه زندگینامه The Terminal منتشر شد. در سال 2005 ، اقتباس سینمایی رمان H.G. Wells "جنگ جهانیان" و فیلم "مونیخ" - درباره حمله تروریستی به ورزشکاران اسرائیلی در جریان بازی های المپیک منتشر شد. یکی از آخرین آثار قابل توجه استیون اسپیلبرگ فیلم "اسب جنگ" است که در سال 2011 اکران شد.

 جوایز استیون اسپیلبرگ

در سال 2001 ، استیون اسپیلبرگ به دلیل سهم بسیار ارزشمند خود در توسعه صنعت فیلم انگلیس ، توسط ملکه الیزابت دوم شوالیه شد.

از زمان فیلمبرداری آرواره ها ، اسپیلبرگ به یک پخش کننده مشتاق بازی های ویدیویی تبدیل شده است. و در سال 1982 ، او 60 هزار و 500 دلار هزینه خرید یک سورتمه سواری از فیلم فرقه Citizen Kane ، که تنها یکی از سه فیلم سوزانده نشده در سال 1941 بود کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها