رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550952

آلمان در معرض تغییرات اقلیمی شدید

ساعت24-کارشناسان محیط زیست می‌گویند: آلمان باید در آینده با پدیده نوسانات شدید آب‌وهوایی مانند گرمای شدید، خشکی و باران‌های سیل‌آسا دست و پنجه نرم کند.

بر اساس یک تحلیل کارشناسی، هر ساله مناطق و حوزه‌های حیاتیِ بیشتری در این کشور در معرض تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند.

با تشدید تغییرات اقلیمی در دهه‌های آینده، آلمان در معرض زیان‌های چرخه طبیعت قرار خواهد گرفت که بر زیرساخت‌ها و سامانه‌های اقتصادی این کشور تأثیری مخرب خواهد گذاشت. این یافته، حاصل تحلیل انجام شده در سال ۲۰۲۱ میلادی در زمینه تأثیرات اقلیمی و خطرات آن در آلمان بوده است. همچنین در مقایسه با مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ با همین موضوع انجام گرفت، پیامدهای اقلیمی در آلمان افزایش یافته است.

دولت آلمان هر شش سال یک بار گزارشی تحلیلی در زمینه تأثیرات و ریسک‌های اقلیمی تهیه می‌کند. در گزارش ۲۰۲۱ که از سوی ۲۵ کارشناس ادارات فدرال و نهادهای علمی تهیه شده است، دو سناریو برای بازه زمانی تا سال ۲۱۰۰ طراحی شده است.

یک سناریوی بدبینانه از دگرگونی شدید اقلیمی صحبت می‌کند و می‌گوید که تا اواسط این سده، زمین ۳ درجه سانتی‌گراد نسبت به دوران پیشاصنعتی افزایش دما خواهد داشت. سناریوی خوش‌بینانه اما از یک تغییر ضعیف‌تر اقلیمی سخن می‌گوید و افزایش دما به میزان ۲.۴ درجه سانتی‌گراد را پیش بینی می کند.

در این مطالعات ۱۰۰ عامل تأثیرگذارِ تغییرات اقلیمی در آلمان و پیامدهای آن مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کارشناسان می‌گویند که در ۳۱ مورد از این پدیده‌های اقلیمی، نیاز فوری به اقدام به موقع مسئولان وجود دارد.

این تحلیل از گرمای کشنده به ویژه در شهرها و کمبود آب‌های زیرزمینی نام می‌برد که تأثیرات زیان‌باری برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.

در این تحلیل آمده که تاکنون مناطق کمی در آلمان در معرض گرمای شدید، خشکی و باران‌های سیل‌آسا بوده‌اند اما تا اواسط قرن، مناطق بیشتری با این وضعیت روبرو خواهند شد. مناطق جنوب غربی و شرق این کشور نیز با نوسانات شدیدتر آب‌وهوایی درگیر خواهد بود.

همچنین در مناطق ساحلیِ شمال آلمان این خطر وجود خواهد داشت که در نیمه دوم قرن جاری، سطح آب دریا به طور قابل توجهی افزایش یابد.

به گزارش دویچه‌وله، این تحلیل همچنین می‌گوید: خسارت‌های این تغییرات اقلیمی اثر دومینویی خواهد داشت و به سامانه‌های محیط زیستی مانند زمین‌ها، جنگل‌ها و آب‌ها و سپس به انسان و سلامتی او کشیده خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها