رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551108

روسیه: به نتیجه رسیدن مذاکرات وین پیش از انتخابات ایران ممکن نیست

ساعت24-نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در گفت‌وگویی روند کنونی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین را تشریح کرد.

به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفت و گو با این خبرگزاری روز سه شنبه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین گفت: امکان رسیدن به توافق در زمینه احیای بپرجام پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران که 18 ژوئن خواهد بود، وجود ندارد، اما مذاکرات ادامه خواهند یافت.

اولیانوف ادامه داد: تا جایی که می دانیم، این جریان نباید تاثیر چشم گیری روی روند مذاکرات بعدی داشته باشد.

نماینده روسیه در وین در پاسخ به این سوال که آیا موافق است مذاکرات در وین از پیشرفت باز مانده است، توضیح داد: من بر این باورم که این ارزیابی نادرست است و با واقعیت هماهنگی ندارد، چون این روند در حال پیش‌رفتن است، اگرچه پیشرفتی به آن سرعت که ما می خواهیم، حاصل نمی شود.

او اظهار کرد که روسیه روز گذشته(دوشنبه) سند دیگری هم برای مذاکرات معرفی کرده اما از نشان دادن محتوای آن خودداری کرده است.

اولیانوف در آخر تاکید کرد: روند مذاکرات ادامه دارد. توجه اصلی باید به برنامه اجرای توافق هسته‌ای معطوف باشد. سوال اصلی فعلا این است. ما باید به توافق برسیم که چه کسی، چه کاری و در چه بازه‌ی زمانی باید انجام بدهد تا نتیجه نهایی بشود احیای کامل برجام(توافق هسته ای).

در هفته‌های گذشته مذاکرات در زمینه احیای توافق هسته‌ای میان هیئت های دیپلماتیک اعضای اصلی توافق هسته ای در وین در جریان بوده است.
آمریکا و ایران مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها