رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 551118

جیم کری | زندگینامه جیم کری | فیلم های جیم کری

ساعت24-جیم کری کیست؟ | جیم کری یکی از موفق ترین بازیگران کمدی سینمای هالیوود است که به دلیل نوع کمدی خود شهرت جهانی پیدا کرده است در این مطلب به معرفی او می پردازیم.

جیم کری
r> جیم کری بازیگر مشهور کانادایی است که به عنوان یکی از محبوب ترین کمدین های هالیوود مشهور شد ، او دو بار برنده جایزه گلدن گلوب و انبوه جوایز افتخاری دیگر شد او به دلیل بازی در فیلم های Ace Ventura: Pet Tracking، The Mask، Dumb and Dumber، Liar Liar، Bruce Altighty، The Truman Show، Eternal Sunshine of the Pure ذهن "،" Man on the Moon " محبوبیت زیادی در نزد مردم پیدا کرد.

بیوگرافی جیم کری
جیم کری

بیوگرافی جیم کری

جیمز یوجین کری در 17 ژانویه 1962 در شهر کوچک نیو مارکت در کانادا متولد شد ، کوچکترین فرزند از چهار فرزند خانواده است. پدر و مادر او درآمد زیادی نداشتند ، بنابراین پدر پرسی کری در جستجوی درآمد بیشتر برای تامین یک خانواده بزرگ بود. در همان زمان ، جریان خلاقیت به طور ارثی به جیم منتقل شد: مادر او قبل از اینکه خود را وقف تربیت فرزندان کند ، خواننده بود و پدرش ساکسیفون می نواخت. این نیاز خانواده را مجبور کرد تا از شهری به شهر دیگر منتقل شوند تا اینکه در منطقه اسکاربورو در انتاریو مستقر شدند. در آنجا پرسی به عنوان نگهبان در یک کارخانه شغل پیدا کرد و جیم و خواهرانش مجبور شدند برای کمک به زندگی پدرش کف و توالت را بشویند.

طبق خاطرات جیم کری ، او در دوران تحصیلش از کارهای که بعد از مدرسه باید انجام میداد چنان خسته می شد که در کلاس می خوابید و با هیچ یک از همکلاسی های خود ارتباط برقرار نمی کرد ، زیرا مشکلات آنها را بسیار ناچیز می دانست. با وجود اوضاع دشوار مالی ، کری پسری سرحالبود. در حالی که هنوز در مدرسه بود ، بازیهای شیطانی سرگرمی مورد علاقه او شد. چهره او به طور طبیعی به جوان اجازه می داد تا به راحتی گریم های متنوعی را ایجاد کند.استعداد او در ابتدا مورد توجه بینندگان قرار نگرفت - والدینش شروع به کمک به جیم برای اجرای نمایش در نمایش های آماتور مدرسه کرد .

پیشرفتهای جیم کری مورد توجه کارگردانان هالیوود قرار گرفت ، او در ابتدا به حضور در تلویزیون اکتفا کرد ، اما موفقیتاو از زمانی آغاز شد که جیم به عنوان تهیه کننده سریال انیمیشن The Duck Factory مشغول به کار شد ، اما نمایش مدت زیادی طول نکشید و کری در افسردگی فرو رفت.تا اینکه در 23 سالگی اولین نقش اصلی خود را در فیلم "یک بار گزیده" (1985) دریافت کرد.

فیلم های جیم کری
فیلم جیم کری

فیلم های جیم کری

در سال 1993 کمدی کم هزینه Ace Ventura: Pet Tracking منتشر شد که در آن جیم علاوه بر بازی در نقش اصلی ، به عنوان یکی از فیلمنامه نویسان نیز فعالیت کرد. این فیلم با بودجه ای بالغ بر 15 میلیون دلار ، با موفقیت بیش از 100 میلیون در گیشه همراه بود و کری فوراً به ستاره تبدیل شد. یک سال بعد ، حرفه جیم حتی بیشتر تقویت شد. کمدی فانتزی "ماسک" که بر اساس مجموعه محبوب کتابهای کمیک ساخته شده است به نمادی از ژانر سرگرمی تبدیل شده است و کری یکی از هیجان انگیزترین کمدین های هالیوود تبیدل شد. به گفته این بازیگر ، قهرمان او ، کارمند ترسو بانک استنلی ایپکیس را با نگاهی به پدرش خلق کرد که باعث شد شخصیت برای بیننده معمولی بسیار قابل درک باشد. جیم برای بازی در این نقش نامزد گلدن گلوب شد ، و علی رغم اینکه مقدر نبود جایزه اش را بگیرد ، او چیزی بیشتر دریافت کرد - عشق میلیون ها نفر در سراسر جهان. در سالهای بعد ، کری در یک سری از فیلمهای موفق بازی کرد ، از جمله "گنگ و خنگ" (1994) ، "بتمن برای همیشه" (1995) ، "مرد کابل" (1996) ، "دروغگو ، دروغگو" (1997).

 جیم کری
جیم کری در سنین پیری

بازی در نقش کمدی محبوبیت فوق العاده جیم را فراهم کرد ، اما او خود آرزو داشت گستره معمول کارهای فیلم را گسترش دهد و به عموم ثابت کند که می تواند نقشی دراماتیک نیز داشته باشد. در سال 1998 ، کری موفق شد با بازی در درام "نمایش ترومن" ، جایی که برای اولین بار به عنوان یک قهرمان غم انگیز ظاهر شد ، طرفداران سینما را غافلگیر کند. شخصیت جیم ، بدون اینکه از آن مطلع باشد ، تمام زندگی خود را در داخل یک برنامه تلویزیونی غول پیکر ، که برای همه دنیا پخش می شد ، گذراند. تمایل به زندگی واقعی و اراده برای آزادی ، که توسط بازیگر نشان داده شد ، هم بینندگان عادی و هم منتقدان را به وجد آورد. کری برای نقش خود سرانجام یک گلدن گلوب دریافت کرد و خود فیلم به عنوان یکی از بهترین دیستوپی های تمام دوران شناخته می شود. یک سال بعد ، جیم موفق شد دومین گلدن گلوب - برای فیلم کمدی اندی کافمن در فیلم مرد روی ماه میلوس فورمن را بدست آورد.

عمق استعداد دراماتیک او در فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) نشان داده شد ، جایی که جیم در یک نمایش لذتبخش با کیت وینسلت بازی کرد و نامزدی دیگری برای گلدن گلوب دریافت کرد. بر روی موج موفقیت ، بازیگر تصمیم گرفت در تریلر "شماره مرگبار 23" بازی کند ، اما بیشتر اوقات در کمدی ها بازی می کرد. فیلم های کری شامل فیلمهای مشهوری مانند من ، من و ایرن (2000) ، گرینچ کریسمس دزدیده شده (2000) ، بروس متعال (2003) ، همیشه بگویید بله (2008) ، پنگوئن های آقای پوپر (2011) است.

در اواسط دهه 2010 ، افت خاصی در حرفه کری مشاهده شد.جیم تصمیم گرفت به تلویزیون برود ،او تصمیم درستی گرفت. نمایش کمدی درام "Just Kidding" جیم کری هنرمند را مجددا به مخاطب یادآوری کرد. این مجموعه با موفقیت بزرگی روبرو شد و ستاره اصلی آن نقش شخصیت منفی دکتر روبوتنیک را در اقتباس از سری بازی های 2020 در مورد جوجه تیغی سریع Sonic بود. علی رغم نظرات متناقض منتقدان ، این فیلم در گیشه موفقیت آمیز بود و به یکی از اقتباس های نادر از بازی های رایانه ای تبدیل شد که باعث واکنش کلی مثبت شد.

زندگی شخصی جیم کری تقریباً همانند کارهایش طوفانی بود. این بازیگر دو بار ازدواج کرده بود اما آخرین باری که در سال 1996 طلاق گرفت ، هرگز وارد ازدواج رسمی نشد. کری از همسر اول خود ، ملیسا وومر ، یک دختر به نام جین دارد که به یک نوازنده بسیار موفق راک تبدیل شده است.

آثار  جیم کری

آثار جیم کری

2020[4k] صوتی در سینما

2018خاطرات ذن هری شندلینگ

2018رابین ویلیامز: به روح من نگاه کن

2018شوخی کردم

2016جرم واقعیت

2016دسته بد

2014Dumb and Dumber 2

2013باور نکردنی Burt Wonderstone

2011پنگوئن های آقای پوپر

2009Deep Sea 3D

2009داستان کریسماس

2008دوستت دارم فیلیپ موریس

2008هورتون

2008همیشه بگویید بله

2007شماره مرگبار 23

2005کلاهبرداران دیک و جین

2004Lemony Snicket: 33 بدبختی

2004درخشش ابدی یک ذهن پاک

2003بروس

2001با شکوه

2000گرینچ کریسمس را دزدید

2000من ، من و ایرن دوباره

1999انسان روی ماه

1998سایمون توس

1998نمایش ترومن

1997دروغگو

1996پسر کابل

1995Ace Ventura II: When Nature Callsت

1995بتمن برای همیشه

1994Ace Ventura: ردیابی حیوانات خانگی

1994احمق و احمقتر

1994ماسک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها