رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551393

آرزوی سیاسی عارف بعد از رای دادن /گلایه یونسی از شورای نگهبان /توصیه آملی لاریجانی به مردم: با صندوق رای قهر نکنید

ساعت 24-محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حضور مردم پای صندوق رای مهمتر از این است که به چه کسی رای می دهند، گفت: ان شاء الله در انتخابات بعدی شاهد این نگرانی ها و دغدغه هایی که تلقی یکدست شدن حکومت و یکپارچه کردن انتخابات به نفع یک جریان است ریشه کن شود.

div>

محمدرضا عارف در حاشیه حضور پای صندوق رأی انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: خوشبختانه در چند روز اخیر به نظر می رسد فضا وضعیت بهتری پیدا کرده است. حقیقتا نگرانی مشارکت مردم بود و مردم هم دلایل موجهی برای عدم حضور خود داشتند و به نوعی احساس می کردند می توانند اعتراض خودشان را به عملکرد بعضی از نهادهای مسئول انتخابات و به خصوص نهادهای نظارتی نشان بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوشبختانه این مسأله جا افتاد که به هر حال جمهوریت نظام برای ما خیلی مهم است و ارزیابی نقش مردم در جمهوریت نظام هم صندوق های رأی است و احساس می شود مردم متوجه شده اند باید پای صندوق ها بیایند و اعتراض و نظرات خودشان را با ساز و کار احزاب و نهادهای اجتماعی بیان کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم شرایط خاصی که الآن با آن روبرو هستیم و تلاشی که مخالفین انقلاب و دشمنان نظام برای عدم حضور مردم می کنند شرایط را درک کنند و پای صندوق رأی حاضر شوند و هرچه هم صلاح می دانند عمل کنند. برای ما حضور مردم پای صندوق رأی مهمتر از این است که به چه کسی رأی می دهند. دعا می کنیم با حضور پر شور مردم یک انتخابات خوب و منتخبینی که در خدمت مردم باشند را داشته باشیم.

عارف با اشاره به اینکه متأسفانه ما اصلاح طلبان به این روش عادت کرده ایم، گفت: حقیقتا من انتخاباتی را یاد ندارم که احساس کنیم در یک شرایط متعادل کاندیداها توانسته اند حضور پیدا کنند و با رد صلاحیت ها روبرو بوده ایم و یا نگرانی هایی که آدم های مطرح و توانای اصلاح طلب داشته اند و به دلیل رد صلاحیت اصلا ثبت نام نمی کرده اند.

وی افزود: با اتفاقاتی که اخیر افتاد، امیدوارم این مسأله به طور جدی در نظام حکومتی ما حل شود و ان شاء الله در انتخابات بعدی شاهد این نگرانی ها و دغدغه هایی که تلقی یکدست شدن حکومت و یکپارچه کردن انتخابات به نفع یک جریان است ریشه کن شود.

آرزوی سیاسی عارف بعد از رأی دادن /گلایه یونسی از شورای نگهبان /توصیه آملی لاریجانی به مردم: با صندوق رأی قهر نکنید

هیچ توجیهی برای عدم حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نیست

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در حاشیه حضور پای صندوق رأی انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: متأسفانه این دوره فضای انتخابات با همه انتخابات های گذشته متفاوت است. به نظرم علت اصلی این تفاوت بد عمل کردن دست اندرکاران انتخابات و مخصوصا شورای نگهبان در نحوه بررسی احراز صلاحیت و احراز صلاحیت است که باعث دلسردی مردم شد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: البته این علت تامه نیست و علل مهم دیگری هم دارد که جای بررسی دارد. در هر صورت هیچ توجیهی برای عدم حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نیست. وظیفه ملی، اجتماعی و سیاسی همه آحاد مردم است که در این انتخابات مثل گذشته حضور پیدا کنند و به نامزد مورد نظر خودشان رأی بدهند. به نظرم باید در ساعات اولیه هم پای صندوق حاضر شوند.

وی تأکید کرد: ان شاء الله مردم با حضور خود شور و هیجانی به این انتخابات دهند و از این حق شرعی و قانونی خودشان حداکثر استفاده را داشته باشند.

آرزوی سیاسی عارف بعد از رأی دادن /گلایه یونسی از شورای نگهبان /توصیه آملی لاریجانی به مردم: با صندوق رأی قهر نکنید

انتخابات امروز موجب وحدت بیشتر در کشور خواهد شد

به گزارش ایسنا، سیامک ره‌پیک پس از آن که رای خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: این روز مهم و سرنوشت‌ساز را به همه ملت ایران و دلسوزان کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که اراده ملت ایران در این روز با هدایت خداوند به نحوی رقم بخورد که کشور ما سال‌های آینده از یک مدیریت اجرایی قوی و مطلوب برخوردار شود.

وی افزود: امیدواریم از طریق انتخابی که امروز انجام می‌شود، مشکلات کشور کاهش پیدا کند و امیدواری در بین مردم افزایش یابد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: ان‌شاءالله انتخابات امروز موجب انسجام و وحدت بیشتر در کشور شود و آثار و برکات انتخابات و تعیین سرنوشت در بخش‌های مختلف کشور پدیدار شود و امیدوارم همه از آثار این انتخاب برخوردار شوند.

ره پیک در پایان خاطرنشان کرد: از همه دوستانی که در رسانه‌ها زحمت می‌کشند و این روز را آن گونه که شایسته است، به مردم کشور و دیگران در خارج از کشور چه دوستان و چه دشمنان نشان می‌دهند، تشکر می‌کنم و امیدوارم فعالیت و کار شما در محضر خداوند موجب اجر و پاداش شود.

آرزوی سیاسی عارف بعد از رأی دادن /گلایه یونسی از شورای نگهبان /توصیه آملی لاریجانی به مردم: با صندوق رأی قهر نکنید

راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق رأی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز(جمعه) رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

وی پس از انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران، گفت: راه حل مشکلات، قهر کردن با صندوق رأی نیست.

وی بیان کرد: ما باید به اشخاصی که مورد نظرمان است، رأی دهیم.

گفتنی است، فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و دو میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(جمعه) با دستور وزیر کشور در حدود ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی آغاز شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها