رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 551784

دنیل دی لوئیس | زندگینامه دنیل دی لوئیس | فیلم های دنیل دی لوئیس

ساعت24-دنیل دی لوئیس کیست؟ | دنیل دی لوئیس پرافتخار ترین و موفق ترین بازیگران سینمای جهان است که فیلم های مشهور زیادی نظیر دارودسته نیویورکی را بازی کرده است در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

فیلم دنیل دی لوئیس
a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Day-Lewis">دانیل دی لوئیس بازیگر مشهور بریتانیایی ، برنده دو جایزه اسکار و بفتا بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم روغن و پای چپ من و همچنین نامزد اسکار برای بازی در فیلم های Gangs of New York، In the Name of the Father است او همچنین جایزه افتخاری جشنواره فیلم برلین را دریافت کرده است.

بیوگرافی دنیل دی لوئیس
دنیل دی لوئیس

بیوگرافی دنیل دی لوئیس

29 آوریل 1957 در لندن در یک خانواده ثروتمند از بازیگر انگلیسی جیل بالکون و شاعر ایرلندی ساسیل دی لوئیس متولد شد. علی رغم تربیت اشرافی ، در سن 13 سالگی ، او به دلیل بی نظمی از مدرسه اخراج شد. خیلی زود دانیل فهمید که می خواهد راه مادرش را دنبال کند و بازیگر شود. ارتباطات خلاقانه خانواده و پتانسیل دانیل 18 ساله به او کمک کرد تا بتواند در تئاتر ملی جوانان حضور پیدا کند. پنج سال بعد ، او وارد انستیتوی تئاتر بریستول شد و سه سال در آنجا تحصیل کرد.

فیلم های دنیل دی لوئیس
فیلم دنیل دی لوئیس

فیلم های دنیل دی لوئیس

در 24 سالگی ، دانیل اولین بار در تلویزیون در نقش های متعددی ظاهر شد. در 25 سالگی ، او برای اولین بار در یک فیلم بزرگ ظاهر شد - در فیلم برنده اسکار گاندی (1982) با بازی بن کینگزلی در نقش اصلی. دو سال بعد ، دی لوئیس در فیلم افسانه ای Bounty (1984) بازی کرد. در این درام درباره ملوانان ، او دوباره در یک قسمت ظاهر می شود. وی اولین نقش اصلی خود را در یک فیلم بعدی - در یک درام کم نظیر "برادرم جاناتان" به دست آورد. پس از آن نقش های اصلی در فیلم های "خشکشویی زیبای من" ، "اتاق با منظره" ، "نانو" وجود داشت. این بازیگر در 31 سالگی شهرت پیدا کرد ، زمانی که در سال 1988 نقش اصلی را در درام عاشقانه فیلیپ کافمن "سبکی غیر قابل تحمل بودن" بازی کرد ، بر اساس پرفروش ترین کتاب به همین نام توسط میلان کوندرا.

دنیل دی لوئیس و همسرش
دنیل دی لوئیس و همسرش

زوج دانیل و ژولیت بینوش توسط میلیون ها نفر محبوب شد. یک سال بعد ، در سال 1989 ، دانیل یکی از بهترین نقش های خود را در فیلم پای چپ من جیم شریدان بازی کرد. این بازیگر نقش یک معلول شجاع ایرلندی ، کریستی براون را بازی کرد که قربانی فلج مغزی شد ، اما عشق و اراده مادرش به او کمک کرد تا با انگشتان پای چپ خود نقاشی و نوشتن یاد بگیرد. این نقش درخشان برای او اسکار و جایزه BAFTA به ارمغان آورد.

چهار سال بعد ، او دوباره نامزد اسکار شد - و دوباره برای بازی در نقش یک شخصیت واقعی در فیلم جیم شریدان به نام پدر. این بازیگر نقش جری کونلون ایرلندی را بازی کرد که به دلیل جرمی که مرتکب نشده بود از سوی دادگستری انگلیس به حبس ابد محکوم شد. این نقش درخشان برای بازیگر اسکار و جایزه BAFTA به ارمغان آورد.

دنیل دی لوئیس در مراسم اسکار
دنیل دی لوئیس برنده سه جایزه اسکار

در سال 1997 ، دانیل بار دیگر با جیم شریدان در درام ورزشی Boxer بازی کرد. این فیلم موفقیت آمیز بود ، در گیشه فروش خوبی کرد اما پس از نمایش آن این بازیگر چهار سال سینما را ترک کرد. در سال 2002 ، دانیل دوباره به سینما بازگشت. موج جدیدی از محبوبیت او را احاطه کرد وقتی که پس از فراموشی طولانی ، در همان صحنه با لئوناردو دی کاپریو در نقش اصلی جنایتکار - رهبر بیل قصاب "بومیان آمریکا" در "باند جدید یورک ". دوباره Day-Lewis نامزد اسکار شد. سپس او در ملودرام همسرش - کارگردان ربکا میلر ، "تصنیف جک و رز" (2005) بازی کرد ، جایی که او نقش پدری را بازی کرد که با دخترش در یک بیابان زیبا حضور دارد. به دنبال آن دانیل در درام پل توماس اندرسون "روغن" (2007) بازی کرد. این بازیگر 50 ساله دومین اسکار خود را برای نقش اصلی یک سرمایه دار بلند پرواز و بی روح دریافت کرد. و سپس او شخصیت اصلی درام "نه" ساخته راب مارشال (2009) را بازی کرد. وی در سال 2012 با استیون اسپیلبرگ به عنوان مشهورترین رئیس جمهور آمریکا در آبراهام لینکلن در فیلم حماسی لینکلن بازی کرد و موفقیت زیادی بدست آورد.

آثار دنیل دی لوئیس

2018رابین ویلیامز: به روح من نگاه کن

2017اسپیلبرگ

2017نخ شبح

2012لینکلن

2009نه

2007روغن

2005تصنیف جک و رز

2002باند نیویورک

1997بوکسور

1996مصیبت

1993به نام پدر

1993[4k] عصر معصومیت

سال 1992آخرین موهیکان

1985اتاق با یک چشم انداز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها