رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551829

آرای شورای شهر تهران را جوری شمرده اند که لیست ائتلاف برنده باشد؟

ساعت 24-حسن بیادی، عضو شورای وحدت و کاندیدای دوره ششم شورای شهر گفته است که آرا به صورت اسکناسی شمرده می‌شود؛ و اسکناسی یعنی اینکه به محض دیدن اسم یکی از اعضای لیست ائتلاف (مثلا آقای چمران)، از شمردن رای مابقی اسامی که به صورت ترکیب چند لیست از سوی مردم نوشته شده، خودداری کرده و همه را جزء رای لیست ائتلاف محاسبه کرده‌اند.

او با بیان اینکه زبان ما از اتفاق رخ‌داده قاصر است و به اعتراض‌های ما پاسخی داده نشده است، تأکید می‌کند: جامعه روحانیت نیز طی نامه‌ای به نحوه شمردن آرا اعتراض کردند، اما هنوز نتیجه‌ای نداشته و نمی‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم.
ستادهای لیست جمهور و شورای وحدت نیز در نامه‌ای به این نحوه شمارش اعتراض کرده‌اند. روز گذشته محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران، در توییتر خود نوشت: ‏شیوع پدیده مذموم ‎شمارش دسته‌ای آرا که با دیدن سرلیست و چند نفر دیگر، تمام 21 رأی به نفع لیست ائتلاف ‎اصولگرایان محاسبه می‌شود، بی‌توجهی به ‎حق‌الناس و خیانت در امانت است. به همراه دیگر همکارانم در ‎لیست جمهور، اعتراض خود را نسبت به این بدعت خطرناک به مراجع قانونی اعلام کردیم.
در نامه اعتراض‌آمیز شش عضو شورای شهر کنونی که در انتخابات دوره ششم هم شرکت کرده بودند،به فرماندار تهران آمده است که«علیرغم اینکه در این دوره انتخابات اکثریت شهروندان تهرانی به لیست‌های انتخاباتی به صورت ترکیبی رأی دادند و با توجه به اینکه مطابق قانون انتخابات کشور الزاما باید اسامی تعداد کاندیداها که در آرای مأخوذه درج شده است به صورت تک‌تک شمارش و محاسبه شود اما اطلاعات و گزارش‌های واصله و شبهات موجود حکایت از آن دارد که در فرایند خواندن آرام و تجمیع در صندوق‌های اخذشده درخصوص لیست ائتلاف اصولگرایان به صرف اینکه نفرات اول کاندیداهای این لیست هستند، همه آرای برگه‌های رأی به نفع لیست مذکور خوانده و محاسبه می‌شود و شمارش موسوم به شمارش دسته‌ای به‌ صورت فراگیر در حال انجام بوده و ادامه دارد؛ لذا این‌جانبان همان‌طوری ‌که دو شبانه‌روز گذشته اعلام کردیم، اعتراض خود را به این شیوه و فرایند اعلام می‌داریم و خواهشمندیم نسبت به توقف این فرایند و اصلاح آن جهت جبران تضییع حقوق وارده به سایر نامزدها اقدامات لازم را مبذول فرمایید».
روز گذشته نیز معاون سیاسی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در نامه‌ای به مدیران مناطق 19 تا 22 تأکید کرده بود در شمارش آرای انتخابات شورای شهر، نسبت به شمارش دقیق آرا به‌ ویژه تعرفه‌هایی که بر مبنای لیست گروهی است فردفرد نامزدها با دقت لحاظ شوند.
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم روز گذشته در حاشیه شورای شهر درباره انتخابات شورای شهر تهران به رسانه‌ها گفته که هنوز نتایج مشخص نشده است. با توجه به طیفی که در انتخابات شرکت کردند، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر برنده‌شدن احتمالی لیست ائتلاف مطرح است اما گفتن آن شاید صحیح نباشد و باید منتظر اعلام رسمی باشیم.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها