رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551865

مجیدی و مددی از خجالت هم درآمدند

قصه آشنای اختلاف مدیرعامل و سرمربی در استقلال

ساعت 24-امروز استقلال و پدیده در چارچوب بازی عقب افتاده هفته بیست‌ویکم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که استقلال باز هم در گرداب حواشی فرو رفته است و اخبار عجیبی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

در تاریخ ۹ خرداد سه عضو هیات‌مدیره استقلال در اعتراض به آنچه بی‌تدبیری مدیرعامل استقلال خواندند از سمت خود استعفا دادند. این استعفا چند روز بعد از بازداشت اسماعیل خلیل‌زاده دیگر عضو هیات‌مدیره استقلال به جرم اخلال در نظام اقتصادی رقم خورد. در نامه استعفای این سه عضو اختلاف با احمد مددی مدیرعامل استقلال به عنوان اصلی‌ترین دلیل معرفی شد. اعضای هیات‌مدیره متفق‌القول تاکید داشتند که مددی به درد مدیرعاملی استقلال نمی‌خورد. همان روز خبر رسید که آتش اختلافات زمانی شعله‌ور شده که مددی بر خلاف مصوبه هیات‌مدیره از برکناری ناصر فریادشیران از آکادمی باشگاه استقلال خودداری کرده است. وزارت ورزش با استعفای هیات‌مدیره استقلال مخالفت کرد و از آنها برای برگزاری جلسه‌ای دعوت به عمل آورد. در همین اثنا خبر اضافه شدن مربی ایتالیایی به کادرفنی استقلال منتشر شد و مدیرعامل استقلال رسما اعلام کرد باشگاه پولی برای پرداخت به این مربی ندارد. شرایط به گونه‌ای شد که فرهاد مجیدی سرمربی تیم در پستی اینستاگرامی به شرایط معترض شود. اعتراض مجیدی در فضای مجازی واکنش‌های مختلفی به وجود آورد. برخی با انتقاد از سرمربی استقلال او را به تکرار کارهای اشتباه گذشته و کشاندن مشکلات استقلال به اینستاگرام متهم کردند و از او پرسیدند مگر زمانی که می‌خواستی هدایت تیم را قبول کنی شرایط را نمی‌دانستی؟ در سمت مقابل برخی دیگر با حمایت از مجیدی او را صدای رسای اعتراض استقلالی‌ها نسبت به مدیریت تیم‌شان عنوان کردند. مجیدی در صفحه‌ شخصی‌اش مدعی شد اعتراضش به آذری جهرمی وزیر ارتباطات باعث شده مدیران وزارت ورزش در امور باشگاه دخالت کنند، چوب لای چرخ تیم بگذارند و اسپانسر تیم که یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات است وظایفش را در قبال استقلال انجام ندهد! مجیدی خطاب به هواداران گفت: «از این به بعد مشکلات را با شما در میان می‌گذارم چون به اندازه کافی به مدیر و مسوول گفته‌ام اما حل نشده.»
در این میان یک طلبکار هم با چک برگشتی و خاور سراغ ساختمان باشگاه استقلال رفت تا بابت طلبش اموال باشگاه را مصادره کند! در همین حین بود که برخی از نزدیکان استقلال گفتند ممکن است این تیم اعلام ورشکستگی کند. این شرایط هواداران استقلال را حسابی عصبانی کرد و آنها در شبکه‌های اجتماعی بحث تجمع مقابل ساختمان وزارت ورزش یا باشگاه استقلال را کلید زدند. این تهدید به تجمع در شرایط انتخاباتی و کرونا که می‌توانست مشکلات زیادی را به وجود آورد بلافاصله مدیران استقلال را مجبور به موضع‌گیری کرد و آنها طی جلسه‌ای با مجیدی با شرط اینکه او جلوی تجمع را بگیرد قول دادند مشکلات به زودی برطرف بشود. همین شد که مجیدی دوباره استوری گذاشت و نوشت: «بعد از انتقادات من از وضعیت باشگاه طبق وعده‌ای که داده‌اند قرار است در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهد شد بخشی از مشکلات اصلی تیم برطرف شود.» مجیدی در ادامه نوشت: «خواهشمندم از تجمع مقابل ساختمان باشگاه استقلال خودداری کنید.»
این استوری مجیدی هم موافقان و مخالفان خودش را پیدا کرد. از آنهایی که می‌گفتند سرمربی گول هیات‌مدیره و مدیرعامل را خورده تا کسانی که معتقد بودند فرهاد آنها را به نوعی سر کار گذاشته است. همچنین اخباری از باشگاه رسید که برخی از بازیکنان که می‌خواستند بابت دریافت نکردن مطالبات‌شان اعتصاب کنند، با مخالفت مجیدی مواجه شدند. در روزهای بعد حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال بعد از جلسه هیات‌مدیره اعلام کرد مشکلات مالی باشگاه به زودی حل خواهد شد.
وضعیت باشگاه استقلال در روزهای بعد کمی آرام شد تا اینکه خبر مرخصی سه‌روزه مهدی قائدی در بازگشت تیم ملی از منامه و ماندن این بازیکن در دوبی به گوش رسید و بعد از آن مصدومیت میلیچ و بازنگشتن شیخ دیاباته از فرانسه و احتمال فسخ قرارداد رشید مظاهری مطرح شد. در کنار اینها فرشید اسماعیلی هم بابت دریافت نکردن مطالباتش تهدید به تحریم تمرینات کرد.
این شرایط به صورت کژدار و مریز ادامه پیدا کرد تا اینکه روز شنبه مجیدی در بیانیه‌ای تند دوباره به مدیریت استقلال و وزارت ورزش حمله کرد؛ آن‌هم در شرایطی که تنها ۲۴ ساعت تا بازی تیمش مقابل پدیده باقی مانده بود. مجیدی در این بیانیه گفت: «در جلسه هیات‌مدیره هفته قبل تصمیمات خوبی گرفته شد، اما در عمل تاکنون هیچ‌کدام اجرا نشده است. ظاهرا در استقلال، مدیرعامل مسوول اجرای مصوبات هیات‌مدیره نیست و فقط مجری اوامر وزارت ورزش است. سر تا پای این باشگاه را نابلدی و ناتوانی فرا گرفته، اما هیچ مسوولی به فکر نیست. خجالت هم نمی‌کشند. برای یک‌ ام. آر.آی ساده که هزینه‌اش به یک ‌میلیون تومان هم نمی‌رسد، مدیریت خبر می‌دهد که پول ندارد.» سرمربی استقلال با نام بردن از شخص مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش ادامه داد: «این همه مصیبت در باشگاه وجود دارد و آقای مددی عین خیالش نیست و فقط منتظر دستور بالادستی‌هاست! آقای علی‌نژاد، چرا دست از سر استقلال برنمی‌داری؟ قبلا هم گفته‌ام آقایان ماموریت داشته‌اند که استقلال را به یک تیم معمولی تبدیل کنند. بی‌تعارف باید بگویم که پشت این مشکلات توطئه‌هایی وجود دارد و عمدا می‌خواهند شرایط روز به روز بدتر شود.»
این بیانیه دوباره هواداران استقلال را در شرایط تردید فرو برد و بین آنها دودستگی ایجاد کرد. عده‌ای پرسیدند «مگر خودت هفته پیش نگفتی مشکلات حل می‌شود؟» و عده‌ای دیگر انتقاد کردند «در فاصله یک روز تا بازی چه وقت بیانیه صادر کردن است؟» این دسته از هواداران با اشاره به بیانیه مجیدی درست قبل از فینال جام حذفی سال گذشته که شرایط استقلال را به گونه‌ای رقم زد که تیم جام قهرمانی را از دست داد، اعلام کردند کاش سرمربی استقلال زمان‌شناسی درست را یاد بگیرد. البته مثل همیشه بخش زیادی از هواداران تیم هم به حمایت از سرمربی محبوب‌شان پرداختند.
علاوه بر هواداران احمد مددی مدیرعامل استقلال هم که به‌شدت از بیانیه مجیدی عصبانی شده بود با شدیدترین لحن ممکن پاسخ سرمربی‌اش را داد تا عملا همه مشکلات استقلال رسانه‌ای شده باشد. مددی در بخشی از اظهاراتش گفت: «متاسفانه از سکوت و صبوری من سوءاستفاده شده است. به همین دلیل مجبورم به بیان این مطالب بپردازم. از بی‌انصافی مجیدی تعجب می‌کنم. همه ما عضو خانواده بزرگ استقلال هستیم و برای اعتلای آن تلاش می‌کنیم. مجیدی بداند هیچ‌کس بزرگ‌تر از استقلال نیست.» او در ادامه افزود: «رفتارهای آقای مجیدی ناپایدار و بی‌ثبات است و باید این رویه اصلاح شود. مجیدی همه را مورد عتاب و توهین قرار می‌دهد؛ در حالی که در جایگاهی که قرار دارد، باید مراقب رفتارش باشد. آقای مجیدی توهم توطئه را کنار بگذارد و فکر تیم باشد. با توهین و سفسطه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند و برای توجیه نتایج، راه دیگری غیر از توهین و تهمت را برگزیند. » مددی اظهاراتش پاسخ تمام انتقادهای مجیدی از جمله قرارداد با مربی ایتالیایی، عدم تمدید قرارداد میلیچ، چک مرادمند، وضعیت اسماعیلی و مظاهری، همکاری نکردن اسپانسر و سایر مسائل را داد و در ادامه مجیدی را به ارجاع به کمیته انضباطی باشگاه تهدید نمود. مددی گفت: «در صورت ادامه این فضا، از طریق ابزارهای انضباطی باشگاه برخورد قانونی می‌کنم. نه من، بلکه هیچ مدیرعاملی تحمل سیاه‌نمایی شرایط از سوی مجموعه خودش را ندارد.»
تمام این موارد به اضافه مسائل ریز و درشت دیگر دوباره آبی‌های پایتخت را در وضعیت خطر قرار داده و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار آنهاست. بحث گم شدن پول اسپانسرها در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های هواداری دست به دست می‌چرخد و عمل نکردن اسپانسرها به وظایف‌شان ورد زبان استقلالی‌هاست. بی‌کفایتی مدیرعامل و هیات‌مدیره و تبعیض وزارت ورزش بین سرخابی‌ها هم مثل چند سال گذشته جزو لاینفک اعتراض آبی‌ها به شمار می‌رود. هواداران استقلال می‌گویند با رفتن سلطانی‌فر دوران مشکلات باشگاه تمام می‌شود اما وضعیتی که در این مدت رسانه‌ای شده نشان می‌دهد لااقل همه مشکلات صرفا به وزارت ورزش یا مدیران استقلال برنمی‌گردد و مسائل دیگری هم وجود دارد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها