رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551884

از خواص آلبالو غافل نشوید

ساعت 24-کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آلبالو با داشتن رنگدانه آنتوسیانین و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، ضد سرطان و ضد التهاب بوده و برای بیماری‌های التهابی همچون آرتروز و نقرس که التهاب ناشی از آن موجب احساس درد می‌شود، موثر است.

لاله مظفری با اشاره به خواص بسیار آلبالو، اظهار کرد: آلبالو دارای ویتامین های C و A، منگنز، فیبر و سرشار از پتاسیم است.

وی افزود: این میوه اسید اوریک را کم می‌کند و ملاتونین موجود در آلبالو به درمان بیخوابی، کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی و کم شدن حملات قلبی عروقی می‌شود.

وی افزود: تحقیقات انجام شده نشان داده مصرف ۴۰ گرم کنسانتره آلبالو به مدت شش هفته موجب کاهش قابل توجه فشار خون، قند خون، چربی و وزن در بیماران دیابتی می‌شود.

مظفری ادامه داد: مواد معدنی مقوی که در آب آلبالو است باعث بهبود عملکرد ورزشی و تسکین دردهای ناشی از انجام ورزش‌های حرفه‌ای می‌شود.

وی گفت: دم کرده این میوه به دلیل خاصیت ادرار آوری که دارد برای افرادی که سنگ کلیه دارند مفید است. البته افرادی که طبع سرد دارند بهتر است چای آلبالو را با یک قاشق چایخوری عسل و یا تکه‌ای نبات میل کنند.

به گفته مظفری مصرف یک فنجان آب آلبالو قبل از خواب به افرادی که دارای اختلال خواب هستند، کمک می کند.

وی عنوان کرد: افراد دارای ورم معده و روده، دیابتی‌ها و کسانی که کاهش وزن دارند نباید در مصرف آلبالو زیاده روی کنند.

مظفری ادامه داد: البته به بیماران دیابتی و بیماران قلبی توصیه می شود هیچگاه داروهای خود را بدون مشورت پزشک و خود سرانه قطع کنند، زیرا مصرف میوه ها نمی تواند جایگزین درمان‌های دارویی شود.وی در خصوص میزان مصرف آلبالو در طول روز نیز گفت: هر فنجان آلبالو یک ‌واحد میوه محسوب شده و مصرف بیشتر از دو واحد آلبالو در روز توصیه نمی‌شود.

صدآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها