رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551977

واکنش محمد مهاجری به سخنان برجامی رئیسی

ساعت24- محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا، گفت: من از حرف های امروز آقای رئیسی چنین برداشتی نکردم که قصد دارد میوه برجام را بچیند. من فکر می کنم ایشان علیه برجام حرف زدند تا به زعم خودشان بتوانند از طرف مقابل امتیاز بگیرند.

یک فعال رسانه ای اصولگرا با اشاره به نخستین نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب، گفت: من از حرف های امروز آقای رئیسی چنین برداشتی نکردم که قصد دارد میوه برجام را بچیند. من فکر می کنم ایشان علیه برجام حرف زدند تا به زعم خودشان بتوانند از طرف مقابل امتیاز بگیرند. این بازی را آقای جلیلی در دولت احمدی نژاد هم انجام داد و هیچ نتیجه ای نداشت و الآن هم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

محمد مهاجری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص مباحث مطرح شده در نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: مهمترین بخش صحبت های ایشان موضوع برجام بود. به نظر من ایشان پالس منفی فرستادند. وقتی ایشان گفتند برجام برای ما سودی نداشته در واقع یعنی به مذاکراتی که در وین انجام می شود نگاه منفی دارند. آن قسمت از صحبت شان هم مبنی بر اینکه تیم دیپلماتیک کار خودش را می کند بیشتر به تعارف شبیه است.

از حرف های امروز آقای رئیسی چنین برداشتی نکردم که قصد دارد میوه برجام را بچیند

این فعال رسانه ای اصولگرا تأکید کرد: من از حرف های امروز آقای رئیسی چنین برداشتی نکردم که قصد دارد میوه برجام را بچیند. من فکر می کنم ایشان علیه برجام حرف زدند تا به زعم خودشان بتوانند از طرف مقابل امتیاز بگیرند. این بازی را آقای جلیلی در دولت احمدی نژاد هم انجام داد و هیچ نتیجه ای نداشت و الآن هم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: برجام چیزی نیست که بیرون رفتن آمریکا از آن آورده ای برای ما داشته باشد و اگر آنها بیرون بروند چیزی از دست نمی دهند. بنابر این ما هستیم که باید سعی کنیم با هنر دیپلماسی ظریف و عراقچی موضوع برجام را به یک عامل بُرد تبدیل کنیم.

اینکه بعد از چند سال علیه برجام حرف بزنیم هنر نیست

مهاجری ادامه داد: اینکه بعد از چند سال علیه برجام حرف بزنیم هنر نیست. آقای جلیلی و آقای احمدی نژاد همین کار را انجام دادند؛ چه نتیجه ای گرفتیم؟! نتیجه این شد که زیر بار تحریم و فشارهای اقتصادی فراوان رفتیم.

وی تأکید کرد: اگر برجام در دولت آقای روحانی به نتیجه نرسد در دولت بعدی هم به این زودی به نتیجه نخواهد رسید. مگر اینکه فرض را بر این بگذاریم که آقای رئیسی فعلا چون رئیس جمهور منتخب است دارد شعار می دهد و وقتی رئیس جمهور مستقر شد از این شعارها دست بر می دارد و به موضع عملیاتی راجع به برجام بر می گردد.

منبع: جماران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها