رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 552997

نکات مهم در مورد سفر با قطار در دوران بارداری

رپورتاژ تبلیغی / قرار است قبل از تولد جدید ترین عضو خانواده تان به مسافرت بروید؟ قطعا سفر شیرینی پیش رو خواهید داشت؛ اما با چه وسیله ای؟

dir="RTL" style="text-align:justify">قطار، خودرو، هواپیما یا اتوبوس هر کدام می توانند وسیله ای برای سفر شما در دوران بارداری باشند. اما اگر قرار است با قطار به مسافرت بروید، بلیط خود را از رسپینا با کلیک بر روی لینک https://respina24.ir/train خریداری نمایید و با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد سفر با این وسیله محبوب در زمان بارداری را با هم مرور کنیم.

نکات مهم در مورد سفر با قطار در دوران بارداری

قبل از سفر با قطار در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید

با توجه به امنیت بیشتر قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه، محدودیتی از سمت شرکت های ریلی برای سفر با قطار در دوران بارداری وجود ندارد.

اگر مشکلی خاصی در طول دوران بارداری برای شما و جنین وجود نداشته است می توانید سفرتان را با قطار آغاز کنید. اما در هر صورت بهتر است قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید. اگر در طول دوران بارداری با مشکلاتی مثل دیابت، فشار خون، اختلالات جفت و... مواجه شده اید، بهتر است از هرگونه سفر اجتناب کنید.

بهترین زمان برای سفر با قطار در دوران بارداری

با توجه به امکان وجود حالت تهوع، بی حالی، احتمال سقط جنین و خطرات دیگر، بهتر است در سه ماهه اول بارداری به سفر نروید. همچنین در زمان نزدیک به زایمان یعنی از هفته 36 بارداری به بعد نیز بهتر از سفر با قطار اجتناب کنید چرا که حرکت برای شما سخت خواهد شد.

بهترین زمان برای سفر با قطار برای بانوان باردار، سه ماهه دوم بارداری (مدت زمان بین هفته 12 تا 24) است .

باید و نباید های سفر بانوان باردار با قطار

ü بهتر است در دوران بارداری به تنهایی به سفر نروید. اما اگر قصد سفر با قطار در زمان بارداری را دارید، بهتر است یک چمدان کوچک چرخ دار به همراه ببرید که دچار مشکل نشوید. برای بلند کردن چمدان هم بهتر است از مهمانداران قطار یا اطرافیان خود کمک بخواهید.

ü کمی زودتر از همیشه خود را به ایستگاه برسانید تا با فرصت و بدون عجله مراحل ورود به قطار را انجام دهید.

ü در ایستگاه های بین راهی پیاده نشوید و یا در صورت پیاده شدن برنامه ریزی دقیقی انجام دهید تا بدون عجله به قطار برگردید.

ü اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما آنرا در کیف دستی خود داشته باشید.

ü اگر بابت غذای ارایه شده در قطار و تاثیر آن بر بدن تان مطمئن نیستید، از منزل با خود غذای سالم و سبک به همراه ببرید و در قطار نوش جان کنید.

ü در هنگام رزرو قطار بهتر است یک قطار 4 تخته با امکانات مناسب را انتخاب کنید. قطارهای اتوبوسی و 6 تخته مناسب سفر بانوان باردار با قزار نیست.

ü پیشنهاد می شود چه تنها سفر می کنید و چه با خود همراهی دارید، کوپه خود را به شکل دربست رزرو کنید. این موضوع باعث راحتی بیشتر شما در حین سفر خواهد شد.

ü هر خانم بارداری باید روزانه هشت تا ۱۰ لیوان مایعات و آب مصرف کند. اگر به جایی که دارای آب و هوای گرمسیری است سفر می کنید، تعداد دفعات نوشیدن آب را افزایش دهید. کاهش آب بدن، می‌تواند برای مادر و جنین خطرناک باشد. در طول سفر، همیشه آب سالم و کافی به‌همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چند پیشنهاد برای سفر با قطار از تهران

نکات مهم در مورد سفر با قطار در دوران بارداری

مزایا و معایب سفر با قطار در دوران بارداری

سفر در زمانی که موجود زنده ای را در رحم نگهداری می کنید شرایط ویژه ای دارد ولی در هر صورت می تواند تجربه ای جالب برای شما باشد.

مزایای سفر با قطار در بارداری

1- سفر با قطار امن تر از سفر های جاده ای و حتی سفر های هوایی است. حرکت آرام قطار نیز مادر و جنین را در وضعیت خطرناکی قرار نمی دهد.

2- در قطار بر خلاف هواپیما و قطار، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. می توانید دراز بکشید، بنشینید و حتی چند قدمی در واگن راه بروید.

معایب سفر با قطار در دوران بارداری

1- ممکن است طولانی بودن سفر کمی برای بانوان باردار خسته کننده باشد.

2- سوار و پیاده شدن از قطار نیز کمی سخت است، مخصوصا اگر در ایستگاه های بین راهی قصد پیاده شدن از قطار را داشته باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها