رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 553274

آشنایی با جک سقفی، لوله داربست و میان بولت چدنی

رپورتاژ تبلیغی/انجام پروژه های عمرانی نیاز به تجهیزات زیادی دارد. ما در این مقاله می خواهیم شما را با جک سقفی، لوله داربست و میان بولت چدنی بیشتر آشنا کنیم.

style="text-align:justify"> جک سقفی

یکی از پرکاربردترین تجهیزات برای انجام پروژه های عمرانی جک سقفی می باشد. مهمترین کاربرد آن، نگه داشتن سقف به صورت موقت است. این محصول مورد استفاده برای تمامی سقف های ساختمانی از جمله طاق ضربی، تیرچه بلوک، یونولیت، وافل و.... می باشد. اجزای تشکیل دهنده جک سقفی، سه قسمت نری، مادگی و رزوه میباشند. بر روی لوله نری سوراخ های وجود دارد که دارای پین فنر دار هستند و در فاصله معین و منظم ۱۰ سانتیمتری قرار دارند. این سوراخ ها برای تنظیم ارتفاع ایجاد شده است و با پیچ و مهره های که روی مادگی وجود دارد و همچنین با استفاده از گوه و انواع رزوه محکم به هم متصل می شوند. لازم به ذکر است که نری جک سقفی، طبق طرح سازه و نوع جک، میتواند متحرک نیز ساخته شود.

جک سقفی

انواع جک سقفی

جک های سقفی در بازار، در انواع مختلفی عرضه می شوند که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید. در زیر انواع آن بیان شده است.

  • جک سقفی صلیب ثابت: یکی از ساده ترین و پرکاربردترین انواع جک ها، جک صلیب ثابت می باشد. همانطور که از نامش هم پیدا است قسمت صلیب این جک ها ثابت می باشد و در قسمت میانی آن، یک رزوه برای تنظیم ارتفاع جک وجود دارد. قسمت صلیبی این جک ها پهن بوده که همین امر سبب می شود تا فضای بیشتری از تیرچه و سقف را پوشش دهد. یکی از معایب جک سقفی صلیب ثابت، عدم تحرک پذیری و انعطاف پذیری آن می باشد که باعث محدودیت در استفاده از آن می‌شود.
  • جک سقفی T شکل سیار: این جک ها مانند جک های صلیب ثابت می باشند اما با این تفاوت که قسمت صلیبی آنها متحرک است. همین امر سبب کاربرد بیشتر آن نسبت به مدل صلیب ثابت شده است. یکی از معایب این نوع جک سقفی، ضعیف بودن آن در تحمل بار سقف یا سازه های سنگین میباشد.
  • جک سقفی U شکل عراقی: این جک ها که برای نگهداری تیرچه یا پل از آنها استفاده می کنند، کاربرد کمتری نسبت به دو جک قبلی که تعریف شد، دارند.

حال که با جک سقفی آشنا شده اید، باید به این نتیجه رسیده باشید که این جک ها باید از نظر کیفیتی بسیار مورد توجه قرار بگیرند و برای پروژه عمرانی خود باید از جکی استفاده کنید که کیفیت بالا داشته باشد. گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان، تولید کننده انواع جک های ساختمانی با کیفیت بالا هستند و شما می توانید با اطمینان خاطر از انواع جک های سقفی که ارائه می دهند بهره مند شوید.

لوله داربست

اسکلت بندی سازه های داربستی را لوله داربست تشکیل می دهد. این محصول که در دسته لوله های فولادی سیاه قرار دارند به وسیله ورقه‌های سیاه تولید می شوند. نام دیگر لوله داربست در صنعت، لوله ۵ می باشد. به این دلیل که، این محصول در سایزهای مختلف تولید می شود اما رایج‌ترین آنها سایز ۱۱.۲ اینچ یا همان نمره ۵ می باشد. لوله داربست جزو خانواده وسیع لوله ها محسوب می شود، با این تفاوت که هیچ ماده ای از درون این محصول عبور نمی کند. به دلیل اینکه لوله داربست به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است، سلامت فیزیکی آن بسیار با اهمیت میباشد. گروه صنعتی مدرن سازان تولید کننده لوله داربست با سایز های متفاوت می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت مدرن سازان اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کرده و اقدام به خرید محصول مورد نظر کنید. در ادامه باید بگویم که لوله های داربستی از نظر وزنی به دو نوع سبک و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند همچنین لوله ها در دو مدل درزدار و بدون درز عرضه می شوند، که لوله های بدون درز دارای مقاومت و استحکام بالاتر و در نتیجه ایمنی بیشتری هستند و طبیعتاً هزینه تولید آنها نیز بیشتر می باشد.

کاربردهای لوله داربست

در زیر کاربردهای لوله داربست شرح داده شده است.

  • کمک به ساخت، نگهداری و تعمیر ساختمان ها، پل ها و سایر سازه های در حال ساخت
  • از آن برای دیده بانی در برج ها استفاده می شود
  • استفاده از آن در غرفه های نمایشگاهی
  • استفاده از آن در رمپ های اسکی
  • استفاده از آن در پروژه های هنری

عوامل تاثیرگذار در قیمت لوله داربست

عوامل متعددی از جمله جنس لوله داربست، وزن لوله که وابسته به ضخامت و سایز لوله می باشد، سایز لوله که قطر داخلی و قطر خارجی لوله را تعیین میکند و همچنین ضخامت لوله که معمولاً بین ۲ تا ۲ میلیمتر می باشد، روی قیمت لوله داربست تاثیر گذار هستند.

لوله داربست

میان بولت چدنی

برای آب بند کردن دیوارهای بتنی و آب بندی دیگر مقاطع، از میان بولت ها استفاده می کنند، که این میان بولت ها در سه مدل چدنی، فلزی و پلاستیکی در بازار عرضه می شوند. ما در اینجا می خواهیم راجع به میان بولت چدنی توضیحاتی را ارائه دهیم.

یکی از پرکاربردترین میان بولت ها، میان بولت چدنی می باشد که در طول ثابت ۱۲ سانتی متر و بشقابی وسط ۸ سانتی متر و با روش ریخته گری تولید میشود. جنس این میان بولت ها چدن داکتیل که یک نوع چدن نشکن است، میباشد و همچنین توسط بولت، مهره و واشر به پشت بند های عمودی متصل می شوند. این محصول در سازه هایی به کار می رود که نیاز به آب بندی داشته باشند و عملکرد آن به این صورت است که در وسط دیوارهای بتنی سازه های آبی قرار می گیرد و به وسیله دو بولت تمام رزوه مهار می‌شود و مانع عبور آب از حفره های ایجاد شده می گردد. در پایان مراحل بتن ریزی نیز، میان بولت چدنی، در بتن مدفون خواهد شد و برای همیشه داخل بتن باقی می ماند. میان بولت های چدنی باید با آلیاژ های مناسب و با کیفیت تولید شود تا به خوبی در برابر فشار جانبی بتن مقاومت کنند. برای خرید میان بولت چدنی و یا هر نوع دیگر میان بولت ها، شما میتوانید به سایت مدرن سازان مراجعه کنید.

کاربرد میان بولت چدنی

همانطور که گفتیم این میان بولت، برای آب بند کردن سازه هایی است که نیاز به آب بندی دارند، بنابراین از این میان بولت ها در استخرها، مخازن آب و فاضلاب، زیرزمین ها، رسوب گیر ها، کولینگ تاور ها، سازه های کلاریفایر و.... استفاده می شود.

میان بولت چدنی

معایب میان بولت چدنی

علاوه بر مزیت های زیادی که میان بولت چدنی دارد، یک سری معایبی نیز دارد. از معایب آن می توان به قیمت بالای آن نسبت به میان بولت های دیگر، وزن بالایی که دارد و همچنین سختی در نصب آن اشاره کرد.

چگونگی روش بستن میان بولت چدنی

همانطور که خواندید، میان بولت چدنی، در وسط دیوار قرار می گیرد و بولت ها از دوطرف به آن وصل می شوند. روش بستن آن به این صورت است که از لوله پولیکا در اندازه بولت، به این دلیل که، در موقع بستن میان‌ بولت ها، بولت ها در بتن گیر نکنند و در انتهای بتن ریزی نیز باز نشوند و همچنین میان بولت وسط دیوار تکان نخورد، استفاده میشود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها