رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 554437

۱۰ راز عجیب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

ساعت 24-در این گزارش با حقایق تاریخی که به دلایلی از چشم ما پنهان مانده اند آشنا خواهید شد.

خبر
div>

شاید باورش سخت باشد که خیلی از گفته‌های تاریخی آنطوری که ما شنیده ایم نباشد مثلاً مثل این راز که می‌گوید هیلتر زنده بوده است و بعد جنگ جهانی زندگی کرده است. قایق و رازهای باورنکردنی تاریخ را در این جا بخوانید.

شاید این کشفیات در ابتدا شما رابه خنده بیندازد و نتوانید ان‌ها را بپذیرید، اما هر چه بیشتر در رابطه با این نظریه‌ها تحقیق کنید و بخوانید بیشتر به واقعی بودن آن‌ها پی می‌برید. بعضی از این تئوری‌ها کاملا منطقی بنظر میرسند. چند نمونه از این نظریات عجیب را در زیر بخوانیم. تصمیم با خودتان است که ان‌ها را احمقانه بدانید یا منطقی.

هیتلر درسال ۱۹۸۴ بدلیل کهولت از دنیا رفت

در تایخ ۳۰ آوریل سال ۱۹۴۵ آدولف هیتلر در پناهگاه زیرزمینی خود خودکشی کرد و پیکر او نیز بعدها پیدا شد. اما موضوع به این سادگی‌ها نبود. بعدها اف بی آی بر اساس مدارک یافت شده کشف کرد که هیتلر بعد از پایان جنگ زندگی خوب و آرامی را گذرانده است. به گزارش تالاب او ابتدا در آرژانتین مخفی شده بودو سپس به برزیل نقل مکان کرد. این واقعیات در کتاب هیتلر در برزیل:زندگی و مرگ او نوشته شده است. هیتلر برای مخفی شدن نام خودش رابه آدولف لایپزیگ تغییر داد و با زن سیاه پوستی به نام کاتینگا زندگی می‌کرده است. بومیان منطقه وی را آلمانی پیر صدا می‌زدند.

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

ناپدید شدن تمدن دره‌ی سِند

قدیمی‌ترین تمدن شناخته شده در هند باستان در منطقه‌ای از غرب هند تا افغانستان امروزی گسترده شده بود، بیش از پنج میلیون نفر در عصر برنز دراین منطقه زندگی می‌کردند، اما همگی ان‌ها به طرز نامعلومی از بین رفته اند. حفاری‌ها درسال ۱۹۲۲ میلادی نشان داد که مردم این منطقه از فرهنگ بالایی در حفظ بهداشت برخوردار بوده اند.

سیستمی از کانال‌های پیچیده فاضلاب‌ها را گرد آوری و به بیرون از منطقه انتقال می‌داده که وجود چنین پیشرفتی در آن مقطع زمانی غیر منتظره است. باستان شناسان هیچ نشانی از درگیری‌های اجتماعی و یا مشکلات رایج دیگر در عهد باستان پیدا نکردند، حتی بنظر میرسد تا آخرین لحظات سیستم بهداشتی ان‌ها کاملاً تمیز نگه داشته شده است.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

پیتر یکم بطور مرموزی به جانشینی رسید

پیتر یکم واقعی نبود! این داستان درباره “تزار تقلبی” بعد از بازگشت او از اروپا شایع شد ریش شیو شده و لباس‌های سبک اروپایی او مردم را نگران کرده بود که شاید اروپا زده شده است. مردم متوجه تغییراتی در ظاهر او شده بودند. قد او بلندتر شده بودو پیرتر بنظر می‌رسید. برخی مدعی شده بودند که او دیگر به رسم و رسومات روسی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و نمیتواند به زبان مادری اش نامه بنویسد.

بر طبق این نظریه تزار واقعی دستگیر ودر یک قلعه نظامی محبوس شده و صورت او در ماسک آهنین پوشانده شده است. تعداد زیادی از اسرار بزرگ زندگی باقیمانده اند و رازهایی در سینه‌ی تاریخ وجوددارد که محققان سال هاست در حل آن‌ها متوقف مانده اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ راز بزرگکه در تاریخ فراموش شده اند. «سایت تالاب»

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

مسئله این است:ویلیام شکسپیر وجود داشت یا نداشت؟

این سوال ذهن خیلی‌ها رابه خود درگیر کرده است که آیا شکسپیر واقعا وجود داشته است؟ بیایید درنظر بگیریم که او واقعا وجود داشته. آیا او تمام آثارش را بدون هیچ آموزشی خودش به تنهایی نوشته است؟ در فیلمی به نام Anonymous شکسپیر هنرمند متوسطی بود که نوشته‌های Edward de Vere را ثبت می‌کرد. تعداد زیادی از متخصصان با این نظریه مخالف هستند.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

مومیایی‌های تاریم

در طول حفاری در زیر منطقه‌ی تاریم در غرب چین، باستان شناسان موفق به کشف بیشتر از ۱۰۰ پیکر مومیایی با قدمت بیش از دو هزار سال شدند، اما انچه که باستان شناسان را متعجب کرد موهای بلند و روشن این مومیایی‌ها بود. درسال ۱۹۹۳ میلادی با گرد آوری و آزمایش نمونه‌های DNA از این مومیایی‌ها مشخص شد که آن‌ها از لحاظ ژنتیکی اروپایی بوده اند. با این که در متون چین باستان از هزار سال قبل از میلاد مسیح وقایع تاریخی قفقاز ثبت شده است، اما هیچ اشاره‌ای به وجود این افراد در آن مکان نشده است.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

نسخ خطی وینیچ

احتمالاً دست نوشته‌ی وینیچ خوانده نشده‌ترین کتاب در کل جهان است. این کتاب ۵۰۰ ساله درسال ۱۹۱۲ دریک کتابخانه در رم کشف شد و شامل ۲۴۰ صفحه از عکس‌های و نوشتار به زبانی ناشناخته است. تا کنون رمز گشایی از این کتاب ناممکن بوده است تا جاییکه عده‌ای آنرا جعلی از نوشتار دانسته اند، اما تجزیه و تحلیل آماری نشان میدهد که این دست نوشته دارای ساختار پایه‌ای و قوانین یک زبان زنده است.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

لژیون گم شده‌ی رم

در افسانه‌ها آمده است پس از این که پارت‌ها از ایران باستان ارتش غیرقابل شکست رُم به رهبری ژنرال کراسوس را شکست دادند، گروه کوچکی از اسرای جنگی فرار کرده ودر صحرا سرگردان شده تا نهایتاً توسط ارتش هان دستگیر شدند. مورخ چینی قرن اول بان کی مون گو از نبردی صحبت می‌کند که در آن چینی‌ها با ارتشی عجیب که حالت نظامی شبیه به ماهی بخود گرفته بود جنگیده است.

این توصیف به آرایش نظامی رمی‌های باستان شباهت دارد. مورخان انگلیسی در آکسفورد از سوابق باستانی شهری کوچک در نزدیکی صحرای گبی به نام لی کیان خبر می‌دهند؛ ترجمه‌ی لی کیان به چینی می‌شود رُم. شاید آزمایش DNA از بعضی چشم رنگی‌های این منطقه بتواند توضیحی برای این مسئله پیدا کند.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

چه کسی رابین هود بوده است؟

وجود یک راهزن انسان دوست که در جنگل زندگی می‌کرده یقیناً از سلطان افسانه‌ای با شمشیر جادویی در سنگ محتمل‌تر بنظر می‌رسد، تا کنون مشخص نشده که رابین هود واقعاً چه کسی بوده است، تحقیقات در کتاب‌های باستانی منجر به پیدا شدن لیستی از نام‌ها شده است شامل فراریی از یورکشایر به نام رابرت هود، هابهود و رابرت هود دیگری از ویکفیلد و چندین نام دیگر، در طول زمان نام رابین هود چنان مترادف با سرکش گری شده است که بنظر می‌آید کاراکترهایی مانند پرنس جان و ریچارد شیر دل بعدها به این داستان اضافه شده اند.

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

سنگ‌های کارناک

در ساحل بریتانی در شمال غرب فرانسه بیش از سه هزار سنگ ایستاده بزرگ در خطوط کامل و به طول بیش از ۱۲ کیلومتر گسترده شده اند. افسانه‌های محلی می‌گویند این سنگ‌ها سپاهیان روم هستند که توسط مرلین جادوگر به سنگ تبدیل شده اند. جواب منطقی تری توسط محققین مطرح میشود که ممکن است این سنگ‌ها یک آشکار ساز زمین لرزه بوده باشند که استادانه توسط مردم عصر نوسنگی ساخته شده باشند. هویت مردمی که ان‌ها را ساخته اند ناشناخته باقیمانده است.

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

سقوط مینوانس

مورخان باستان بیش از آنکه از علل ناشی به فروپاشی امپراطوری رم سخن بگویند از سقوط امپراطوری با نام مینوانس سخن گفته اند. درحدود سه هزار و پانصد سال پیش زندگی در جزیره‌ی کرت «محل سکونت پادشاهی افسانه‌ای و جانور انسان خوارش» بعلت فوران آتشفشانی در جزیره‌ی همسایه اش یعنی تِرا مختل شد. لوح‌های باستانی نشان می‌دهد بجای آنکه مینوانس‌ها توسط خاکسترهای آتشفشانی از بین بروند تا ۵۰ سال بعد نیز در آن مکان زندگی می‌کرده اند. احتمالا از بین رفتن ان‌ها شامل سناریویی از تضعیف شدن توسط گدازه‌های آتشفشانی ودر نهایت از بین رفتن توسط یونانی‌ها بوده است.

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

اجساد باتلاقی

صدها پیکر باستانی در اطراف تالاب‌های شمالی اروپا کشف شده است. محققان با بررسی این اجساد به شواهد مخوفی از شکنجه‌های قرون وسطایی دست یافته اند. چنین سرنخ نشان از مراسمی مانند قربانی کردن انسان‌ها در آن مکان دارد. «سایت تالاب»

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

شهر گم شده‌ی هلیکه

مورخ یوانی پوسانیاس داستانی را شرح می‌دهد که طی آن شهر بزرگ و پیشرفته‌ی هلیکه توسط زمین لرزه‌ای بزرگ با خاک یکسان می‌شود و پس ازآن سونامی بزرگی هر انچه از عظمت و شکوفایی آن شهر باقیمانده رابه سوی دریا جارو کرده و آن رابه پوسِیدون خدای دریا و زمین لرزه تقدیم می‌کند. هیچ اثری از این جامعه‌ی افسانه‌ای در خارج از متون یونان باستان پیدا نمی‌شود، اما درسال ۱۸۶۱ یک باستان شناس سکه‌ای با شمایل سر پوسِیدون پیدا می‌کند. «سایت تالاب»

درسال ۲۰۰۱ باستان شناسان خرابه‌های هلیکه را زیر گل و لای و آب‌های ساحلی کشف میکنند. در حال حاضر ان‌ها به از زیر خاک در آوردن این باقیمانده‌ها مشغول هستند. ممکن است هلیکه همان امپراطوری از دست رفته‌ی آتلانتیس بوده باشد.

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

رونگورونگو

رونگورونگو اسکریپت‌های هیروگلیف کشف شده در جزیره‌ی ایستر است، ساکنان اولیه‌ی این منطقه می‌توانستند با خطی متکی بر عکس‌های بنویسند در حالیکه هیچکدام از همسایگان ان‌ها در آن زمان قادر به نوشتن نبوده اند. درسال‌های دهه‌ی هفدهم میلادی این زبان فراموش شده و نوشته‌های هیروگلیف آن جزو اسرار به حساب میامد. پس ازآن با ورود استعمارگران اروپایی و ممنوع کردن این آثار بدلیل ارتباط با ریشه‌های بت برستی جزیره نشینان، آخرین امیدها برای رمزگشایی این آثار از بین رفت.

۱۰ راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ + تصاویر

منبع:تالاب

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها