رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555210

آنجلینا جولی | زندگینامه آنجلینا جولی | فیلمهای آنجلینا جولی

ساعت24-آنجلینا جولی کیست؟ | آنجلینا جولی از مشهورترین بازیگران زن سینمای هالیوود است که در فیلمهای بسیاری درخشش خیره کننده ای داشته است در این مطلب به معرفی این بازیگر مشهور می پردازیم.

زندگی آنجلینا جولی
figure class="image">بیوگرافی آنجلینا جولی
آنجلینا جولی

بیوگرافی آنجلینا جولی


آنجلینا جولی (نام واقعی وویت) در 4 ژوئن 1975 در لس آنجلس ، در خانواده بازیگر معروف جان وویت و مادر بازیگر مارچلین برتراند به دنیا آمد. ماکسیمیلیان شل و ژاکلین بیست بازیگران مشهور نیز پدرخوانده آنجلینا شدند. دوران کودکی ستاره آینده سینما چندان خوب نبود در حالی که پدرش روی فرش قرمز مراسم اسکار می درخشید ، مادر به تنهایی آنجلینا جوان و برادرش جیمز را بزرگ کرد. در حال بزرگ شدن ، جولی پدرش را برای همیشه از زندگی خود حذف می کند.

این بازیگر زن هرگز نتوانست پدرش را به خاطر خیانت های بی شماری که مادرش از آن رنج برده ببخشد. در جوانی ، اولین بازیگر آینده هالیوود به دلیل ظاهری غیراستاندارد دچار عقده ها شد و حتی خود را با چاقو برید. جولی آرزو داشت بازیگر شود و از موسسه معتبر تئاتر لی استراسبرگ فارغ التحصیل شد. در عین حال پدر مشهور به هیچ وجه در ارتقا دخترش کمکی نکرد. آنجلینا در حرفه بازیگری خود کاملاً به تنهایی موفق شد.

فیلمهای آنجلینا جولی
فیلم آنجلینا جولی

فیلمهای آنجلینا جولی

از 14 سالگی ، جولی در نمایش های مد شرکت کرده و در ویدیو های موسیقی بازی کرده است. اولین نقش در یک فیلم بزرگ ، در فیلم اکشن کم بودجه Cyborg 2: Glass Shadow ، در سال 1993 اتفاق افتاد. سپس "هکرها" (1995) بود ، جایی که جولی با همسر اول خود - جانی لی میلر آشنا شد و در فیلم های کمدی جنایی "ماه صحرا" (1996) و کمدی "عاشقان ایتالیایی" (1996) کار کرد. در 22 سالگی آنجلینا به شهرت می رسد ، پس از فیلمبرداری در درام جنایی "به تصویر کشیدن خدا" (1997) ، جایی که ستاره دیوید دوچوونی شریک بازیگر زن شد ، همچنین در دو مینی سریال "زنان واقعی" (1997) و "جورج والاس" (1997). جولی برای بازی در آخرین فیلم ، اولین گلدن گلوب و در دو سال آینده - دو فیلم دیگر را برای فیلم های Gia (1998) ، زندگی قطع شده (1999) دریافت می کند.

در وضعیت جدید ، جولی در تریلر جنایی Gone in 60 Seconds (2000) با نیکولاس کیج و تعدادی دیگر از بازیگران مشهور بازی کرد. یک سال بعد ، آنجلینا چهره فیلم محبوب ترین قهرمان فیلم های اکشن رایانه ای ، لارا کرافت می شود. جولی دو بار به عنوان یک شکارچی نترس که مسلط به ورزش های رزمی و انواع سلاح ها است در فیلم های Lara Croft: Tomb Raider (2001) و Lara Croft: Tomb Raider بازی کرده است. گهواره زندگی ”(2004) باعث به دست آوردن طرفداران زیادی به ویژه در میان مردان برای او می شود در فیلم دراماتیک "وسوسه" (2001) ، جولی یک دوئت با یک آنتونیو باندراس خوش تیپ و مشهور دیگر است. دامنه نقش های جولی به طور مداوم گسترده است ، بازیگر نقش اصلی را در درام نظامی "فراتر از مرز" (2003) بازی می کند ، درام سیاسی تب (2004) و هیجان روانشناختی گرفتن زندگی (2004). هنگام بازیگری لارا کرافت در کامبوج ، این بازیگر زن هزاران نفر از مردم گرسنه و فقیر را دید که پس از جنگهای طولانی سرزمین آنها پر از مین شد. از آن زمان ، آنجلینا به محرومان جهان سوم کمک می کند و سفیر حسن نیت سازمان ملل می شود و با کمک های بشردوستانه به جهان سفر می کند. جولی علاوه بر عنوان اولین بازیگر زن زیبای هالیوود ، به عنوان یک زن با قلب طلا شهرت پیدا می کند. در مارس 2002 ، در کامبوج ، او فرزند اول خود را با شوهر دوم خود ، بازیگر بیلی باب تورنتون ، که ازدواج با او کوتاه مدت بود ، به فرزندی قبول می کند.

 آنجلینا جولی و برد بیت
آنجلینا جولی و برد بیت

در سال 2005 ، سر صحنه کمدی جنایی آقای و خانم اسمیت ، جولی در یک دوئت با یک بازیگر محبوب دیگر ، برد پیت ، بازی کرد. یک رابطه عاشقانه بین آنها به وجود آمد ، آنجلینا دلیل طلاق پیت از ستاره سریال تلویزیونی "دوستان" جنیفر آنیستون می شود. به زودی پیت و جولی به زیباترین زوج هالیوود تبدیل شدند و خانواده ای پرجمعیت با شش فرزند تشکیل دادند که از این تعداد سه فرزند خوانده بودند. این زوج در سال 2019 از هم جدا شدند. با وجود مادری ، آنجلینا با موفقیت عمل می کند. برای بازی در نقش یک مادر ناامید در درام جایگزینی (2008) ، این بازیگر نامزد اسکار و گلدن گلوب شد. و برای بازی در فیلم مهیج جهانگردان ، او دوباره نامزد گلدن گلوب شد. این بازیگر همچنین در سریال "نمک" (2010) در گیشه بازی کرد.

در سال 2007 ، جولی اولین کارگردانی خود را برای فیلم یک مکان در زمان انجام داد ، اما در سال 2011 به عنوان کارگردان درام در سرزمین خون و عسل به موفقیت واقعی دست یافت. فیلم درباره عشق در جنگ با انتقادات خوب منتقدین روبرو شد و نامزد دریافت گلدن گلوب شد. حرفه بازیگری آنجلینا همچنان به طور فعال پیشرفت می کند. در سال 2014 ، جولی نقش اصلی فیلم Maleficent را بازی می کند ، اقتباسی سینمایی از داستان کلاسیک زیبای خفته. یک تخیل رنگارنگ در مورد پری شیطانی با قلبی مهربان سود چشمگیری را برای سازندگان به ارمغان می آورد و زمینه ساز بازسازی کارتون های قدیمی دیزنی در آینده است. یک سال بعد ، جولی به همراه شوهر وقت خود برد پیت در ملودرام Cote d'Azur بازی کرد که خودش کارگردانی آن را بر عهده دارد و به عنوان فیلمنامه نویس اصلی بازی می کند. این فیلم یک شکست سنگین در گیشه است و جولی را مجبور می کند به یک موضوع پر فشارتر روی آورد. اقتباس از داستان یک زن آمریکایی با اصل کامبوجی ، لون اونگ ، در مورد حکومت خمرهای سرخ در کامبوج است. درام They Killed My Father First (2017) با انتقادات قابل توجهی گرمتر از منتقدین روبرو می شود.

در سال 2019 ، جولی به تصویر Maleficent در دنباله "Maleficent: Lady of Darkness" برمی گردد. این دنباله نتوانست موفقیت نسخه اصلی را تکرار کند و سرنوشت بعدی حق رای دادن زیر سوال می رود. یک سال بعد ، آنجلینا در درام فانتزی پیتر پن و آلیس در سرزمین عجایب (2020) شرکت می کند ، اما این فیلم نیز مورد استقبال قرار نمیگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها