رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555757

یک سال محرومیت در انتظار متهمان تبانی

ساعت24- رییس فدراسیون فوتبال به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال گفته است در مورد پرونده تبانی در لیگ برتر – لیگ یک و لیگ دسته دوم حد قانون را در مورد خاطیان اجرا کنند.

در روزهای اخیر پرونده هایی در این خصوص در کمیته اخلاق شکل گرفته است که برخی از این پرونده ها درخواستی و برخی از پرونده ها هم با گزارش ناظران دیدارها شکل گرفته است. نمونه اش محمود فکری- سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان در پایان بازی با ذوب آهن از کمیته اخلاق تقاضا کرد که فیلم نیمه نخست این بازی به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد. هم چنین تبانی در یکی از بازی های دسته اول توسط ناظر گزارش شده است و نتایج هفته پایانی لیگ ۲ در گروه ب هم از سوی سازمان لیگ شبهه بر انگیز گزارش شده است و به همین بهانه دیدار پلی آف بین تیم شهید قندی یزد و ویستا توربین متوقف شده است.

رییس فدراسیون فوتبال شب گذشته و با دیدن تصاویر یکی از بازی های لیگ ۲ در برنامه فوتبال برتر گفت: « حتما من و تیم مدیریتی فدراسیون در روزهای آینده بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای بود و قطعا اغماض نخواهیم کرد. چه مدیران فدراسیون فوتبال و چه افرادی که در مسیر این نابسامانی‌ها و کارهای شبکه‌ای دخیل هستند، وضعیت را برایشان ناامن خواهیم کرد. فردا (امروز) نیز دستور خواهیم داد تا تمامی ارکان قاضی فدراسیون در این باره بسیج شوند و اگر حتی قرار باشد شدیدترین تصمیمات قضایی صادر شود، بی شک فدراسیون فوتبال این وضعیت را تحمل نخواهد کرد و اجازه نخواهیم داد با فوتبالی که متعلق به مردم است بازی کنند و آن را به سخره بگیرند و این رویه را به عادت تبدیل کنند.»

اما شدیدترین رایی که می تواند در مورد تبانی صادر شود چیست؟ بازیکن یا هر عضوی از سوی باشگاه متهم به تبانی شود ۱۲ ماه از هر گونه فعالیت فوتبال محروم و باید ۵۰ میلیون تومان به عنوان جریمه نقدی به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند. اما از آنجایی که تبانی در پایان بازی ها مطرح شده نتایج بازی ها تغییر نخواهد کرد و بازی ها هم تکرار نخواهد شد اما اگر تبانی تیمی اثبات شود کمیته اخلاق یا کمیته انضباطی می تواند موفقیتی که تیم به دست آورده را لغو و حتی تیم را به دسته پایین تر بفرستد. باید منتظر ماند و دید که چه رایی در این باره صادره می شود. فصل گذشته هم در هفته های پایانی لیگ ۲ احمد جمشیدیان سرمربی تیم پاس مدعی تبانی در بازی چوکا تالش و شهرداری بندرعباس شده بود که این درخواست منجر به صدور رای نشد. در پرونده فصل جاری تیم سردار بوکان متهم به تبانی شده است که به دسته سوم سقوط کرد. این تیم در هفته ماقبل پایانی ۷ گل از تیم شاهین بندرعامری خورد و در هفته پایانی هم با ۱۰ گل مغلوب تیم شهید قندی یزد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها