رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555763

روسیه به آمریکا هشدار داد

ساعت24-سفارت روسیه در آمریکا در مورد عواقب استقرار موشک های بالدار مافوق صوت جدید در کشورهای اروپایی به واشنگتن هشدار داد.

سفارت روسیه در آمریکا روز سه شنبه در مطلبی در شبکه توئیتر نوشت: به سخنگوی پنتاگون گوشزد می کنیم که استقرار موشک های مافوق صوت آمریکایی در اروپا عامل بشدت بی ثبات کننده خواهد بود.

سفارت روسیه افزود: مدت زمان کوتاه پرواز این موشک ها، برای روسیه فرصتی برای تصمیم گیری باقی نمی گذارد و احتمال مناقشه غیرعمدی را افزایش می دهد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز گذشته در واکنش به آزمایش موشک مافوق صوت جدید تسیرکون روسیه گفت که روسیه موشک های مافوق صوت با امکان مجهز شدن به کلاهک هسته ای را طراحی می کند.

به گفته کربی، آمریکا موشک های مافوق صوت خود را بدون چنین امکانی می سازد.

سخنگوی پنتاگون از امکان استقرار موشک های مافوق صوت جدید آمریکا در اروپا خبر داد.

وزارت دفاع روسیه از آزمایش یک فروند موشک بالدار مافوق صوت تسیرکون در شمال این کشور خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای یادآورشد: یک فروند موشک بالدار از نوع تسیرکون از ناو «آدمیرال گورشکوف» در دریای سفید (در شمال روسیه) پرتاب و به هدفی زمینی در ساحل دریای بارنتز اصابت کرد.

این موشک به هدف تعیین شده در فاصله ۳۵۰ کیلومتری اصابت کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که در جریان این پرتاب آزمایشی، مشخصات فنی اعلام شده برای موشک تسیرکون تایید شد. سرعت پرواز موشک پرتاب شده هفت برابر سرعت صوت بود.

یک مقام صنایع دفاعی روسیه پیش تر اعلام کرده بود که موشک تسیرکون با سرعت هشت برابر سرعت صوت که به قاتل ناوهای هواپیمابر معروف شده برای استفاده آماده شده و مرحله نهایی آزمایش آن در ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

موشک تسیرکون در حالی برای تحویل به نیروی دریایی روسیه آماده شده است که رویارویی دریایی روسیه و غرب در دریاها بویژه در دریای سیاه پهنه آبی محل جولان دائمی ناوهای آمریکایی و ناتو وارد مرحله جدید شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها