رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555766

اشرف غنی: طالبان عزم صلح ندارد / آزادی ۵ هزار زندانی طالبان اشتباه بود

ساعت24-رییس جمهور افغانستان در سخنرانی اش پس از ادای نماز عید در کاخ ریاست جمهوری با انتقاد از طالبان گفت که این گروه با افزایش جنگ آشکار ساخت که اراده جدی به صلح ندارند و رهایی ۵ هزار زندانی این گروه نتوانست طالبان را به مذاکرات جدی بکشاند.

به نقل از طلوع نیوز، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان آزادی زندانیان طالبان را یک اشتباه خواند و گفت که مسوول این اشتباه خارجی‌ها و کسانی استند که پنداشتند حکومت تمایلی به صلح ندارد.

او گفت که با فرستادن هیئت بلندپایه به قطر برای گفتگو با طالبان با هدف اتمام حجت از سوی حکومت صورت گرفت.

او گفت که طالبان در جنگ‌۲۶۰ ساختمان را نابود کرده اند؛ اگر طالبان افغان هستند باید از نابود کردن تاسیسات عمومی دست بکشند و خانه‌های مردم ویران را ویران نکنند.

غنی از طالبان پرسید که آیا با حفظ رابطه با جنگجویان خارجی همانند لشکر طیبه، جیش محمد و القاعده می خواهند افغانستان را به میدان جنگ گروه های تروریستی خارجی مبدل سازند؟

رییس جمهور افغانستان همچنین ازتهیه یک طرح برای تغییر اوضاع امنیتی درسه تا شش ماه آینده خبر داد.

او گفت: بر روز طرحی کار کرده ایم تا فورا وضعیت جنگ تغییر یابد. این برنامه تهیه شده است و از نظر امنیتی دو بخش دارد. یک بخشی از این برنامه تعیین اولویت ها برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

غنی همچنین از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تقدیر کرد و گفت که این عید به نام آنان تجلیل می‌شود.

او افزود: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در بیست سال گذشته و بخصوص در سه ماه اخیر با قربانی های زیادی از خاک و ناموس این سرزمین صادقانه و خالصانه دفاع کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها