رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555777

سازمان بنادر برای خرید شناورهای رو-رو تسهیلات میدهد

ساعت24-مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکه استراتژی سازمان بنادر، فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی است گفت: شناورهای رو-رو، هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند.

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی پور در رابطه با سیاست سازمان بنادر مبنی بر جذب شناورهای رو-رو گفت: استراتژی و هدف سازمان بنادر و دریانوردی؛ فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور است و به صورت رسمی اعلام شده هر سرمایه گذاری که علاقمند به خرید شناورهای رو-رو است می‌تواند از محل وجوه اداره شده این سازمان تسهیلات کامل دریافت کند.

وی ادامه داد: استفاده از شناورهای رو-رو هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند و به عنوان یک خدمت ویژه در بنادر محسوب می‌شود، از این رو در کشورهای دریایی و بندری دنیا بهره برداری از این نوع شناورها رواج پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر اینکه وجود شناورهای رو-رو در بنادر به عنوان یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید خاطرنشان کرد: امروزه از این شناورها در بخش‌های مختلف به ویژه صادرات و واردات خودرو بیشترین استفاده صورت می‌گیرد.

اصل سعیدی پور با بیان اینکه استفاده از شناورهای رو-رو در صورتی به صرفه خواهد بود که بار به صورت دوطرفه وجود داشته باشد گفت: یک طرفه بودن بار شرایط متفاوتی را برای صاحبان کالا در مورد استفاده از شناورهای رو-رو رقم می‌زند و نیازمند بازاریابی لازم و کافی در این زمینه هستیم تا بتوانیم شاهد فعال بودن این شناورها در بنادر شمالی کشور باشیم.

وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی که محدودیت‌هایی در مرزهای خشکی ایجاد شد، با ارائه تخفیف‌های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و نیز تخفیفات ویژه از سوی مالک شناور، استقبال خوبی در استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور صورت گرفت اما مجدداً به دلیل نبود بار دو طرفه، استفاده از شناورهای رو-رو کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اینکه پتانسیل استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور وجود دارد گفت: احیای استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

اصل سعیدی پور با بیان اینکه به منظور استفاده بهینه از شناورهای رو-رو باید تعرفه‌های مناسب تنظیم و خدمات اسنادی طراحی شود عنوان کرد: تنها عامل بازدارنده در استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور در حال حاضر یک طرفه بودن بار است و امیدواریم با رایزنی و بازاریابی بتوان این چالش را حل کرد و شاهد پویایی فعالیت شناورهای رو-رو بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها