رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555816

پیروزی قاطع پرسپولیس در شب کامیابی استقلال

ساعت24- هفته بیست و هشتم لیگ برتر با برتری پرسپولیس و استقلال به پایان رسید تا سرخ ها یک گام دیگر به فتح لیگ بیستم نزدیک‌تر شوند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر با برتری پرسپولیس و استقلال به پایان رسید تا سرخ ها یک گام دیگر به فتح لیگ بیستم نزدیک‌تر شوند.

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، ماشین سازی در تبریز میزبان پرسپولیس بود که این دیدار با ۵ گل به نفع شاگردان گل محمدی تمام شد. ماشین سازی از دقیقه ۳۸ با اخراج منصور باقری ۱۰ نفره شد.

شهریار مغانلو در دقیقه ۱۳ و ۹۰، مهدی عبدی در دقایق ۲۴ و ۵۱ و احمد نوراللهی در دقیقه ۴۳ برای پرسپولیس گل زدند.

پرسپولیس با این برد ۶۱ امتیازی شد و تفاضل گل خود را هم بهبود بخشید و همچنان با دو امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدرجدول باقی ماند. ماشین سازی که هفته گذشته به لیگ دسته یک سقوط کرده با این شکست همچنان ۱۴ امتیازی باقی ماند.

نیمه اول

بازی بسیار هجومی آغاز شد و در دقایق ابتدایی، محمدامین اسدی دروازه حامد لک و احمد نوراللهی دروازه محمدامین رضایی را تهدید کردند. در دقیقه ۱۲، ارسال وحید نعمتی از سمت راست روی سر امین اسدی نشست که ضربه سر این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت.

بعد از ناکامی ماشین سازی در گشودن دروازه لک، پرسپولیس از حالت دفاع به حمله تغییر وضعیت داد و ارسال مهدی عبدی به داخل محوطه جریمه در دقیقه ۱۳ با ضربه سر شهریار مغانلو به گل تبدیل شد و شاگردان گل محمدی با یک گل پیش افتادند.

باز هم پرسپولیس در موقعیت تهاجمی حاضر شد و در دقیقه ۱۵ سانتر امید عالیشاه با ضربه سر از سوی مهدی عبدی همراه شد که محمد امین رضایی توپ را به زحمت دفع کرد و در ادامه نیز شوت مغانلو به تور کنار دروازه خورد.

مهدی عبدی که در ابتدای مسابقه گل‌سازی کرده بود، روی اشتباه منصور باقری با دروازه بان حریف تک به تک شد و در دقیقه ۲۴ توپ را از میان پاهای او به داخل دروازه فرستاد و بازی را ۲ بر صفر به سود سرخپوشان کرد.

بعد از برخوردی که سیامک نعمتی از ناحیه صورت با پای مهاجم ماشین سازی داشت، قادر به ادامه این دیدار نشد و مهدی شیری از دقیقه ۳۸ جای او را در زمین گرفت. منصور باقری نیز بعد از دریافت دومین کارت زرد خود از زمین اخراج شد تا ماشین سازی وارد مخمصه بزرگی شود.

پرسپولیس گل سوم را هم قبل از اتمام نیمه اول به ثمر رساند. احمد نوراللهی با شوت رو پا و محکم خود از داخل محوطه جریمه دروازه ماشین سازی را گشود.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۱ روی عطش بالای سرخپوشان برای گلزنی، مهدی عبدی دومین گل خودش و چهارمین گل تیمش را وارد دروازه ماشین سازی کرد.

در دقیقه ۶۰ مهدی ترابی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه ایستگاهی این بازیکن با برخورد به بازیکن حریف، با اختلاف اندک نسبت به دروازه به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۸، ارسال سعید آقایی و دوباره دفع ناقص رضایی که عالیشاه را در موقعیت گلزنی قرار داد اما شوتش تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۹۰ شهریار مغانلو پنجمین گل پرسپولیس را به ثمر رساند و آخرین تیر سرخپوشان را به پیکر تیم سقوط کرده و ۱۰ نفر ماشین سازی زد تا سرخپوشان دست پر از تبریز به تهران باز گردند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (مهدی شیری ۳۸)، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، مهدی ترابی (علی شجاعی ۶۲)، امید عالیشاه (عیسی آل کثیر ۶۹)، مهدی عبدی (احسان پهلوان ۶۹)، شهریار مغانلو.

ترکیب ماشین سازی: محمد امین رضایی، وحید نعمتی (علی نجفی ۴۶)، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، ایمان باصفا، بهمن سالاری، محمد امین اسدی (سید محمد ابوترابی ۴۶)، منصور باقری (۲ کارت زرد و اخراج)، سید محمد حسینی، اتابک زارعی و هاتف نادری.

در دیگر دیدار هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و نفت مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی یک بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی پایان یافت.

تک گل این بازی را سبحان خاقانی در دقیقه ۷ به ثمر رساند.

با این نتیجه استقلال با ۵۳ امتیاز در جایگاه سوم جدول ایستاد و نفت مسجد سلیمان با ۲۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند.

پیروزی قاطع پرسپولیس در شب کامیابی استقلال

نیمه اول

در ادامه شاگردان مجیدی در تلاش برای بازی‌سازی در میانه میدان بودند و سعی داشتند با کنترل توپ، بازی را به نوعی مدیریت کنند.

نفت مسجد سلیمان پس از دریافت گل اول، سعی داشت تا از لاک دفاعی خود بیرون بیاید و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای خود ایجاد کرد اما نتوانست در نتیجه بازی تغییری ایجاد کند.

پس از تلاش بی‌سرانجام نفت مسجد سلیمان، استقلال باز هم توپ و میدان را در اختیار داشت و چند موقعیت در محوطه جریمه شاگردان محمود فکری به وجود آورد اما این بار مدافعان این تیم نگذاشتند اختلاف بیشتر شود.

نیمه دوم

استقلال در دقایق اول نیمه دوم سعی در مدیریت بازی داشت و با ایجاد چند موقعیت سعی داشت اختلاف بازی را بیشتر کند.

در دقیقه ۶۰ بازی، مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان شوتی روانه دروازه حریف کرد که با واکنش دروازه‌بان همراه شد و توپ برگشتی فرشید اسماعیلی نیز راه به جایی نبرد.

آبی‌پوشان بازهم فشار خود روی دروازه شاگردان محمود فکری نگه داشتند اما فرصت‌های تیم استقلال نتوانست به گل تبدیل شود.

ارسلان مطهری در دقیقه ۸۱، در محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

جدی‌ترین موقعیت این بازی در نیمه دوم توسط تیم نفت مسجد سلیمان صورت گرفت. عباس بوعذار در دقیقه ۸۲ بازی، روی یک ضربه کاشته، فرصت بسیار خوبی برای شاگردان فکری به وجود آورد اما ضربه شوت این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.

استقلال در دقایق پایانی بازی موفق شد، از گل زده خود دفاع کند و در پایان آبی‌پوشان پایتخت با یک گل از سد شاگردان محمود فکری گذشتند.

ترکیب استقلال:‌ رشید مظاهری، محمد نادری، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۴- داریوش شجاعیان)، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، بابک مرادی، آرمان رمضانی (دقیقه ۴۶- ارسلان مطهری)، محمد دانشگر، سبحان خاقانی (دقیقه ۴۶- سید احمد موسوی) و آرش رضاوند (دقیقه ۶۰- مسعود ریگی).

ترکیب نفت مسجد سلیمان: فرهاد کرمانشاهی، سیروان قربانی، بهروز نوروزی فرد، سعید کریمی، سجاد جعفری، فرید کریمی (دقیقه ۸۳- عباس بوعذار)، محمد بلبلی (دقیقه ۷۵- محمد مهدی محبی)، مسلم مجدمی، ساسان حسینی، مهران امیری، میرهادی جوان (دقیقه ۸۳- فردین رابط).

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها