رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555842

بازداشت متحد ترامپ به اتهام لابی برای امارات

ساعت24- توماس باراک دوست و متحد میلیاردر دونالد ترامپ به اتهام لابی غیرقانونی و تاثیرگذاری بر سیاست خارجی دولت پیشین ایالات متحده بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا سه شنبه توماس باراک دوست و متحد نزدیک دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور را به اتهام لابی غیرقانونی با دولت آمریکا به نمایندگی و نیابت از امارات متحده عربی بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، توماس باراک میلیاردر آمریکایی و از سرمایه گذاران بزرگ بورس به شمار می رود که لابی های گسترده‌ای را با دولت ترامپ به نمایندگی و نیابت از سوی امارات متحده عربی انجام داده است.

دوست نزدیک ترامپ متهم است که به طور مخفی و با سفارش مقام های ارشد امارات متحده عربی، برای پیشبرد منافع این کشور از طریق نفوذ بر مواضع سیاست خارجی کمپین انتخاباتی ترامپ طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و همین طور در زمان ریاست جمهوری وی، تلاش گسترده ای کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: توماس باراک در این مدت مشاوره های غیررسمی به مقام های آمریکایی در زمینه سیاست خاورمیانه ارائه داده است و تلاش زیادی کرده تا به پست مهمی در دولت ترامپ دست یابد از جمله نماینده ویژه ایالات متحده در خاورمیانه.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که باراک و دو متهم دیگر که یکی از آنها اماراتی بوده با هدایت مقام‌های امارات در تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات سال ۲۰۱۶ بودند.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد که بازداشت باراک، پیام هشدار آمیزی برای تمام کسانی است که تلاش دارند به نفع یک کشور خارجی بدون اطلاع دادن به دولت عمل کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها