رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555860

طالبان نبرد را در افغانستان متوقف کرد

ساعت24- گروه طالبان افغانستان اعلام کرده که در جریان تعطیلات عید سعید قربان نبرد را متوقف خواهد کرد، هرچند همزمان از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش فرانسه ۲۴، گروه طالبان در افغانستان گفته است که در جریان تعطیلات عید سعید قربان نبرد را متوقف خواهد کرد، هرچند همزمان از خود دفاع خواهد کرد.

براساس این گزارش، گروه طالبان تائید کرده که در تعطیلات عید قربان نخواهد جنگید اما از خود دفاع خواهد کرد.

این موضوع گیری را یک سخنگوی طالبان بدون ذکر جزئیات بیشتر به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است.

اعلام این موضع گیری از سوی طالبان در شرایطی است که روز گذشته کابل پایتخت افغانستان شاهد حملات راکتی بود و یکی از راکت های پرتاب شده همزمان با برگزاری نمازعید قربان در مجاورت ارگ ریاست جمهوری افغانستان فرود آمد.

پلیس کابل پس از حمله موشکی صبح روز گذشته اعلام کرد که موشک‌های شلیک شده به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری اصابت کرده است و این حمله آسیب جانی نداشته و خسارات مالی اندکی برجای گذاشته است.

این حمله در حالی انجام شد که همگان انتظار برقراری آتش بس در عید قربان را در افغانستان داشتند. پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات بین افغانی در دوحه اعلام شده بود که برقراری آتش بس در عید قربان یکی از نتایج این گفتگوها خواهد بود اما پس از پایان مذاکرات اشاره‌ای به آتش بس نشد.

در عین حال گروهک تروریستی داعش با انتشار اطلاعیه مسئولیت حمله موشکی به مراسم نماز عید قربان در کاخ ریاست جمهوری افغانستان را به عهده گرفت، هرچند همزمان گروه طالبان در یک اطلاعیه دست داشتن در حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری افغانستان را رد کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها