رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555879

توصیه‌هایی برای مسافران ترکیه در تعطیلات عید قربان

ساعت 24-همزمان با آغاز تعطیلات بلند عید قربان در ترکیه و موج سفری که از ایران و دیگر نقاط به سمت این کشور راه افتاده، انجمن تحقیقات تنفسی ترکیه توصیه‌هایی برای سفر ایمن در این کشور داشته است.

خبر
مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری و پژوهشگر بازار گردشگری ترکیه ـ درباره این توصیه‌ها گفت: با پایان محدودیت‌های کرونا و تعطیلات ۹ روزه عید قربان در ترکیه، شهروندان این کشور پس از گذشت یک‌سال محدودیت، با خیال آسوده به تعطیلات رفتند. با این وجود، پزشکان متخصص همچنان هشدار می‌دهند نباید احتیاط را نادیده گرفت.

او همچنین به توصیه‌های عضو هیأت مدیره انجمن تحقیقات تنفسی ترکیه (TÜSAD) به شهروندان ساکن در این کشور اشاره کرد که تاکید شده قبل از تعطیلات، دُز دوم واکسن را حتما دریافت کنند و از قوانین ماسک، فاصله و بهداشت همچنان پیروی کنند.

این کارشناس گردشگری ادامه داد: انجمن تحقیقات تنفسی ترکیه به شهروندان این کشور پیشنهاد کرده مقاصد سالم‌تر و دور از ازدحام جمعیت را برای تعطیلات انتخاب کنند و از دولت ترکیه خواسته برای مسافران خارجی که برای گذراندن تعطیلات به ترکیه سفر می‌کنند، از جمله شهروندان روسیه که در این کشور نوع دلتا مکرر مشاهده شده است، تدابیر سختگیرانه داشته باشد.

وی اظهار کرد: نوع دلتا تاکنون سریع‌ترین و راحت‌ترین سویه در بین موارد شناسایی‌شده ویروس کرونا است. به همین دلیل هتل‌ها و مکان‌های اقامتی شلوغ که در آن گردشگران خارجی بیشتری حضور دارند، از نظر کووید ۱۹ می‌توانند محیط‌های پرخطر باشند.

عباسی گفت: انجمن تحقیقات تنفسی ترکیه به مردم این کشور توصیه کرده در صورت امکان با وسایل نقلیه شخصی سفر کنند. با لغو محدودیت مسافرت توسط سیستم حمل و نقل عمومی، این وسایل می‌توانند برای انتقال کووید ۱۹ مستعد باشند. در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هرگز نباید ماسک برداشته شود و در صورت لمس مکان‌های مشترک مانند صندلی‌ها، دست‌ها باید با مواد ضدعفونی کننده تمیز شود.

او به دیگر توصیه‌های این انجمن که همزمان با تعطیلات در برخی از شهرهای ایران، از جمله تهران و البرز، منتشر شده و شاید قابل رجوع و مورد استفاده مسافران داخل کشور و به ویژه گردشگران ایرانی که در این تعطیلات راهی ترکیه شده اند، باشد، اشاره کرد و افزود: بنا بر اعلام انجمن تحقیقات تنفسی ترکیه و نتایج آخرین پژوهش‌ها، انتظار نمی‌رود ویروس کرونا از طریق آب منتقل شود، اما تماس بزاق افراد آلوده با آب هنگام استفاده از دریا یا استخر ممکن است در آن لحظه خطر آلودگی و انتقال بیماری ایجاد کند. اگرچه این خطر در دریا و استخرهایی که مرتباً با کُلر ضدعفونی می‌شوند بسیار کم است، اما اجتناب از استخرهای شلوغ و حفظ فاصله اجتماعی در استخر و دریا در مقابل کووید ۱۹ محافظت خواهد کرد. دستگیره درها، تخت‌های ویژه آفتاب و حوله‌ها می‌توانند مستعد آلودگی باشند. شستن مداوم دست‌ها و استفاده از حوله‌ها و پارچه‌های شخصی در استراحتگاه خطر این روند را کاهش می‌دهد.

این کارشناس بازار گردشگری ترکیه به توصیه های دیگر این انجمن اشاره کرد که تاکید شده است: با توجه به این‌که ماسک‌ها در هوای گرم به‌راحتی مرطوب شده و قدرت محافظت خود را در برابر ویروس کرونا از دست می‌دهد و باعث می‌شود افراد به‌راحتی آلوده شوند، بنابراین باید ماسک مرطوب را به سرعت تعویض کرد. همچنین تغذیه سالم، خواب منظم و کافی، مصرف زیاد آب و ورزش منظم در طول تعطیلات برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها