رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555885

افشاگری عبادیپور درباره پشت پرده بازگشت به ارومیه| آلکنو به اندازه موهای سرمان مدال دارد/ لباس بانوان المپیکی توهین به آنهاست

ساعت 24-دریافت کننده تیم ملی والیبال کشورمان گفت: از مسئولان ارومیه تشکر و بدرقه نخواستیم اما حداقل در آستانه المپیک شایعه‌سازی نکنند.

تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های با ثبت 5 پیروزی و 10 شکست در رده دوازدهم ایستاد. حالا شاگردان آلکنو راهی توکیو شده‌اند تا بتوانند با خلق حماسه‌ای در رقابت‌های المپیک دل مردم را شاد کنند. این روزها میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده تیم ملی کشورمان با انتقادهای زیادی از سوی برخی اهالی والیبال و مردم مواجه شده است. وی پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و به بسیاری از انتقادها و شایعات پاسخ داد.

* تیم ملی در لیگ ملت‌ها نتایج خوبی کسب نکرد و انتقادات زیادی نسبت به عملکردت مطرح شد. نظرت در این خصوص چیست؟

یکی از بزرگترین ایراد ما ایرانی‌ها این است که خودمان را در برخی مواقع با بهترین تیم‌های مدعی جهان مقایسه می‌کنیم؛ در حالی که باید ببینیم بهترین تیم‌های جهان چه کارهایی انجام داده‌اند. همه تیم‌های مدعی دنیا در دوران کرونا و در شرایطی که بازی‌های ملی تعطیل بود، اقدامات زیادی انجام دادند، اما ما که ادعا می‌کنیم از بهترین تیم‌های جهان هستیم، چه کردیم؟ بزرگترین تیم‌های دنیا در دوران قرنطینه بازیکنان خود را جمع کرده و تمرین کردند.

آنها بازی‌های دوستانه هم برگزار کردند، اما تیم ما چه کرد؟ ما 2-3 ماه در ایران بیکار بودیم و جایی هم نمی‌توانستیم برویم. شاید اگر فدراسیون بازیکنان را جمع می‌کرد، می‌شد وزنه زد و تمرینات توپی هم برگزار کرد، اما اینگونه نشد. شرایط برای ما خارج از فدراسیون سخت بود، چون قرنطینه بود و نمی‌توانستیم از امکانات بهره ببریم. به همین دلیل 3 ماه بدن‌های‌مان وارد افت شد. پس از آن 11 ماه به لیگ‌های باشگاهی رفتیم و فشار آوردیم و بعد از 2 سال وارد لیگ ملت‌ها شدیم. این مسابقات در شرایطی برای ما آغاز شد که هیچ کدام از بازیکنان در این مدت با هم تمرین و بازی نکرده بودند.

خودمان هم از خودمان انتظار نداشتیم که اینگونه بازی کنیم، اما شرایط برای ما به این شکل رقم خورد. برخی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و ما را با برخی تیم‌های بزرگ دنیا مقایسه می‌کنند که واقعاً درست نیست. لیگ ملت‌ها می‌توانست بهتر تمام شود، اما اینگونه نشد. حالا هم منتظر شروع المپیک هستیم. المپیک فضای متفاوتی دارد، ضمن اینکه ما هم در این مدت توانستیم بیشتر باهم بازی کنیم. روحیه و اعتماد به نفس بازیکنان تقویت شده و امیدوارم بتوانیم در المپیک کار بزرگی انجام دهیم.

* هجمه‌هایی که در جریان لیگ ملت‌ها نسبت به عملکردت وارد شد، چقدر روی تو تاثیر داشت؟

متاسفانه انتقادها از ابتدا مطرح می‌شد. از سال 2014 که به تیم ملی آمدم، به یاد دارم این حرف‌ و حدیث‌ها عنوان می‌شد. یک بار در سال 2014 به این انتقادها توجه کردم و والیبالم در حال تمام شدن بود. بهتر این است که توجه زیادی به این صحبت‌ها نکنیم چون همیشه عده‌ای هستند که نسبت به شرایط انتقاد می‌کنند. اگر بخواهیم روی این موضوع تمرکز کنیم، بازیکنان آسیب می‌بینند. همه باید حرفه‌ای شوند و بدانند که ما یک تیم هستیم. اگر بردی حاصل می‌شود، به دلیل تلاش همه بازیکنان است و اگر شکستی رقم می‌خورد تمام بازیکنان مقصر هستند.

یک روز ممکن است 30 امتیاز برای تیم ملی کسب کنم و روز دیگر شرایط خوبی نداشته باشم. این نباید دلیلی باشد که از من انتقاد شود. این شرایط ممکن است برای هر بازیکنی در یک تورنمنت یک ماهه رخ دهد. افرادی که انتقاد می‌کنند، چند نفر هستند و چه می‌گویند؟

کاری ندارم هدف از مطرح کردن انتقادها چیست. هرکسی می‌تواند هر حرفی را مطرح کند و ما مسئول صحبت‌های بقیه نیستیم. ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم که بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. شاید برخی‌ها دنبال قصد و غرض خاصی هستند و شاید هم اینگونه نباشد و فقط نظر شخصی خود را مطرح می‌کنند.

* ایران تنها تیمی در المپیک است که پیش از شروع این مسابقات کادر فنی خود را تغییر داده؛ این تغییرات را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

این اتفاق 100 درصد جنبه مثبت دارد. ما با مربی کار می‌کنیم که چندین دوره المپیک را تجربه کرده است. آلکنو به اندازه موهای سر ما طلای المپیک، جام‌جهانی، باشگاه‌ها جهان و باشگاه‌های روسیه و... دارد. او چیزی کم ندارد که بخواهیم از او انتقاد کنیم. آلکنو یکی از بزرگترین مربیان دنیا است، اما متاسفانه زمان زیادی نداشت. باید به آلکنو زمان داد. او یک هفته به ایران آمد و سپس راهی لیگ ملت‌ها شد. این مربی چه کار خاصی می‌تواند انجام دهد؟ حالا شرایط فرق می‌کند. او به هماهنگی خوبی با بازیکنان رسیده است و راحت‌تر می‌توانیم با هم صحبت کنیم. اگر او قرارداد طولانی مدت داشت، شرایط برای ما خیلی بهتر می‌شد.

* نظرت در مورد همگروه‌های ایران در المپیک چیست؟

در المپیک گروه مرگ و زندگی معنی ندارد. همه تیم‌ها با 100 درصد توان وارد مسابقات می‌شوند تا بهترین عنوان را به دست بیاورند. گروه ما هم چندان راحت نیست. در گروه ما تیم‌های ایتالیا، لهستان، ژاپن، کانادا و ونزوئلا حضور دارند که هر کدام از آنها صعود کند، شانس پیروزی بر حریفش را دارد. مرحله دوم واقعاً بازی مرگ و زندگی است. وقتی از گروه صعود کنیم کار برای تمام تیم‌ها سخت می‌شود.

* پیش‌بینی‌ات از نتایج تیم ملی والیبال در المپیک توکیو چیست؟

نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، چون همه تیم‌ها برای کسب پیروزی به توکیو آمده‌اند. نمی‌توانم قولی بدهم، چون ممکن است بدقول شوم. ما هم برای کسب 5 پیروزی در مرحله مقدماتی کار را آغاز می‌کنیم. توکل همه ما به خدا است و تا آخرین لحظه دست از تلاش برنمی‌داریم.

* مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک چگونه بود؟

مراسم بدرقه‌ای که کمیته ملی المپیک برگزار کرد شکل و شمایل خوبی داشت، اما متاسفانه یک مسئول از ارومیه حتی حاضر نشد به ما تبریک بگوید و ما را بدرقه کند. حتی یک نفر به ما پیام هم نداد تا تبریک بگوید. گویا آنها بدشان می‌آید که ورزشکاران‌شان المپیکی شوند. مردم ارومیه همیشه به ما لطف داشتند و واقعاً دم آنها گرم که هوای ما را داشتند. مردم با دعای خیر خود ما را بدرقه کردند. همین که به المپیک رسیده‌ایم و انگیزه داریم بخاطر مردم است، اما اگر بخواهیم درمورد مسئولان ارومیه صحبت کنیم شرایط فرق می‌کند. اگر دشمن ما می‌توانست پست و مقامی در ارومیه بگیرد شاید بهتر از مسئولان کنونی با ما رفتار می‌کرد. نه تنها آقایان ما را ندیدند که حتی پیامی هم به ما ندادند تا بدرقه‌مان کنند. هر پیام و تماسی دریافت کردیم تنها از طرف مردم بود.

* با تمام این صحبت‌ها، اظهاراتی هم درمورد بازگشتت به ارومیه هم مطرح شده است!

آقایان همه جا پر کرده‌اند که میلاد می‌خواهد به تیم شهرداری ارومیه بازگردد. نمی‌دانم منبع این شایعه‌ها کجاست. ضمن اینکه نه صحبتی با من شده و نه تماسی داشته‌ام. من یک سال دیگر با تیم اسکرابلچاتوف لهستان قرارداد دارم. متاسفانه آقایان فقط بلدند به مردم امید الکی بدهند. متاسفانه با این شرایط همه چیز سر بازیکنان خراب می‌شود، چون می‌گویند که فلان بازیکن غیرت ندارد و دلش نمی‌خواهد در تیم شهرش بازی کند. این صحبت‌ها در شرایطی عنوان می‌شود که من اصلاً از چیزی خبر ندارم و هر وقت وارد فضای مجازی می‌شوم، می‌بینم که نوشته‌اند میلاد در راه بازگشت به ارومیه است.

من نه پیشنهادی از باشگاه داشتم و نه تماسی با من گرفته شده است. البته اگر پیشنهاد هم می‌دادند شرایط برای حضورم در ارومیه فراهم نبود، چون یک سال دیگر قرارداد دارم و برای جدایی باید مبلغ زیادی را به عنوان جریمه پرداخت کنم. بدرقه و تشکر نخواستیم، اما حداقل شایعه‌سازی هم نکنند، چون این حرف‌ها موقعیت بازیکنان را به خطر می‌اندازد. این صحبت‌ها فقط بازیکنان را خراب می‌کند و ما را مجبور می‌کند صحبت‌هایی را مطرح کنیم که شاید درست نباشد.

* اگر خبر بازگشتت به ارومیه به گوش مسئولان تیم اسکرابلچاتوف برسد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

اگر این خبرها به دست مسئولان باشگاه لهستان برسد، تصور می‌کنند که می‌خواهم آنها را دور زده و به ایران بازگردم. اگر این اتفاق رخ دهد، بدون شک جریمه خواهم شد و زمان زیادی طول می‌کشد که من ثابت کنم این صحبت‌ها شایعه است. نمی دانم آقایان از طرح این موضوعات در آستانه المپیک دنبال چه چیزی هستند، چون با این رفتارها تمرکزمان بهم می‌خورد. اگر آقایان به فکر عملکرد ورزشکارشان در المپیک نیستند، حداقل به فکر ما بعد از این مسابقات باشند.

مسئولان ارومیه باعث می‌شوند که بهترین ورزشکاران ایران از این شهر فراری شوند. مردم عاشق والیبال بوده و هواداران واقعی هستند و بارها خودشان را ثابت کرده‌اند، اما رفتار مسئولان جای سوال دارد. آقایان دوست دارند ورزشکاران خود را تخریب کنند. من همشهری آنها هستم و دشمن‌شان محسوب نمی‌شوم، اما بازهم دلیل این رفتارها را متوجه نمی‌شوم. آنها که می‌دانند با من مذاکره نکرده‌اند و صحبتی با من نکرده‌اند نباید دست به انتشار چنین خبرهایی بزنند.

* در خبرها آمده بود که تیم اسکرابلچاتوف با دریافت کننده تیم ملی ایتالیا هم به توافق رسیده است. این شائبه به وجود آمد که تو از این تیم جدا خواهی شد؟

این صحبت‌ها درست و منطقی نیست. من سال گذشته هم در کنار ساندر بازی کردم. قطعاً رقابت دوستانه‌ای بین بازیکنان خواهد بود تا بتوانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند و در نهایت تیم را به موفقیت برسانند. این رقابت به سود تمام بازیکنان خواهد بود، چون مجبور هستیم در بهترین شرایط قرار داشته باشیم. چنین رقابت‌هایی منجر به پیشرفت بازیکنان می شود. سال آینده قرارداد من با تیم لهستان تمام می‌شود و باید دید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

* یعنی سال آینده میلاد عبادی‌‍‌پور قطعاً در اسکرابلچاتوف توپ خواهد زد؟

درمورد سال پیش‌رو هم همه چیز به شرایط باشگاه بستگی دارد. در سال‌های اخیر به دلیل کرونا خیلی از باشگاه‌ها متضرر شدند. باید شرایط را بررسی کرد و سپس تصمیم گرفت.

* گفته می‌شود پیشنهاداتی هم از لیگ ترکیه داشتی؛ آیا این خبرها صحت دارد؟

خیر؛ 2 سال پیش از لیگ کشورهای ترکیه، روسیه و ژاپن پیشنهاد داشتم. وقتی قراردادم را با باشگاه اسکرابلچاتوف امضا کردم، خبرش در رسانه‌ها منتشر شد و همه متوجه شدند که قراردادی سه ساله با این تیم دارم و پیشنهادی به من داده نشد. در این بین تنها مسئولان ارومیه موجب شدند تا این شایعه‌ها مطرح شود وگرنه کل اروپا می‌دانستند که من قرارداد سه ساله منعقد کرده‌ام.

* بعد از ورود به ژاپن چندین ساعت در فرودگاه معطل شدید. به صورت کلی شرایط در توکیو چگونه است؟

شرایط در دهکده خیلی خوب است، اما وقتی وارد ژاپن شدیم از ساعت 20 تا 5 صبح در فرودگاه معطل بودیم و دلیلش را کسی نمی‌دانست. متاسفانه کسی هم نبود که کاری برای ما انجام دهد. اگر می‌گویند بخاطر تست کرونا اینقدر معطل شدیم که باید بگویم ما در لیگ ملت‌ها هم تست می‌دادیم و جوابش نهایتاً 20 دقیقه‌ای اعلام می‌شد. حالا اگر جواب این تست‌ها 2 ساعت هم طول بکشد، دلیل معطلی 7-8 ساعته در توکیو را نمی‌دانیم. در آن شرایط نه آب و غذایی برای خوردن بود و نه جایی برای استراحت داشتیم. در فرودگاه قرنطینه بودیم، اما به هر حال به دهکده رسیدیم و خوشبختانه شرایط در حال حاضر بهتر است و باید دید که در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

* برخی از تیم‌ها نسبت به شرایط دهکده، ارتفاع سقف اتاق‌ها و اندازه تخت‌ها معترض بودند؛ آیا واقعاً شرایط غیراستاندارد است؟

اگر بخواهیم درمورد اندازه تخت‌ها و اتاق‌ها صحبت کنیم که باید بگویم همیشه در ژاپن و کشورهای شرق آسیا اینگونه بوده است. نمی‌دانم ما مشکل داریم یا ژاپنی‌ها که همیشه در اندازه‌ها چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. فکر می‌کنم شرایط ما باز خوب باشد، چون بازیکنان تیم‌های ملی والیبال روسیه، آمریکا، ایتالیا و برزیل با قدهای حدود 2 متر و 18 سانت واقعاً شرایط برایشان سخت خواهد بود.

* جای چه بازیکنانی در تیم ملی خالی است؟

اجازه بدهید نام نبرم، چون شاید بی احترامی به سایر بازیکنان باشد. نفراتی مانند حضرت‌پور، قائمی، میرزاجانپور، فیاضی، مهدوی، زرینی و ... نفراتی هستند که جای خالی‌شان احساس می‌شود، اما واقعاً نمی‌توان نام برد، چون این کار بی احترامی به سایر نفرات است. به هر حال جوانانی که در تیم ملی حضور دارند هم زحمت کشیده‌اند. ای کاش می‌شد المپیک را با حضور 20 بازیکن برگزار کرد، اما متاسفانه در ورزش همیشه اینگونه بوده است.

* نظرت درمورد لباس کاروان ایران چیست؟

نمی‌دانم چه بگویم؛ ما احتمالاً در رژه المپیک حضور نخواهیم داشت. لباس ورزشکاران مردان نسبتاً قابل تحمل است، اما طرح لباس ورزشکاران زن فکر می‌کنم واقعاً نوعی بی‌احترامی به آنها باشد. به ورزشکاران المپیکی باید احترام خاصی گذاشته شود. واقعاً نمی‌دانم چه باید بگویم.

* کاروان والیبال ایران قطعاً در رژه المپیک حضور نخواهد داشت؟

متاسفانه رژه المپیک 4-5 ساعت طول می‌کشد و تا آخر شب ادامه خواهد داشت و ما فردا آن روز باید در نخستین مسابقه خود به مصاف لهستان برویم. من از سیستم و برنامه‌ریزی‌های مسئولان اطلاع دقیقی ندارم، اما تا جایی که می‌دانم حضور ما در رژه به دلیل بازی حساس‌مان با لهستان چندان منطقی نیست.

جمله پایانی...

این روزها در فضای مجازی اخبار مربوط به خوزستان را می‌بینم و می‌خوانم. از ته دلم می‌گویم و می‌دانم که آرزوی تمام بازیکنان تیم ملی است که کاش می‌توانستیم کاری کنیم که مردم خوزستان به نهایت آرامش برسند. کاش کاری از دست‌مان برمی‌آمد، اما متاسفانه حالا در توکیو هستیم و کیلومترها از آنها فاصله داریم. دست‌مان کوتاه است، اما دل‌مان پیش مردم خوب، خونگرم و باغیرت خوزستان است. آنها هم بخشی از خانواده ما هستند. قطعاً بعد از المپیک اقدامی خواهیم کرد تا شرایط برای آنها بهتر شود؛ البته این وظیفه همه ورزشکاران است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها