رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555900

در گفتگو با دکتر جواد خلعتبری روانشناس مطرح شد

علت برهنه شدن ریحانه پارسا ! / او در ترکیه کمک نیاز دارد + عکس ها

ساعت 24-عریان شدن ریحانه پارسا در دنیای پر از ابتذال خود جای تامل زیادی دارد.

div>

ریحانه پارسا نام یک چهره ایرانی است که در ابتدای راه موفقیت خود در زمینه بازیگری،اقدام به مهاجرت کرد.ریحانه پارسا بعد از اینکه مهاجرت کرد،هر روز با بروز رفتارهای مبتذل در فضای مجازی کابران را حیرت زده کرد.رفتارهای ریحانه پارسا مورد پسند قشر هنرمند و فرهیخته و فرهنگی نبود و ریحانه پارسا برای اینکه فالوورهایش ریزش نکند و بتواند کاری کند که نامش بر سر زبان ها باشد،دست به رفتارهای مبتذل بیشتری زد.ریحانه پارسا اخیرا اقدام به عریان شدن کرده است.

ریحانه پارسا

رفتارهای ضد اجتماعی، در جامعه امروزی دیده می شود.فرهنگ اجتماعی باید به سمتی پیش رود که مردم افرادی که با رفتارهای ضد ارزش سعی در مطرح کردن خود دارند، در شبکه های مجازی دنبال نکنند.

یکی از این افرادی که اخیرا در فضای مجازی با رفتارهای مبتذل سعی دارد توجه مخاطبان را جلب کند،ریحانه پارسا است.او برای جلب توجه از توهین به مردم ایران گرفته تا نمایش اعتیاد و حتی عریان شدن دریغ نمی کند.

ریحانه پارسا نام یک چهره ایرانی است که متولد سال 77 است.او با بازی در سریال "پدر" به شهرت زیادی دست پیدا کرد و در یک قدمی موفقیت قرار گرفت.ریحانه پارسا می توانست با بیشتر کردن تلاش خود به موفقیت های زیادی دست پیدا کند اما ناگهان درگیر حاشیه شد و همین حاشیه ها کم کم به ابتذال تبدیل شد.

او مدتی با افشای رابطه خود با مهدی کوشکی،نام خود را سر زبان ها انداخت اما مدتی نگذشت که به خارج از کشور مهاجرت کرد و اعلام کرد رابطه اش را مهدی کوشکی رسمی نبوده است.

سپس اقدام به کشف حجاب کرد و با یک گرداننده سایت شرط بندی به نام پویان مختاری وارد رابطه شد که این رابطه هم سراسر ابتذال و حاشیه بود.

چهره ریحانه پارسا که می توانست با انتخاب مسیر درست رو به موفقیت هدایت شود هر روز مبتذل تر شد و تبدیل به شخصیتی رو به افول و انحطاط گشت که چند روزی در فضای مجازی با شوآف مصرف می شود اما سرانجام رو به اضمحلال می رود و از خاطره ها پاک می شود.

اینکه ریحانه پارسا در چهارچوب ارزش ها و اخلاقیات باقی بماند و نامش جاودانه شود یا اینکه نامش با ابتذال به اوج برسد و خیلی زود به گورستان خاطره ها رهسپار شود؛ انتخاب خود اوست نه مردم!

حالا باید ببینیم چه بر سر شخصیت یک فرد می آید که تن به چنین انتخابی می دهد.و به همین بهانه سراغ دکتر محمدجواد خلعتبری،دکتر روانشناس رفتیم تا در مورد تحلیل رولنشناسی شخصیت ریحانه پارسا بیشتر بدانیم.

ریحانه پارسا می خواهد به هر قیمتی توجه بگیرد

دکتر خلعتبری در تحلیل شخصیت افرادی که مثل ریحانه پارسا به ابتذال کشیده می شوند به خبرنگار رکنا گفت:«چنین افرادی با نگاه تائید طلبی و توجه طلبی سعی دارند به هر شکلی توجه دیگران را جلب کنند.حتی رفتارهای بی پروا از خود نشان می دهند.مثل عریان شدن و فحاشی و نمایش اعتیاد خود! اگر روزی فالوورهای این افراد ریزش کند از لحاظ شخصیتی خرد می شوند چون دیده شدن برای آنها رکن اصلی محسوب می شود.چون آنها فقط برای دیده شدن این رفتارها را بروز می دهند و در هر صورت توجه نیاز دارند.و این توجه و تائید طلبی برایشان چه مثبت و چه منفی مهم است.

برای تحلیل روانشناسی شخصیت این افراد باید دید که چه چیز در گذشته فرد موجب بروز این هیجانات منفی شده است.طرح واره ذهنی انسان ها مجموعه ای از جایی است که در ان زندگی کرده اند و خاطرات و روابط و تصاویر ذهنی و باورهای آنها.

و همچنین تمام اتفاقاتی که در طول زندگی به فرد تحمیل شده و جزء ایگو و سلف فرد شده است در ساخت شخصیت فرد موثر است.

فردی که دچار محرومیت هیجانی است در واقع آنطور که نیاز داشته دیده نشده و از حمایت و راهنمایی و تائید دور بوده است.همین باعث درد غم و افسردگی و واکنش افراطی جلب توجه می شود که باعث می شود فرد سبک مقابله ای در پیش بگیرد.چنین فردی در واقع در حال دفاع از خود در برابر تمام آن چیزی است که شخصیت او را ساخته است.»

شاید لازم باشد ریحانه پارسا دارو مصرف کند

دکتر خلعتبری در ادامه در مورد شیوه درمان چنین افرادی همچون ریحانه پارسا گفت:«در ابتدا برای درمان این افراد ابتدا باید با ارزیابی و مفهوم یابی خاطرات آسیب زا را پیدا کنیم.باید خلق و خوی دوران کودکی فرد را بشناسیم و عوامل توادم بخش رفتاری او را بیابیم.آنچه باعث بروز باورهای غلط فردی شده است پیدا کرده و باورهای واقع گرایانه را جایگزین آن کنیم.همچنین باید نوع روابط بین فردی این فرد که احتمالا آسیب زا بوده مشخص شود.اگر فرد رفتارهای تکانشی غیرقابل پیش بینی مثل خنده های ناگهانی بی دلیل یا گریه های ناگهانی دارد،باید این را به عنوان زنگ خطر بدانیم.چنین فردی احتمالا دچار نظم پریشی هیجانی است و ممکن است دست به آسیب به خود یا آسیب به دیگران بزند.اما باید توجه داشت که روان درمانی تنها در صورتی ممکن است که خود فرد تمایل داشته باشد.»

دکتر خلعتبری در آخر گفت:«چنین شخصیتی احتمالا برای تکمیل روند درمان نیاز به دارو دارد.در صورتی که بعد از جلسات روان درمانی در مورد چنین شخصیتی تشخیص دهیم که فرد برای درمان نیاز به دارو او را به همکاران روانپزشک ارجاع می دهیم.»

حوادث اختصاصی رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها